ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در فیلیپین

رشته مهندسی شیمی در فیلیپین

رشته مهندسی شیمی در فیلیپین می تواند شروعی برای ورود به بازار کار در کشورهای آسیای شرقی و برخی از کشورهای مطرح دیگر در جهان باشد. فیلیپین یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است و به همین دلیل است که تعداد دانشگاه های این کشور نیز بسیار بالا است. از همین رو علاقمندان به تحصیل در این کشور می توانند گزینه های متعددی برای تحصیل در فیلیپین داشته باشند و در نتیجه اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه های این کشور چندان دشوار نیست و اما متقاضیان باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که کیفیت آموزش در این کشور در سطح بالایی قرار ندارد و این مسئله می تواند در آینده شغلی افراد تاثیرگذار باشد.

رشته مهندسی شیمی اما یکی از رشته های تحصیلی است که دانشجویان زیادی را به خود جلب می کند و یکی از عمده ترین دلایلی که این مسئله به همراه دارد، شرایط مساعد کاریابی پس از تحصیل در این رشته است. دانشجویانی که به عنوان مهندس شیمی وارد بازار کار می شوند، می توانند با سرعت نسبتا مناسبی به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند چرا که صنایع مختلف در جهان به حضور این افراد نیاز شدید دارند تا بتوانند در زمینه توسعه تجارت خود فعالیت داشته باشند. اگرچه تحصیل در این کشور از ارزش بالایی برخوردار نیست، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در فیلیپین پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در فیلیپین چیست؟
  • دانشجویان برای پرداخت شهریه خود در فیلیپین به چه مبالغی نیاز دارند؟
  • شرایط کار پس از تحصیلی رشته مهندسی شیمی در این کشور چگونه است؟
  • آیا مهندسان شیمی در این کشور به درآمد بالا دسترسی دارند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در فیلیپین

رشته مهندسی شیمی مانند بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی در این کشور، بدون آزمون ورودی و بر اساس سابقه تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو می کند و این می تواند برای بسیاری از علاقمندان به تحصیل در این کشور حائز اهمیت بالا باشد. دانشجویانی که در فیلیپین تحصیل می کنند، عمدتا بومی هستند و به همین دلیل تحصیل به زبان فیلیپینی در این کشور رواج بسیار بیش تری دارد. در سال های اخیر می توان مشاهده کرد که بسیاری از رشته های تحصیلی در فیلیپین به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند و این مسئله می تواند اندکی بر جذابیت تحصیل در این کشور بیافزاید. در حال حاضر امکان تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور به زبان انگلیسی فراهم شده است.

دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های فیلیپین نیز دغدغه چندانی از نظر ارائه مدارک و سوابق تحصیلی نخواهند داشت چرا که سطح رقابت برای ورود به دانشگاه های این کشور بسیار محدود است و دانشجویان با در اختیار داشتن متوسط نمرات نیز می توانند در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنند. علاقمندان به بازگشت به ایران باید در نظر داشته باشند که تنها تعداد اندکی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در فیلیپین

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در فیلیپین

یکی از امتیازاتی که تحصیل در فیلیپین به همراه دارد، هزینه های تحصیل در این کشور است. دانشجویانی که فیلیپین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند با چالش های کمی روبرو خواهند شد. هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور در حدود 1700$ تا 2200$ (دلار) در سال است و این مسئله باعث ارزان بودن تحصیل در این کشور شده است.

دانشجویان در فیلیپین می توانند به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند اما حقیقت امر آن است که در این کشور 700 زبان زنده وجود دارد و کار کردن در این کشور ساده نخواهد بود. به طور متوسط می توان گفت که هزینه زندگی برای دانشجویان در این کشور در حدود 400$ (دلار) در ماه است.

متوسط درآمد مهندس شیمی در فیلیپین

فیلیپین یکی از کشورهای پرجمعیت جهان است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که به صورت ناگهانی اتقلابی در شرایط زندگی این کشور ایجاد شود. با این حال افرادی که در دانشگاه های این کشور تحصیل کرده باشند می توانند برای کاریابی در آن اقدام کنند. در صورت موفقیت در امضای قرارداد با کارفرمای داخلی، فرد می تواند به راحتی ویزای کاری فیلیپین را به دست آورد و اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کند. با این حال بسیاری از دانشجویان با پایان یافتن دوره تحصیلی خود در این کشور، برای کار یا ادامه تحصیل بار دیگر به مهاجرت دست می زنند.

سطح درآمد یک مهندس شیمی در کشور فیلیپین نسبتا مناسب است و این مسئله می توان بسیاری را برای کار حتی به صورت کوتاه مدت در این کشور مجاب کند. متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور فیلیپین در نمودار زیر مشخص شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور فیلیپین

دسترسی به چنین درآمدی می تواند برای گذراندن زندگی در این کشور کافی باشد اما قابل مقایسه با متوسط درآمد در کشورهای مطرح آسیایی نیز نیست. در هر صورت می توان گفت که اگر گزینه های متعددی برای تحصیل در خارج از کشور دارید، به راحتی می توانید فیلیپین را از گزینه های در دسترس خود خارج کنید و گزینه های مطرح دیگر را در نظر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زندگی در خارج از کشور می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *