ویزای تحصیلی

رشته مدیریت منابع انسانی در پرتغال

رشته مدیریت منابع انسانی در پرتغال

شرایط در رشته مدیریت منابع انسانی در پرتغال را می توان در یک دسته بندی کلی در سطح متوسط در جهان معرفی کرد. افرادی که قصد تحصیل ارزان قیمت در جهان را دارند می توانند برخی از کشورهای اروپای غربی را انتخاب کنند و پرتغال بدون تردید یکی از همین کشورها است. پرتغال یکی از کشورهای حوزه شنگن است و به همین دلیل می توان آن را در سطح اروپا بسیار مناسب دانست اما باید به این نکته اشاره کرد که در فرایند کنونی تحصیل در حوزه شنگن، پرتغال جز کشورهای درجه دوم و گاه سوم به حساب می آید ولی در برخی از رشته های خاص همچنان می توان آن را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرد.

رشته مدیریت منابع انسانی یکی از رشته های کلیدی حوزه مدیریت به حساب می آید و به همین دلیل نمی توان به راحتی از تحصیل در آن صرف نظر کرد. بسیاری از کشورهای جهان این رشته را به صورت ویژه مورد بررسی و ارائه قرار داده اند و به همین دلیل می توان انتظار داشت که شرایط برای آینده کاری در این حوزه نیز بسیار مناسب باشد. برای درک هرچه بهتر این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش هستند تا شرایط تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی در پرتغال را مورد بررسی خود قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های پرتغال در این رشته جایگاه مناسبی در اختیار دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک مدیر منابع انسانی در این کشور به کار مشغول شد؟

فرایند تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در پرتغال

افرادی که قصد دارند رشته مدیریت منابع انسانی را برای تحصیل انتخاب کنند، می توانند دانشگاه های متعددی در سراسر جهان را انتخاب کنند اما علاوه بر دانشگاه، شرایط کشورها نیز متفاوت است و هر فرد باید به این موضوع نیز توجه داشته باشد. در حال حاضر پرتغال یکی از کشورهایی است که شرایط نسبتا مناسبی برای تحصیل دارد و دانشجویان می توانند در این کشور فرایند مناسبی را طی کنند. بهترین مسیر برای مهاجرت به پرتغال شاید از طریق تحصیل در این کشور نباشد اما باید به این نکته اشاره کرد که بدون تردید یکی از بهترین ها است.


رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور به زبان های پرتغالی به عنوان زبان رسمی و گاه انگلیسی برگزار می شود اما افرادی که زبان پرتغالی را بلد باشند، شانس بیشتری برای دریافت پذیرش خواهند داشت و می توانند به خواسته های خود در این رابطه دست پیدا کنند. بیشتر دانشگاه های پرتغال، رشته مدیریت منابع انسانی را به عنوان یک رشته تخصص در دوره کارشناسی ارشد ارائه می کنند.

فرایند تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در پرتغال به شرح زیر است:

فرایند تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در پرتغال

گزینه های در دسترس رشته مدیریت منابع انسانی در پرتغال

پرتغال یکی از کشورهایی است که دانشگاه های آن در رشته مدیریت منابع انسانی رتبه های درجه اول را به دست نیاورده اند و این مسئله می تواند روند دریافت پذیرش از این کشور را با تردیدهایی روبرو سازد. افرادی که رزومه های تراز اول در اختیار دارند، بدون تردید کشورهای بهتری را برای تحصیل خود انتخاب می کنند و دانشجویان با رزومه های متوسط، می توانند به پرتغال به عنوان یک مقصد مناسب توجه داشته باشند.

گزینه های در دسترس رشته مدیریت منابع انسانی در پرتغال

برخی از بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته مدیریت منابع انسانی در پرتغال عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه مدیریت منابع انسانی در اروپارتبه مدیریت منابع انسانی در جهان
دانشگاه پورتو97295
دانشگاه لیسبون114339
دانشگاه مینهو124357
دانشگاه جدید لیسبون154423
دانشگاه موسسه لیسبون248650

شرایط دریافت ویزای تحصیلی پرتغال

هزینه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در پرتغال

برای تحصیل در پرتغال شهروندان خارجی به بودجه زیادی نیاز نخواهند داشت و این مسئله ای است که مهاجرت به این کشور را ارزشمندتر از گذشته کرده است. افرادی که قصد تحصیل در پرتغال را دارند، حجم بالایی از هزینه های تحصیل خود را می توانند در همین کشور تامین کنند و این یک امتیاز بزرگ به حساب می آید. هزینه های تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در پرتغال را می توان به شرح زیر دانست:

  • شهریه دانشگاه های دولتی در حدود 1100€ (یورو) در مقطع کارشناسی
  • شهریه دانشگاه های دولتی در حدود 2300€ (یورو) در مقطع کارشناسی ارشد
  • هزینه زندگی ماهانه در حدود 550€ (یورو) در ماه

فرایند کار حوزه HR در پرتغال

برای کار در پرتغال، داشتن مدرک دانشگاهی از این کشور می تواند یک امتیاز بسیار بزرگ به حساب آید و به همین دلیل است که به علاقمندان زندگی در این کشور توصیه می شود تا تحصیل را به عنوان یک میانبر برای رسیدن به خواسته های خود در نظر داشته باشند و از آن استفاده بهینه کنند. یک مدیر منابع انسانی در پرتغال به طور متوسط 4100€ (یورو) درآمد کسب می کند و این مبلغی بسیار مناسب در این کشور به حساب می آید که می تواند زندگی با کیفیتی را نیز به ارمغان آورد. در صورتی که به دنبال بهترین راهکارهای مهاجرت به خارج از کشور هستید، ، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره رشته مدیریت منابع انسانی در پرتغال

پرتغال یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل است. در برخی از دانشگاه های این کشور در سطح جهانی شناخته شده هستند. باید به این نکته اشاره کرد که رشته منابع انسانی اما با کیفیت متوسط در این کشور ارائه می شود. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا پرتغال مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی به حساب می آید؟ دانشگاه های این کشور اگرچه در سطح بین المللی شناخته شده هستند، اما باید در نظر داشت که از نظر رتبه های علمی، نتوانسته اند در جمع بهترین ها قرار بگیرند.
  • مهم ترین مزیت انتخاب پرتغال برای تحصیل در این رشته چیست؟ باید در نظر داشت که هزینه های تحصیل در این کشور بالا نیست. به همین دلیل است که می توان با هزینه های کم به یک مدرک معتبر دسترسی پیدا کرد.
  • این رشته در پرتغال به چه زبانی ارائه می شود؟ از مزایای ویژه تحصیل در این رشته می توان به امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز اشاره کرد.
  • بهترین دانشگاه پرتغال در این رشته کدام  است؟ دانشگاه پورتو یکی از 100 دانشگاه برتر این کشور در رشته مدیریت منابع انسانی است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *