ویزای تحصیلی

رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در گرجستان

رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در گرجستان

رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در گرجستان یکی از راه های مهاجرت به خارج از کشور است که نمی توان برای آن ارزش زیادی قائل شد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که با وجود این که گرچستان مورد توجه بسیاری از افراد برای مهاجرت قرار دارد، اما شرایط برای تحصیل در این کشور چندان مناسب نیست و نمی توان به سادگی این کشور را در جمع بهترین های جهان قرار داد و انتظار داشت که افراد زیادی این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. باور نزدیکی به ایران و مناسب بودن کیفیت تحصیل در این کشور سبب شده است تا بسیاری مسیری نه چندان مناسب را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی یکی از رشته های تحصیلی است که برای ورود به بازار کار بسیار مناسب است و همین مسئله می تواند روند تحصیل در این رشته را جذاب تر کند. حضور این رشته در بازار کار می تواند راندمان کاری را به صورت قابل توجهی افزایش دهد و به همین دلیل است که مدیران در تلاش هستند تا بهترین کارشناسان MIS را جذب کرده و در نتیجه بهترین عملکرد را ایجاد کنند. به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در گرجستان پرداخته اند.

  • فرایند تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در گرجستان چگونه است؟
  • دانشگاه های برتر رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در این کشور کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان کار در گرجستان در حوزه MIS را مناسب دانست؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در گرجستان

افرادی که قصد تحصیل در رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی را دارند، باید بهترین ها را برای تحصیل خود انتخاب کنند و گرجستان نمی تواند گزینه ای ایده آل برای تحصیل آن ها باشد. افرادی که رزومه های تحصیلی قدرتمند در اختیار دارند، با انتخاب گرجستان برای تحصیل خود در این رشته، یک گام رو به عقب را برخواهند داشت و این مسئله ای است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. گواه این ادعا، جایگاه رتبه هایی است که دانشگاه های مختلف جهان در رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی به دست آورده اند. در بین 1300 دانشگاه جهان از کشورهای مختلف، نامی از دانشگاه های گرجستان دیده نمی شود و این یک نکته منفی بزرگ در این کشور به حساب می آید.


دانشگاه تفلیس به عنوان بهترین دانشگاه کشور گرجستان در رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی شناخته می شود و در بسیاری از دانشگاه های اروپایی نیز مورد تایید است اما دانشجویان باید در نظر داشته باشند که با هزینه های نسبتا مشابه برای تحصیل در گرجستان می توانند بهترین شرایط را برای خود در سایر کشورهای جهان فراهم آورند و در نتیجه مدرکی دریافت کنند که در بازارهای کار جهانی نیز دارای مزیت رقابتی است. برخی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در گرجستان باید به آن توجه داشت عبارتند از:

مهم ترین نکات درباره رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در گرجستان

هزینه تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در گرجستان

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با تحصیل در گرجستان مطرح می شود آن است که دانشجویان با هزینه های کم می توانند در گرجستان به کار مشغول شوند. متاسفانه این باوری نادرست است که در جامعه مطرح شده و به دلیل عدم تحقیق در رابطه با کشورهای دیگر، این شرایط همچنان پابرجا است. در حال حاضر اعزام دانشجو به ترکیه هزینه های بسیار مقرون به صرفه تری دارد و به همین دلیل به بسیاری از افراد توصیه می شود تا در این مسیر گام بردارند تا بتوانند از این طریق تحصیل با کیفیت تری را به صورت ارزان تر تجربه کنند.

هزینه تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در گرجستان

برای تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در گرجستان باید هزینه های زیر را پرداخت کرد:

هزینهمبلغ به دلار
شهریه دانشگاه2900$
هزینه زندگی ماهانه450$
درآمد کار دانشجوییتنها در صورت تسلط به زبان گرجی می توان به کاریابی ضمن تحصیل در این کشور امید داشت و درآمدی در حدود 350$ به دست آورد.

شرایط تحصیل در ترکیه

بازار کار MIS در گرجستان

مهاجرت به گرجستان برای تحصیل، فرد را با شرایط زندگی در این کشور آشنا می سازد و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان با دریافت مدرک تحصیلی خود تلاش می کنند تا مسیر مهاجرت دوباره به ویژه به سمت کشور آلمان را تجربه کنند. در حال حاضر شرایط نسبتا مناسبی برای کار در حوزه MIS در گرجستان وجود دارد و دسترسی به درآمدی در حدود 4780GEL (لاری) در ماه می تواند به فرد این امکان را بدهد که به سطح زندگی مناسب در این کشور دست پیدا کند. محدودیت های زندگی در این کشور اما بسیاری را ترغیب می کند تا چه برای کار یا ادامه تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. در صورتی که شما نیز به دنبال بهترین ها برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالاتی درباره رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در گرجستان

برخی از مهم ترین نکاتی که در این رابطه به صورت ابهام وارد می شوند عبارتند از:

  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت سیستم اطلاعاتی در این کشور چقدر است؟ این هزینه ها سنگین نیست اما با توجه به کیفیت، مقرون به صرفه نیستند. این هزینه ها را می توان حدود 4780GEL (لاری) در سال دانست.
  • آیا گرجستان مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته است؟ خیر متاسفانه این رشته گزینه خوبی در گرجستان نیست.
  • چرا گرجستان برای برخی از افراد می تواند مفید باشد؟ باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی، دریافت پذیش از این کشور به دلیل رقابت کم، آسان است.
  • چه گزینه هایی در جهان به جای گرجستان برای این کشور می توانند مناسب باشند؟ در صورتی که فرد بخواهد در نزدیکی ایران تحصیل کند، بهترین گزینه برای او می تواند کشوری مانند ترکیه باشد.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در رشته مدیریت سیستم اطلاعات در این کشور تحصلی کرد؟ بله این امکان برای دانشجویان خارجی به طور کامل وجود دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *