ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک

رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک

دانشگاه کاتولیک لووِن (کی یو لووِن) بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک برای متقاضیان است. کی یو لووِن بهترین دانشگاه بلژیک و یکی از بهترین های جهان است. این دانشگاه همه ساله در رتبه بندی های دانشگاهی معتبر جهان رتبه های بالایی را کسب می کند و بالاتر از سایر دانشگاه های بلژیک در این رتبه بندی ها قرار می گیرد. در حال حاضر، این دانشگاه در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 42، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 87، در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS (2022) دارای رتبه 70 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 48 می باشد.

کی یو لووِن یک دانشگاه تحقیقاتی کاتولیک در شهر لوون بلژیک است که در زمینه پزشکی و برخی زمینه های دیگر، آموزش، پژوهش و خدمات انجام می دهد. کی یو لووِن، بزرگ ترین دانشگاه در بلژیک و کشورهای سفلی یا فروبومان است. زبان اصلی آموزش آن هلندی است اگرچه چندین برنامه به زبان انگلیسی تدریس می شوند، به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی. همچنین این دانشگاه علاوه بر پردیس اصلی خود در لوون دارای پردیس های دیگری در آنتروپ، گنت، ژیل، بروکسل – پایتخت بلژیک – و چند شهر دیگر می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک کدامند؟
  • اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک چگونه است؟
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ آن کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت بهداشت عمومی (MHA) در بلژیک را که بر اساس عملکرد پژوهشی شان در زمینه مدیریت بهداشت عمومی رتبه بندی شده اند، معرفی می کنیم.

دانشگاهمحل استقراررتبه در بلژیکرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه کاتولیک لووِن (کی یو لووِن)Leuven128104
دانشگاه خنت (یا گنت)Ghent248172
موسسه پزشکی گرمسیری (ITM)Antwerp358200
دانشگاه آنتروپAntwerp475245
دانشگاه آزاد بروکسل – VUBBrussels5106331
دانشگاه لیژLiege6118357
دانشگاه کاتولیک لوون (یو سی ال)Louvain-la-Neuve7134388
دانشگاه آزاد بروکسلBrussels8143424
دانشگاه هاسلتHasselt9269780

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک

دانشجویان بین المللی که در خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا زندگی می کنند، برای تحصیل در بلژیک برای بیش از 3 ماه به ویزا نیاز دارند. این ویزا که به عنوان ویزای نوع D شناخته می شود، حدود 200€ (یورو) برای پوشش هزینه های اداری و پردازش هزینه دارد. این نوع ویزا مانند کارت اقامت است و امکان رفت و آمد آزاد در حوزه شنگن را فراهم می کند. برای دریافت ویزای دانشجویی نوع D برای تحصیل در بلژیک، دانشجو باید:

  • پیشنهاد تحصیل در یک موسسه آموزش عالی در بلژیک را پذیرفته باشد.
  • شخصا به سفارت یا کنسولگری بلژیک در کشور خود مراجعه نموده و مدارک مورد نیاز را ارائه دهد.
  • منتظر تصمیم نهایی که اداره اتباع خارجی بلژیک اتخاذ می کند بماند.
  • در مدت هشت روز پس از ورود به بلژیک با مراجعه به ادارات شهرداری ثبت نام نموده و مجوز اقامت (کارت A) اخذ کند.

هنگامی که متقاضی درخواست ویزا را ارائه می دهد، معمولا ظرف 15 روز تصمیمی دریافت خواهد کرد. با این حال، در زمان های شلوغ زمان پردازش می تواند تا 30 روز یا حتی 60 روز نیز به طول بینجامد. به همین دلیل است که بهترین کار شروع زودهنگام فرآیند ارائه درخواست می باشد.

خبر خوب این که دانشجویان می توانند به عنوان یک دانشجوی بین المللی به مدت 20 ساعت در هفته در طول ترم در بلژیک کار کنند، اما به شرطی که در تحصیل آن ها اختلال ایجاد نکند. آن ها به یک قرارداد کتبی مدت معین از طرف کارفرمای خود و یک مجوز کار نوع C نیاز دارند. همچنین، آن ها می توانند در تعطیلات رسمی دانشگاه بدون نیاز به مجوز کار در این کشور کار کنند.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی بلژیک

هنگامی که متقاضی برای ویزای دانشجویی نوع D بلژیک درخواست ارائه می کند باید تعدادی مدرک را به عنوان بخشی از درخواست خود ارائه دهد. این مدارک باید به سفارت بلژیک ارائه گردد و شامل موارد زیر است:

  • فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل و امضا شده
  • پاسپورت متقاضی با حداقل دوازده ماه اعتبار هنگام ورود به بلژیک
  • اثبات این که متقاضی بودجه کافی برای حمایت از خود را دارد – این بودجه باید هزینه های مراقبت های بهداشتی-درمانی، زندگی، تحصیل و هزینه های بازگشت را پوشش دهد.
  • گواهی پزشکی
  • اثبات این که متقاضی محکومیت کیفری ندارد
  • مدرک ثبت نام متقاضی در دانشگاهی در بلژیک
  • اصل و کپی برابر اصل مدرک تحصیلی
  • نامه پشتیبانی (supporting letter)
  • اثبات مهارت زبان.

تمامی اسناد ارائه شده به زبانی غیر از فرانسوی، آلمانی، انگلیسی یا هلندی باید توسط یک مترجم رسمی ترجمه گردیده و مهر زده شود.

حقوق افراد شاغل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک

شخصی که در زمینه مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک کار می کند معمولاً ماهانه حدود 7770€ (یورو) حقوق می گیرد. حقوق اشخاصی که در این زمینه در این کشور اروپایی کار می کنند بین 2230€ (کم ترین) تا 18100€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه افراد شاغل در زمینه مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک را نشان می دهد:

حقوق سالانه افراد شاغل در زمینه مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک

میانگین حقوق ذکر شده در فوق شامل حق مسکن و سایر مزایا می باشد. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در بلژیک هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار ضمن تحصیل در بلژیک از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *