ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در تایلند

رشته مهندسی هوافضا در تایلند

رشته مهندسی هوافضا در تایلند از جمله رشته های نوپا در این کشور برای علاقه مندان است و هنوز در حد رقابت با دانشگاه های برتر جهان نیست. با این حال در تحصیل در تایلند نیز مزایایی وجود دارد که این کشور را برای تحصیل جذاب کرده است. تحصیل نسبتا ارزان قیمت و همچنین کیفیت مناسب تحصیل در این کشور در منطقه ای که در آن واقع شده است، تایلند را به کشور مناسبی برای تحصیل تبدیل کرده است.

رشته مهندسی هوافضا در تایلند در چند دانشگاه محدود ارائه می شود و دانشجویانی که قصد تحصیل در چنین شرایطی را دارند باید در نظر داشته باشند که اخذ پذیرش می تواند نسبتا دشوار باشد و افراد در این مسیر رقابت سختی را با سایر متقاضیان خواهند داشت. ظرفیت دانشگاه های تایلند برای پذیرش دانشجویان بین المللی نیز محدود است و این مسئله نیز می تواند دلیل دیگری برای دشوارتر شدن مسیر اخذ پذیرش از دانشگاه های تایلند باشد. به دلیل توجه نسبتا بالایی که در سال های اخیر به تحصیل در تایلند شده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برآن شده اند تا توضیحات جامعی در خصوص شرایط تحصیل در این رشته خاص را ارائه کنند تا افراد بتوانند از این طریق اطلاعات کافی را در اختیار علاقمندان این رشته قرار دهند.

  • بهترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل رشته هوافضا کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته هوافضا در کشور تایلند چه مقدار است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور تایلند چگونه است؟
  • درآمد مهندسین هوافضا در کشور تایلند چگونه است؟

دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در تایلند

چنانچه پیش تر از این نیز به آن اشاره کردیم، تعداد دانشگاه های کشور تایلند به منظور تحصیل در رشته مهندسی هوافضا محدود هستند. به طور کلی می توان چنین گفت که 5 دانشگاه و موسسه علمی در کشور تایلند وجود دارد که علاقمندان به این رشته می توانند برای تحصیل خود آن ها را انتخاب کنند. تحصیل در دانشگاه های این کشور رایگان نیست و دانشجویان خارجی باید شهریه خود را به طور کامل پرداخت کنند چراکه امکان استفاده از بورسیه تحصیلی در تایلند معمولا میسر نیست.

دانشگاه اولی که می توان برای تحصیل در کشور تایلند به آن توجه داشته باشید، دانشگاه چولانگکورن است که در شهر بانکوک، پایتخت کشور تایلند واقع شده است. دوره تحصیل مهندسی هوافضا در این دانشگاه 4 ساله است و دانشجویان برای تحصیل در این رشته نیازی به شرکت در آزمون ورودی نخواهند داشت.

دانشگاه آسامپشن نیز یک دانشگاه خصوصی در کشور تایلند است که در جنوب شهر بانکوک واقع شده است و شروع فعالیت این دانشگاه به سال 1969 باز می گردد.

دانشگاه تکنولوژی کینگ منگکوت نیز در سال 1959 فعالیت خود را آغاز کرده است و این دانشگاه نیز یکی دیگر از گزینه های تحصیل در رشته مهندسی هوافضا است که در شهر بانکوک واقع شده است. دانشگاه تحقیقاتی کاستسارت در بانکوک و همچنین دانشگاه ساراناری در شهر ناخون از دیگر دانشگاه هایی هستند که برای تحصیل در کشور تایلند می توان از آن ها استفاده کرد.

دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در تایلند

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در تایلند

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور تایلند را دارند باید در نظر داشته باشند که امکان استفاده از بورسیه تحصیلی برای آن ها مقدور نخواهد بود و به همین دلیل است که باید کلیه هزینه های مربوط به تحصیل خود را پرداخت کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور تایلند در رشته مهندسی هوافضا در حدود 3400$ تا 5200$ (دلار) در سال است و دانشجویان با توجه به شرایط هر دانشگاه باید این مبلغ را به صورت سالیانه پرداخت کنند.

دانشجویان در کشور تایلند باید به هزینه های تحصیل خود نیز توجه داشته باشند. هزینه تحصیل یک دانشجو در کشور تایلند برای زندگی ماهانه حدود 450$ تا 750$ (دلار) در ماه است و دانشجویان باید این هزینه را به صورت کامل پرداخت کنند چراکه آن ها اجازه کار در کشور تایلند را با ویزای تحصیلی این کشور نخواهند داشت.

دانشجویان خارجی برای اینکه بتوانند در کشور تایلند کار کنند، باید درخواست خود را به صورت رسمی برای دریافت اجازه کار اقدامات لازم را انجام دهند. در صورت کسب مجوز، آنها قادر خواهند بود تا در کشور تایلند نیز مشغول به کار شوند و در این زمان می توانند بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. به طور کلی هزینه های زندگی و تحصیل در کشور تایلند را می توان در حدود 9500$ تا 11000$ (دلار) برآورد کرد.

درآمد مهندسین علوم هوایی در کشور تایلند

مهندسین رشته هوافضا در کشور تایلند فرصت های محدود اما بسیار مناسبی برای کار در این کشور خواهند داشت و از این طریق می توانند اطمینان داشته باشند که از درآمد مناسبی در این کشور بهره خواهند برد. دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را در تایلند به پایان رسانده باشند قادر خواهند بود تا از فرصت کار در این کشور بهره ببرند. اما باید در نظر داشت که بسیاری از دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی خود در تایلند، خاک این کشور را ترک می کنند و به سایر کشورهای جهان مهاجرت می کنند چراکه کیفیت زندگی در کشور تایلند در شرایط مناسبی قرار ندارد.

با این حال به نسبت سایر شهروندان تایلندی، مهندسین هوافضا در این کشور از متوسط درآمد، سطح بیشتری کسب می کنند و این مسئله می تواند باعث رضایت بیشتر آن ها از شرایط مالی خود شوند و این در حالی است که آن ها می توانند در سایر کشورهای جهان از درآمد به مراتب بیشتری بهره ببرند. در نمودار زیر متوسط درآمد این افراد در تایلند به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در تایلند

درآمد مهندس هوافضا در کشور تایلند به گونه ای است که فرد می تواند به راحتی بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در حقیقت یک فرد مجرد نه تنها می تواند این هزینه را تامین کند، بلکه قادر خواهد بود تا بخش عمده ای از آن را نیز پس انداز کند. در صورتی که قصد تحصیل در کشور تایلند را دارید، باید اطلاعات کاملی در خصوص شرایط این کشور داشته باشید، به همین دلیل توصیه می شود که با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *