ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در تایلند

رشته مدیریت بهداشت عمومی در تایلند

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در تایلند به گونه ای است که بسیاری از افراد علاقمند به زندگی در شرق آسیا به آن رو می آورند. تایلند یکی از کشورهای درجه دوم آسیای شرقی برای تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی است اما در رشته مدیریت بهداشت عمومی توانسته است جایگاه های بهتری را به دست آورد و در این رابطه در آسیا حرف هایی برای گفتن دارد. با این حال باید در نظر داشت که به طور کلی شرایط تحصیل در این کشور چندان مناسب نیست و کمتر کسی تمایل دارد تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب کند.

رشته مدیریت بهداشت عمومی یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای افرادی است که قصد فعالیت در حوزه سلامت را دارند و توان ادامه تحصیل در رشته های پزشکی را ندارد. این رشته به افراد اجازه می دهد تا بتوانند در حوزه های مختلف به فعالیت کاری بپردازند و شانس بالایی برای رسیدن به کار داشته باشند. در کشوری مانند تایلند نیز می تواند در این رشته به ادامه تحصیل پرداخت و شرایط مناسبی برای کارد خود در آینده ایجاد کرد اما باید در نظر داشت که تایلند برای دانشجویان با رزومه قوی نمی تواند یک مقصد مناسب باشد. با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در این کشور را مورد بررسی قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در تایلند چیست؟
  • کدام دانشگاه های تایلند شرایط بهتری برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی دارند؟
  • آیا تایلند مقصدی مقرون به صرفه برای تحصیل در این رشته است؟
  • شرایط ورود به بازار کار در کشور تایلند در این حوزه چیست؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در کشور تایلند

تایلند می تواند یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای افرادی باشد که رشته مدیریت بهداشت عمومی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده اند و قصد دارند در آسیای شرقی به ادامه تحصیل بپردازند اما رزومه آن ها در سطح عالی نیست. دانشجویان در برخی از دانشگاه های تایلند این فرصت را خواهند داشت که به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند و از این طریق مسیر ساده تری برای مهاجرت داشته باشند اما در کل باید به این نکته اشاره کرد که در این زمینه محدودیت های بسیار زیادی در این کشور وجود دارد.

دانشگاه ماهیدول در تایلند بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی است و توانسته رتبه 307 جهان در این رشته را به دست آورد. در سوی دیگر باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه چولالونگ کورن به عنوان دومین دانشگاه برتر این کشور در رشته مدیریت بهداشت عمومی، رتبه 477 را در اختیار دارد و به همین دلیل دانشجویان باید در انتخاب دانشگاه مورد نظر خود و همچنین تناسب آن با رزومه تحصیلی دقت کافی را داشته باشند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در دانشگاه های تایلند در رشته مدیریت بهداشت عمومی از نظر علمی چندان قدرتمند نیست و البته هزینه های زیادی را به همراه دارد.

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در کشور تایلند

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در تایلند

یکی از مهم ترین معایبی که تحصیل در کشور تایلند به همراه دارد، متوسط هزینه هایی است که دانشجویان باید برای تحصیل در تایلند پرداخت کنند. متوسط شهریه دانشگاه برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بهداشت عمومی در حدود 11200$ تا 18000$ (دلار) در سال است و این مبلغی بسیار سنگین برای تحصیل در یک کشور نه چندان معتبر به حساب می آید.

هزینه زندگی در تایلند نیز برای دانشجویان خارجی کم نیست و این در حالی است که به آن ها اجازه داده نمی شود که در این کشور به کار ضمن تحصیل مشغول شوند. در چنین شرایطی می توان گفت که دانشجویان باید همه هزینه های خود را شخصا پرداخت کنند و هیچ گونه منبع درآمدی در این کشور نخواهند داشت.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی و زندگی در تایلند

شرایط کار مدیران بهداشت در تایلند

افرادی که تحصیل خود را در کشور تایلند به پایان رسانده باشند، این فرصت را خواهند داشت که به صورت قانونی در این کشور بمانند و اقامت خود از طریق کار در تایلند را به دست آورند. در شرایط کلی چنین امکانی می تواند امتیازی بزرگ به حساب آید اما در کشوری مانند تایلند، بسیاری از دانشجویان خارجی تمایلی به ماندن ندارند و تصمیم به ترک این کشور پس از تحصیل می گیرند.

با این حال کار در تایلند به عنوان مدیر بهداشت می تواند امتیازاتی مانند اقامت بلند مدت و همچنین درآمد بالا را به همراه داشته باشد. یک مدیر بهداشت در این کشور به طور متوسط 124000THB (بات) درآمد کسب می کند و این درآمدی است که حدود 50% بیشتر از متوسط درآمد در این کشور است. به طور کلی با توجه به این که متوسط هزینه های تحصیل در این کشور بسیار زیاد است، نمی توان انتظار داشت که دانشجویان بتوانند شرایط مناسبی برای تحصیل در این کشور داشته باشند. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *