ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در گرجستان

رشته مهندسی هوافضا در گرجستان

تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در گرجستان به دلیل نزدیکی به ایران و همچنین هزینه های مقرون به صرفه مورد توجه قرار گرفته است. دانشگاه های محدودی در کشور گرجستان به ارائه این رشته می پردازند اما همچنان دانشجویان خارجی بسیار زیادی در کشور گرجستان و در این رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند. دانشجویان در کشور گرجستان می توانند از امکانات بسیار زیادی در طول تحصیل خود برخوردار شود.

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور گرجستان را دارند، تنها یک گزینه را پیش رو دارند ولی می توان چنین گفت که رشته های بسیار زیادی برای تحصیل آن ها در همین دانشگاه وجود دارد که به آن ها فرصت می دهد تا مطابق با سلیقه خود بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. علاقمندان به تحصیل در گرجستان موارد بسیار زیادی را باید مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند با آسودگی خاطر در این کشور دوره تحصیلی خود را به پایان برسانند. در سال های اخیر متقاضیان بسیار زیادی برای تحصیل در کشور گرجستان ابراز علاقه کرده اند و از همین رو در این مقاله، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی هوافضا در گرجستان خواهند پرداخت تا علاقمندان به این رشته بتوانند آگاهی های لازم در این رابطه را به دست آورند.

  • بهترین دانشگاه های گرجستان برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا کدامند؟
  • هزینه تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در گرجستان چه مقدار است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل برای دانشجویان خارجی در کشور گرجستان چگونه است؟
  • درآمد یک متخصص هوافضا در کشور گرجستان چه مقدار است؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در گرجستان

زمانی که فردی تصمیم به تحصیل در کشور گرجستان و رشته مهندسی هوافضا داشته باشد، متاسفانه تنها یک گزینه را پیش رو خواهد داشت و آن نیز دانشگاه آویِشِن در تفلیس است. رشته های بسیار زیادی مرتبط با علوم هوافضا در این دانشگاه ارائه می شود و هر متقاضی این فرصت را خواهد داشت تا مطابق با نیاز خود یکی را انتخاب کند. تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته ها 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول خواهد انجامید با این حال تحصیل در مقطع دکترا در این دانشگاه هنوز امکان پذیر نشده است.

رشته های خلبانی، تعمیر و نگهداری تجهیزات، طراحی و تولید، مدیریت و بهره برداری از جمله رشته هایی هستند که به عنوان زیر گروه های رشته مهندسی هوافضا در این کشور قابل تحصیل هستند و در مقطع کارشناسی ارشد نیز شرایط مشابهی حکم فرماست.

یکی از مهم ترین نکات در رابطه با تحصیل در این دانشگاه آن است که تقریبا 7 روز کاری پس از پرکردن فرم درخواست پذیرش، دانشجویان می توانند از نتیجه موفقیت یا عدم موفقیت خود در اخذ پذیرش با خبر شوند. نکته جالب دیگر در این رابطه آن است که متقاضیان تحصیل در این دانشگاه در هنگام اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه نیازی به ارائه مدرک زبان خود نخواهند داشت اما توصیه می شود که علاقمندان در آن زمان نیز مدرک خود را در دست داشته باشند تا مسیر مهاجرتی آن ها هموارتر شود.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در گرجستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در گرجستان

از جمله مواردی که دانشجویان در گرجستان باید به آن توجه ویژه داشته باشند، هزینه هایی است که به صورت سالیانه باید به دانشگاه پرداخت کنند. علاقمندان به رشته خلبانی در این دانشگاه هزینه های بسیار زیادی را برای تحصیل خود در پیش خواهند داشت و سالیانه 13000€ (یورو) را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت می کنند اما در سایر رشته های تحصیلی هزینه های تحصیل در حدود 3000€ (یورو) در سال است. علت اصلی این اختلاف قیمت نیز مربوط به دروسی است که دانشجویان رشته خلبانی باید به صورت عملی پشت سر بگذارند. در مقطع کارشناسی ارشد نیز هزینه های تحصیل در رشته خلبانی در حدود 10500€ تا 12500€ (یورو) در سال است اما در سایر رشته های تحصیلی، همچون مقطع کارشناسی، شهریه سالانه دانشگاه 3000€ (یورو) در نظر گرفته شده است.

علاوه بر شهریه، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز مد نظر داشته باشند. برای زندگی در کشور گرجستان بخصوص شهر تفلیس، به عنوان تنها شهر در دسترس برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا، در حدود 400€ تا 650€ (یورو) در ماه ارزیابی می شود.

دانشجویان بین المللی هنگام تحصیل در گرجستان این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند اما حقیقت امر آن است که افرادی که به زبان بومی این کشور تسلط کافی نداشته باشند، قادر به یافتن شغل مناسبی نخواهند شد یا به طور کلی یافتن کار برای آن ها بسیار سخت خواهد بود. به همین دلیل به علاقمندان به تحصیل در این کشور توصیه می شود تا هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز مورد بررسی دقیق تری قرار دهند.

درآمد مهندسین صنایع هوایی در کشور گرجستان

افرادی که در کشور گرجستان تحصیلات خود را به پایان می رسانند، از این فرصت برخوردار خواهند بود تا در این کشور به اقامت از طریق کار نیز دست پیدا کنند اما چند پیش شرط برای آن ها وجود دارد. اولین و همچنین مهم ترین شرط آن است که متقاضی باید به زبان بومی آشنایی پیدا کرده باشد. در صورتی که فرد بتواند قرارداد خود را با یک کارفرما در گرجستان به امضا برساند، می تواند از طریق ویزای کاری در این کشور بماند.

متخصصین صنایع هوایی در کشور گرجستان نیز از درآمد نسبتا مناسبی نسبت به سایر شهروندان در این کشور برخوردار هستند و این موضوع نشان دهنده رفاع اقتصادی بیشتر آنان در این کشور است. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسین صنایع هوایی در گرجستان به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در گرجستان

از آنجا که هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در کشور گرجستان در طول یک ماه در حدود 6500GEL (لاری) است، می توان به این نتیجه دست یافت که مهندسین هوافضا هیچ گونه دغدغه مالی در این کشور نخواهند داشت و می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود را تامین کنند. با توجه به شرایط تحصیل در گرجستان شما نیز ممکن است به این موضوع علاقمند شده باشید، به همین دلیل توصیه می شود تا پیش از اقدام به مهاجرت به گرجستان با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *