ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در فرانسه

رشته مهندسی هوافضا در فرانسه

تحصیل رشته مهندسی هوافضا در فرانسه یکی از بهترین گزینه های ممکن در قاره اروپا برای علاقه مندان به علوم هوایی محسوب می شود. هزینه های تحصیل در کشور فرانسه برای دانشجویان بین المللی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و از گذشته نیز تحصیل در این کشور برای ایرانیان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است. تعداد دانشگاه های کشور فرانسه که این رشته را ارائه می کنند، از تعداد انگشتان دست بیش تر است و کمتر کشوری را می توان یافت که چنین فرصتی را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

تحصیل در فرانسه به دو زبان فرانسوی و انگلیسی فراهم شده است و تحصیل در این کشور به زبان فرانسوی نه تنها می تواند برگ برنده ای برای زندگی در فرانسه باشد، بلکه می تواند سکوی پرتاب بسیار معتبری برای مهاجرت به کانادا بخصوص به استان کبک باشد. دانشجویانی که در کشور فرانسه تحصیل می کنند، به نوعی می توانند آینده ای تضمین شده برای خود در بازار کار جهانی متصور شوند و این همان چیزی است که دانشجویان به دنبال آن هستند. به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما با شرایط تحصیل رشته مهندسی هوافضا در فرانسه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله توضیحات تکمیلی در این خصوص را در اختیار علاقمندان قرار داده اند.

  • بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در کشور فرانسه کدامند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در کشور فرانسه چه مقدار است؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجو در فرانسه کار کرد یا پس از تحصیل در این کشور مشغول به کار شد؟
  • درآمد متخصصین حوزه هوافضا در کشور فرانسه چه مقدار است؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در فرانسه

کشور فرانسه دارای 14 موسسه آموزشی مختلف است که این رشته مهندسی را ارائه می کنند. برخی از این دانشگاه ها رتبه های بینظری را به خود اختصاص داده اند و به همین دلیل است که تحصیل در این دانشگاه ها به رزومه ای بسیار قدرتمند نیاز دارد. بهترین دانشگاه فرانسه برای تحصیل در رشته هوافضا دانشگاه سوربنی است که رتبه 43 را در جهان در اختیار دارد. این دانشگاه در رشته مهندسی هوافضا رتبه 6 را به خود اختصاص داده است و همین مسئله برای نشان دادن قدرت علمی این دانشگاه کافی است. دانشگاه پاریس نیز در رشته مهندسی هوافضا در جایگاه 23 جهان قرار گرفته است و این در حالی است که خود دانشگاه رتبه 68 جهان را به دست آورده است.

دانشگاه مارسی نیز یکی دیگر از دانشگاه برتر در کشور فرانسه است که رتبه 43 جهان را در این رشته به دست آورده است و در جایگاه کلی نیز این دانشگاه در رده 171 جهان قرار دارد. دانشگاه گرونوبل آلفس در فرانسه نیز در جایگاه 60 در رشته مهندسی هوافضا قرار دارد در حالی که در رده بندی جهانی نیز رتبه 205 جهان را در اختیار دارد. دانشگاه پائول ساباتیر نیز جایگاه 67 جهان را در این رشته به خود اختصاص داده است. دانشگاه بوردو نیز رتبه 93 جهان را به خود اختصاص داده است و دانشگاه کوته دازور نیز جایگاه 97 جهان را به خود اختصاص داده است و آخرین دانشگاه فرانسه است که در جمع 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در فرانسه

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در فرانسه

دانشجویان خارجی باید با حساسیت بیشتری هزینه های زندگی و تحصیل خود در فرانسه را محاسبه کنند چرا که دسترسی به سرمایه در کشورهای خارجی برای آن ها محدودتر است و همین مسئله می تواند مشکلات زیادی را برای آن ها ایجاد کند. دانشجویان خارجی در فرانسه اجازه دارند که 20 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند و درآمد نسبتا مناسبی را به دست آورند که برای پوشش هزینه های زندگی آن ها در این کشور کافی است.

هزینه تحصیل در کشور فرانسه در رشته مهندسی هوافضا برای دانشجویان خارجی در حدود 2700€ تا 5000€ (یورو) در سال است که با توجه به کیفیت آموزش در فرانسه، می توان آن را بسیار ارزشمند دانست. هزینه زندگی در فرانسه را نیز می توان در دو بخش مجزا مورد بررسی قرار داد. هزینه زندگی در پاریس برای دانشجویان بین المللی می تواند در حدود 1200€ (یورو) هزینه دربر داشته باشد و افرادی که در سایر شهرهای فرانسه زندگی می کنند، برای پوشش دادن به هزینه های زندگی دانشجویی خود در این کشور تنها به حدود 800€ (یورو) نیاز خواهند داشت که به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی، رقمی بسیار مقرون به صرفه به نظر می رسد و با کار دانشجویی در این کشور نیز قابل پوشش است.

درآمد مهندسین صنایع هوایی در کشور فرانسه

افرادی که در کشور فرانسه کار می کنند دغدغه چندانی از بابت پوشش هزینه های زندگی خود در این کشور ندارند و هرچه رده شغلی فردی بالاتر باشد، او قادر خواهد بود تا کیفیت زندگی خود را افزایش دهد. مهندسین صنایع هوایی در کشور فرانسه از درآمد بسیار مناسبی در این کشور برخوردار هستند و به راحتی می توانند هزینه های زندگی یک خانواده در این کشور را نیز پوشش دهند.

دانشجویانی که در این کشور مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده اند می توانند برای مدت مشخصی در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که شغل مناسب خود را بیابند، این توان را خواهند داشت که ویزای کاری این کشور را به دست آورند و اقامت موقت خود را به همسر و فرزندان خود نیز منتقل کنند. آن ها همچنین اجازه خواهند داشت تا اقامت دائم و پاسپورت فرانسه را نیز در ادامه به دست آورند.

در نمودار زیر می توان متوسط درآمد مهندسین صنایع هوایی در کشور فرانسه را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در فرانسه

متخصصین حوزه صنایع فضایی در کشور فرانسه می توانند به راحتی هزینه های مربوط به زندگی خود در این کشور را پوشش دهند و این همان چیزی است که یک نیروی کار به آن نیاز دارد تا دغدغه ای در زندگی خود نداشته باشد. فرانسه به طور کلی از نظر سطح آموزشی بسیار مناسب است و مدرک دانشگاهی آن از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از تجربیات آن ها استفاده نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *