ویزای تحصیلی

رشته مدیریت منابع انسانی در سوئد

رشته مدیریت منابع انسانی در سوئد

انتخاب های شایسته می تواند سرنوشت فرد را تغییر دهد و انتخاب رشته مدیریت منابع انسانی در سوئد نیز یکی از همین مسیرهای مناسب است. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که سوئد یکی از مهم ترین کشورهایی است که ایرانیان تمایل دارند تا آن را برای آینده خود انتخاب کنند و امکان مهاجرت به همراه خانواده به این کشور سبب شده است تا جمعیت زیادی تمایل بیشتری به مهاجرت تحصیلی به این کشور داشته باشند. در حال حاضر تحصیل در سوئد محدودیت های خاص خود را دارد و متقاضیان تحصیل در این کشور باید با آگاهی کامل در این مسیر گام بردارند.

رشته مدیریت منابع انسانی به عنوان یکی از بهترین گرایش های گروه مدیریت، می تواند امتیازهای تحصیلی و کاری فراوانی را به همراه داشته باشد. اولا که بسیاری از دانشگاه های جهان این رشته را ارائه می کنند و در مرحله دوم، بسیاری از کشورها در لیست مشاغل مورد نیاز خود، نام این رشته را نیز گنجانده اند. همچنین باید به این نکته اشاره داشت که فارغ التحصیلان رشته های زیادی در مقطع کارشناسی، می توانند در این رشته به ادامه تحصیل مشغول شوند و از امتیازهای موجود در این مسیر بهره ببرند. در چنین شرایطی است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش هستند تا شرایط تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی در سوئد را بررسی کنند.

  • چه شرایطی برای تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور وجود دارد؟
  • آیا سوئد دانشگاه های با کیفیتی برای تحصیل در این رشته دارد؟
  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور برای شهروندان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار، در بخش منابع انسانی این کشور به فعالیت پرداخت؟

فرایند تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در سوئد

برای این که فردی بتواند رشته مدیریت منابع انسانی را برای خود انتخاب کند، باید پیش شرط های نسبتا زیادی را داشته باشد. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، در مقطع کارشناسی نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نخواهند داشت اما باید به این نکته اشاره کرد که در سوئد، این رشته فقط به زبان سوئدی ارائه می شود و این خود یک محدودیت بزرگ برای دانشجویان ایرانی است چراکه آموختن زبان سوئدی در ایران کار چندان ساده ای نیست.


در مقطع کارشناسی ارشد اما شرایط به طور کلی تغییر پیدا می کند و دانشجویان در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله مدیریت منابع انسانی می توانند به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. این دوره آموزشی 2 ساله است و دانشجویان پس از آن می توانند با ارائه پروپوزال مناسب، در مقطع دکترا مشغول به تحصیل شوند. تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور امتیازهای زیادی را به همراه دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

امتیازهای تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در سوئد

بهترین دانشگاه های رشته مدیریت منابع انسانی در سوئد

برای مهاجرت به سوئد، توجه به موارد بسیار زیادی لازم است تا فرد بتواند انتخابی شایسته برای خود انجام دهد. در صورتی که فرد رزومه تحصیلی قدرتمند در اختیار داشته باشد، می تواند با آسودگی خاطر اقدام به انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود کند اما باید در نظر داشت که دریافت پذیرش در رشته مدیریت منابع انسانی کار ساده ای نیست و دانشجویان بهتر است رزومه خود را برای پذیرش در اختیار دانشگاه های متعدد قرار دهند.

بهترین دانشگاه های رشته مدیریت منابع انسانی در سوئد

برخی از بهترین دانشگاه های رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور عبارتند از:

80- دانشگاه لوند

92- دانشگاه گوتنبرگ

105- دانشگاه آپسالا

137- دانشگاه استکهلم

159- دانشگاه لینکوپینگ

173- موسسه کارولینسکا

هزینه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در سوئد

یکی از مواردی که در روند دریافت ویزای تحصیلی سوئد باید به آن توجه داشت، تمکن مالی است که فرد باید به سفارت این کشور تسلیم کند. امکان استفاده از ویزای همراه سبب شده است تا فرد به رزومه تحصیلی متفاوتی نیاز داشته باشد. به طور کلی اما باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در سوئد نیز نیازمند در اختیار داشتن بودکه نسبتا زیادی است که مربوط به هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می شود. برای تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی، در اختیار داشتن بودجه زیر الزامی است:

  • شهریه دانشگاه در حدود 9300€ (یورو) در سال
  • هزینه زندگی ماهانه برای یک نفر در حدود 1150€ (یورو)
  • امکان کار به صورت تمام وقت در طول تحصیل

شرایط تحصیل در سوئد

حوزه HR و شرایط کار در سوئد

افرادی که قصد کار در سوئد پس از تحصیل را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که دولت این کشور امکان جستجوی کار پس از تحصیل را به افراد نمی دهد و به همین دلیل فرد باید پیش از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور به کار دست پیدا کنند. البته باید به این نکته توجه داشت که اکثر دانشجویان قبل از ورود به سال دوم تحصیل خود، وارد بازار کار می شوند و از امتیازهای زیادی که در این مسیر وجود دارد نیز بهره می برند. یک مدیر منابع انسانی در سوئد درآمدی در حدود 70600SEK (کرون سوئد) را به دست می آورد که در این کشور سطح بسیار مناسبی به حساب می آید. در صورتی که شما نیز در جستجوی بهترین ها برای خود هستید، ، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *