ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی

رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی

رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی یکی از رشته های مهم تحصیلی برای علاقه مندان در این کشور است که در دانشگاه های متعددی ارائه می شود. دانشگاه های آفریقای جنوبی بر خلاف باورهای عمومی در بسیاری از رشته های تحصیلی جایگاه بسیار مناسبی را در رنکینگ های بین المللی به دست آورند و با توجه به درخواست های محدودی که در این رابطه وجود دارد، در بسیاری از موارد می توان گفت که پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور بسیار سهل الوصول تر از کشورهای مطرح اروپایی است هرچند که جایگاه بسیار مناسبی را در جهان به دست آورده اند.

رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور جایگاه بسیار مناسبی را در اختیار دارد و با وجود اینکه نرخ بیکاری در این کشور در سطح مناسبی قرار ندارد، مهندسین کامپیوتر در این کشور می توانند امنیت شغلی بسیار مناسبی در اختیار داشته باشند چراکه حرفه آن ها در میان مشاغل مورد نیاز این کشور قرار دارد. شرایط زندگی و کار در آفریقای جنوبی به طور کامل متفاوت از تصوراتی است که بسیاری از افراد در ذهن دارند و برگزاری مسابقات جام جهانی در این کشور توانست تصورات در این رابطه را به طور کلی تغییر دهد. از همین رو مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار، شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی چیست؟
  • هزینه های مورد نیاز برای تحصیل این رشته در آفریقای جنوبی چه مقدار است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • درآمد یک مهندس کامپیوتر در آفریقای جنوبی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی

یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در خاک این آفریقای جنوبی آن است که تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی انجام می شود و از همین رو است که بسیاری از افراد به تحصیل در این کشور علاقه دارند و تعداد دانشجویان خارجی در این کشور به خوبی نشان دهنده این موضوع است.

در کشور آفریقای جنوبی دانشگاه های بسیار زیادی برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر وجود دارد و یکی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در این رشته دانشگاه کیپ تون است که رتبه 326 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه پرتوریا نیز یکی دیگر از دانشگاه های پرقدرت برای تحصیل در این رشته است که موفق به اخذ رتبه 356 در این رشته شده است. دانشگاه اشتلن بوخ نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر آفریقای جنوبی برای تحصیل در این رشته است که توانسته رتبه 401-450 را در جهان به خود اختصاص دهد.

دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند، پس از یک دوره 3 ساله قادر به اخذ مدرک خود در مقطع کارشناسی خواهند بود و پس از آن می توانند وارد دوره کارشناسی ارشد برای 2 سال و همچنین دکترا برای مدت 3 سال شوند. در چنین شرایط مناسب از نظر زمانی است که می توان تحصیل در آفریقای جنوبی را به بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر پیشنهاد کرد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در آفریقای جنوبی

از جمله مهم ترین تحقیقاتی که هر فرد پیش از مهاجرت تحصیلی به آفریقای جنوبی باید انجام دهد، در رابطه با هزینه هایی است که در طول مهاجرت با آن ها روبرو خواهد شد. خوشبختانه می توان آفریقای جنوبی را یکی از کشورهای مقرون به صرفه در جهان برای تحصیل معرفی کرد و این یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در این کشور در کنار جایگاه مناسب دانشگاه های آن است.

شهریه دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور برای دانشجویان بین المللی در حدود 3200$ تا 5000$ (دلار) در سال است که دانشجویان نخبه با استفاده از بورسیه های تحصیلی که در دسترس خود دارند، قادر خواهند بود تا شهریه خود را نیز به صورت قابل توجهی کاهش دهند. البته باید در نظر داشت که شهریه دانشگاه های خصوصی در این کشور حداقل 3 برابر مبلغ اعلام شده است.

علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان در آفریقای جنوبی باید به هزینه های مربوط به زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را می توان در حدود 400$ تا 700$ (دلار) دانست و این تفاوت وابسته به سبک زندگی، نوع محل اقامت و همچنین شهر محل سکونت است. دانشجویان بین المللی در این کشور اجازه خواهند داشت تا به کمک کار دانشجویی هزینه های زندگی خود را تامین کنند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که نرخ بیکاری در این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که به عنوان یک دانشجو فرد بتواند به راحتی یک شغل نیمه وقت برای خود پیدا کند.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در آفریقای جنوبی

با وجود نرخ بالای 20% بیکاری در این کشور، آفریقای جنوبی لیست بلند بالایی از مشاغل مورد نیاز خود را معرفی کرده است و مهندسین کامپیوتر می توانند نام حرفه خود را در سر لیست مشاهده کنند. مهندسین کامپیوتر نه تنها در آفریقای جنوبی بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا مورد نیاز هستند و هرچه تخصص و دانش فرد بیشتر باشد، شانس بالاتری برای استخدام در شرکت های بزرگ تر را خواهد داشت.

زمانی که یک فارغ التحصیل رشته کامپیوتر در آفریقای جنوبی مدرک تحصیلی خود را دریافت کند، اجازه خواهد داشت تا به جستجوی کار در این کشور مشغول شود و در صورتی که موفق به کاریابی شد، می تواند اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کند و این امتیاز بسیار مناسبی برای علاقمندان به زندگی در این کشور در حال توسعه است. مهندسین کامپیوتر در آفریقای جنوبی به نسبت بسیاری از مشاغل دیگر درآمد مناسبی را در اختیار دارند که در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است.

درآمد ماهانه مهندسین کامپیوتر در کشور آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی در رشته مهندسی کامپیوتر می تواند بسیاری از افراد را آماده ورود به بازار کار حرفه ای نه تنها در این کشور، بلکه در سایر نقاط جهان نمایند. علاقمندان به تحصیل در آفریقای جنوبی و سایر نقاط برتر جهان می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از اطلاعات ایشان بهره ببرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *