ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در ایسلند

رشته مهندسی شیمی در ایسلند

تحصیل در رشته مهندسی شیمی در ایسلند می تواند ایده خوبی برای دانشجویانی باشد که علاقه مند به تحصیل در اروپا هستند اما از شلوغی و ازدحام بیزارند. با این حال، اگرچه ایسلند یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپاست، اما میزبان بیش از 1200 دانشجوی بین المللی است – حدود 5% از کل جمعیت دانشجویی آن. حمایت از حقوق فردی، انتخاب، تاب آوری، آزادی و دسترسی به آموزش عالی و همچنین وضعیت ایسلند به عنوان یکی از آرام ترین و پایدارترین مناطق جهان از نظر زیست محیطی، آن را به مقصدی عالی برای تحصیل تبدیل نموده است. کارشناسی ارشد در ایسلند فرصت های فرهنگی متنوع و کیفیت بالای زندگی در محیط های فوق العاده را ارائه می دهد. مهندسی شیمی نوع خاصی از مهندسی است که به مطالعه عملکرد و طراحی کارخانه های شیمیایی و همچنین روش های بهبود تولید می پردازد.

مهندسان شیمی فرآیندهای تجاری اقتصادی را برای تبدیل مواد اولیه به محصولات مفید توسعه می دهند. مهندسی شیمی از اصول شیمی، فیزیک، ریاضیات، زیست شناسی و اقتصاد برای استفاده، تولید، طراحی، حمل و نقل موثر انرژی و مواد استفاده می کند. کار مهندسان شیمی می تواند از استفاده از فناوری نانو و نانومواد در آزمایشگاه گرفته تا فرآیندهای صنعتی در مقیاس وسیع که مواد شیمیایی، مواد اولیه، سلول های زنده، میکروارگانیسم ها و انرژی را به اشکال و محصولات مفید تبدیل می کند، متفاوت باشد. مهندسان شیمی در بسیاری از جنبه های طراحی و بهره برداری از نیروگاه ها، از جمله ارزیابی ایمنی و خطرات، طراحی و تجزیه و تحلیل فرآیند، مدل سازی، مهندسی کنترل، مهندسی واکنش شیمیایی، مهندسی هسته ای و غیره مشارکت دارند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی شیمی در ایسلند تهیه نموده اند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته مهندسی شیمی در ایسلند

هزینه تحصیل در ایسلند می تواند بسیار متفاوت باشد – از رایگان تا چند هزار یورو. همچنین می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. در دانشگاه هایی که هزینه دریافت می کنند، هزینه ها بسیار کم تر از ایالات متحده یا انگلستان است. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس مبلغی بیش از 3000€ (یورو) در سال پرداخت نمی کنند، که این مبلغ برای کارشناسی ارشد تا 7000€ (یورو) در سال افزایش می یابد. دانشجویانی که از کشورهای دیگر هستند می توانند انتظار داشته باشند که سالانه تا 5000€ (یورو) برای تحصیل در مقطع کارشناسی پرداخت کنند و تقریباً همان میزان ایسلندی ها برای کارشناسی ارشد هزینه کنند.

مقطع دکترا در ایسلند شهریه ندارند. در واقع، این مقطع به عنوان یک شغل دارای حقوق در نظر گرفته می شود. بسیاری از دانشگاه ها برای دانشجویان – و در واقع کارکنان – دکتری خود حقوق رقابتی ارائه می دهند. در مورد بورسیه ها باید گفت توسط دانشگاه ها و توسط شوراهای تحقیقاتی ارائه می شود. از جمله مهم ترین آن ها می توان به بورسیه تحصیلی ایسلند برای مقطع دکترا و بورسیه های متعدد دانشگاه ایسلند اشاره کرد. کشور دانشجو نیز ممکن است دارای بورسیه تحصیلی باشد.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته مهندسی شیمی در ایسلند

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی شیمی در ایسلند

بررسی هزینه زندگی در ایسلند نشان می دهد هزینه های ماهانه برآورد شده یک خانواده چهار نفره در ایسلند 4435.04$ (دلار) معادل 572519.93ISK (کرونای ایسلند) بدون در نظر گرفتن اجاره است؛ هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر نیز 1203.06$ (دلار) معادل 155302.57ISK (کرونای ایسلند) بدون در نظر گرفتن اجاره می باشد. بررسی وضعیت اجاره بها در این کشور اروپایی نشان دهنده ارقام زیر است:

عنوانمبلغ بر حسب کرونای ایسلند
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر185851.06ISK
آپارتمان تک خوابه خارج از شهر158503.01ISK
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر282978.72ISK
آپارتمان سه خوابه خارج از شهر245050.00ISK

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور اروپایی را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در ایسلند

جدول زیر هزینه برخی کالاها و خدمات در ایسلند را نمایش می دهد:

عنوانقیمت/ هزینه بر حسب کرونای ایسلند
صرف غذا در یک رستوران ارزان2500.00ISK
قرص نان سفید تازه (500 گرم)42.67ISK
برنج سفید (1 کیلوگرم)354.37ISK
فیله مرغ (1 کیلوگرم)2046.65ISK
گوشت گاو (1 کیلوگرم)3373.73ISK
آب (بطری 1.5 لیتری)231.79ISK
کارت حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)12800.00ISK
خدمات رفاهی (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی15137.22ISK
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، Cable/ADSL)8821.38ISK

معرفی ایسلند به دانشجویان

ایسلند یک کشور جزیره ای است که در حاشیه اروپا واقع شده است. ایسلند از آتشفشان های یخی گرفته تا سواحل سیاه آن مکانی زیبا برای بازدید و سفر است. اما ایسلند همچنین مکان مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور است. جمعیت اندک ایسلند در ریکیاویک پایتخت متمرکز شده است، بنابراین اکثر دانشجویان بین المللی در این شهر ساکن می شوند. ریکیاویک همچنین قلب ایسلند است، از موزه های جذاب، تا معماری غیر معمول و تا شهر علم. ایسلند جدا از فرصت های فوق العاده ای که برای دانشجویان بین المللی دارد، مکانی جذاب نیز هست. موقعیت آن در شمال دور به این معنی است که محل زمین شناسی غیر معمول و مناظر طبیعی می باشد که در هیچ جای دیگر پیدا نمی شود. به هر حال، تماشای یک آتشفشان در حال فوران از یخچال طبیعی یک تجربه نسبتاً غیر معمول است.

این امر ایسلند را به مکانی مناسب برای تحصیل علوم طبیعی تبدیل کرده است. ایسلند همچنین خانه زبان ایسلندی است؛ زبانی کهن با کلمات و عباراتی که در زبان های دیگر یافت نمی شود. زبان ایسلندی در طول قرن ها کمی تغییر کرده است و به دانشجویان دریچه ای به سمت تاریخ اسکاندیناوی را می دهد. ایسلند در مقایسه با دیگر کشورهای OECD دارای اقتصاد بازار با مالیات های نسبتاً پایین است. این کشور دارای یک سیستم رفاه اجتماعی نوردیک است که مراقبت های بهداشتی عمومی و آموزش عالی را برای شهروندان خود فراهم می کند. ایسلند از نظر ثبات اقتصادی، دموکراتیک و اجتماعی و همچنین برابری رتبه بالایی دارد و از نظر ثروت متوسط برای هر فرد بالغ در رتبه سوم جهان قرار دارد. در سال 2020، ایسلند از نظر شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد به عنوان چهارمین کشور توسعه یافته جهان رتبه بندی شد.

وضعیت درآمد متخصصان رشته مهندسی شیمی در ایسلند

فردی که به عنوان مهندس کشاورزی در ایسلند کار می کند معمولاً ماهانه حدود 623000ISK (کرونای ایسلند) حقوق دریافت می کند. حقوق مهندسان شیمی در این کشور پیشرفته اروپایی بین 287000ISK (کم ترین) تا 990000ISK (بیش ترین) (کرونای ایسلند) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه مهندسان شیمی در ایسلند را نمایش می دهد:

حقوق سالانه مهندسان شیمی در ایسلند

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی شیمی در ایسلند هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای ایسلند برای تحصیل با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *