ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در لهستان

رشته مهندسی هوافضا در لهستان

رشته مهندسی هوافضا در لهستان از جمله رشته های تازه محسوب می شود که به نظام آموزشی این کشور وارد شده و متقاضیان بسیار زیادی یافته است. زمانی که رشته مهندسی هوافضا برای آینده تحصیلی مورد انتخاب قرار می گیرد، باید در نظر داشت که رزومه تحصیلی بسیار قدرتمند و همچنین توانایی فراگیری بالایی نیاز خواهد بود. علاقمندان به این رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی معمولا 4 سال به تحصیل می پردازند و این در حالی است که تحصیل در مقطع کارشناسی در لهستان معمولا یک دوره 3 ساله است.

رشته مهندسی هوافضا در کشور لهستان در 3 دانشگاه مختلف این کشور ارائه می شود و عمده دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته را دارند، فقط به زبان پولیش یا لهستانی قادر به ادامه تحصیل خواهند بود اما در مقاطع بالاتر، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان وجود دارد. در سال های اخیر با توجه به هزینه های مقرون به صرفه تر تحصیل در کشوری همچون لهستان، توجه به این کشور افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم گرفته اند تا به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی هوافضا در این کشور بپردازند تا علاقمندان به این رشته تحصیلی از این طریق بتوانند آگاهی لازم در این رابطه را به دست آورند.

  • بهترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا کدامند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان خارجی در کشور لهستان چگونه است؟
  • آیا لهستان در صنایع فضایی پیشرفته است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور لهستان اقامت یافت و کار کرد؟
  • درآمد یک متخصص علوم فضایی در کشور لهستان چه مقدار است؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در لهستان

لهستان یکی از پیشرفته ترین کشورهای شرق اروپا است و در سال های اخیر، نظام آموزشی در این کشور نیز به طور فزاینده ای پیشرفت کرده است. توجه به نظام آموزشی در کشور لهستان سبب شده است تا این کشور بتواند به سرعت در زمینه تولید علم و همچنین افزایش کیفیت بازار کار نیز به موفقیت دست پیدا کند. تحصیل رشته مهندسی هوافضا به عنوان یکی از رشته های جذاب مهندسی در کشور لهستان، در 3 دانشگاه این کشور ممکن شده است و همین مسئله رقابت در اخذ پذیرش را برای دانشجویان خارجی افزایش می دهد.

بهترین دانشگاه لهستان برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا دانشگاه ورشو است که در پایتخت این کشور واقع شده است. دانشگاه ورشو جایگاه 301 جهان را به خود اختصاص داده است اما رشته مهندسی هوافضا در این دانشگاه از جمله برترین رشته های تحصیلی است به طوری که در آخرین رده بندی جهانی توانسته است در جایگاه 28 جهان قرار گیرد.

دانشگاه یاگیلونیان در شهر کراکوف نیز دومین دانشگاه برتر این کشور در زمینه ارائه رشته مهندسی هوافضا است. این دانشگاه جایگاه 329 جهان را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در این رشته توانسته در رتبه 182 جهان قرار گیرد. دانشگاه نیکولائوس کوپرنیکوس نیز سومین دانشگاهی است که علاقمندان به رشته مهندسی هوافضا در لهستان می توانند آن را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. این دانشگاه در شهر تورون واقع شده است و رتبه 1083 جهان را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در رده بندی جهانی رشته هوافضا رتبه 232 را در اختیار دارد.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در لهستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در لهستان

از جمله مسائل مهم که علاقمندان به تحصیل در لهستان باید به آن توجه داشته باشند، هزینه هایی است که باید به صورت سالیانه و به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در این کشور در حدود 4850€ تا 6000€ (یورو) در طول یک سال تحصیلی است و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز به طور متوسط سالیانه 5200€ (یورو) برای تحصیل در این رشته به دانشگاه پرداخت می کنند. در برخی از دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه ورشو، به دانشجویان برگزیده هر سال تحصیلی، بورسیه آموزشی نیز تعلق می گیرد که می تواند بخشی از هزینه های تحصیل آن ها را نیز پوشش دهد.

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 350€ تا 550€ (یورو) در ماه می توانند هزینه های زندگی خود در لهستان را پوشش دهند در حالی که شاید هزینه زندگی در کشورهای پیشرفته اروپایی تا دو برابر این مبلغ نیز افزایش پیدا کند.

در راستای تامین هزینه های زندگی در لهستان، دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت نیز در این کشور به کار مشغول شوند و از این طریق نیازی به پس اندازهای قبلی برای تامین مخارج خود در لهستان نداشته باشند اما به دانشجویانی که به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل می کنند، توصیه می شود تا برنامه ریزی بهتری برای تامین مخارج خود از این طریق داشته باشند.

میزان درآمد مهندسین صنایع هوایی در کشور لهستان

از جمله موضوعات مهمی که باید در نظر داشت آن است که دانشجویان بین المللی در کشور لهستان از این فرصت برخوردار خواهند بود تا بتوانند در این کشور به جستجوی کار پرداخته و در صورتی که شغل مورد نظر خود را بیابند، اقامت خود را از اقامت موقت به دائم تغییر داده و در این کشور بمانند.

مهندسین هوافضا در کشور لهستان نیز از سطح درآمدی بسیار مناسبی برخوردار هستند و همین مسئله برجذابیت این کشور به عنوان یک مقصد مهاجرتی افزوده است. در نمودار زیر می توانید متوسط درآمد این افراد را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در لهستان

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که یک مهندس هوافضا در کشور لهستان به راحتی می تواند هزینه های زندگی خود و یک خانواده را تامین کند و دغدغه مالی آخرین مسئله ای باشد که با آن درگیر می شود. به عنوان یک علاقمند به رشته مهندسی هوافضا می توانید در کشور لهستان به ادامه تحصیل بپردازید و حتی کشورهای برگزیده دیگری را انتخاب کنید اما همه چیز به رزومه شما بستگی دارد. برای اینکه بتوانید آگاهی بیشتری در رابطه با شانس پذیرش خود در دانشگاه های مختلف جهان داشته باشید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *