ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در نروژ

رشته مهندسی کامپیوتر در نروژ

رشته مهندسی کامپیوتر در نروژ یکی از رشته های پرمتقاضی است و هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در این رشته اقدامات لازم را انجام می دهند. نروژ یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی است و به همین دلیل است که جمعیت قابل توجهی از سراسر جهان تلاش می کنند تا خود را برای زندگی به این کشور برسانند. سطح درآمد در این کشور بسیار مناسب است و کیفیت زندگی در نروژ نیز این کشور را در جمع برترین کشورهای جهان قرار داده است. سطح آموزش در این کشور نیز بسیار مناسب است و از جمله عواملی است که سبب شده است تا تعداد مهاجران در این کشور افزایش یابد.

رشته مهندسی کامپیوتر یکی از رشته های پرکاربرد در جهان امروز است و در زمینه های مختلف علمی می تواند به افراد کمک کند تا تجارت خود را توسعه دهند یا نتایج علمی دقیق تری را در رابطه با یک موضوع به دست آورند. به همین دلیل است که این رشته در سطح جهان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و کارفرمایان بسیاری به دنبال جذب نیروی کار در این زمینه هستند. نروژ می تواند مقصد جذابی برای علاقمندان به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر باشد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی کامل این موضوع خواهند پرداخت تا علاقمندان با آگاهی در این زمینه گام بردارند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در نروژ چیست؟
  • آیا می توان در این کشور از بورسیه تحصیلی استفاده کرد؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در نروژ چیست؟
  • آیا یک مهندس کامپیوتر در نروژ از درآمد بالایی برخوردار است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در نروژ

رشته مهندسی کامپیوتر یکی از پرمتقاضی ترین رشته های تحصیلی در نروژ است و به همین دلیل است که نمی توان به سادگی به همه افراد تضمین داد که پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه های برتر این کشور به دست خواهند آورد. علاقمندان به تحصیل در نروژ باید پیش از مهاجرت خود به این کشور شرایطی را فراهم آورند که امکان پذیرش آن ها در این کشور را افزایش دهد.

یکی از مهم ترین مدارکی که برای پذیرش از دانشگاه های کشور نروژ به آن نیاز خواهد بود، ریز نمرات تحصیلی در دوره های قبلی است. دانشجویانی که معدل بالای 16 در دانشگاه ها یا دبیرستان های ایران را به دست آورده اند، می توانند از شانس بیشتری برای دریافت پذیرش در این کشور برخوردار باشند. ضمن اینکه نمره آزمون زبان نیز می تواند در دریافت پذیرش بسیار موثر باشد. کسب نمره 6.5 در آزمون آیلتس یک برگ برنده برای علاقمندان به حساب می آید. البته باید در نظر داشت که دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ را دارند، باید مدرک B2 زبان نروژی را در اختیار داشته باشند.

دانشگاه علوم و تکنولوژی در نروژ، بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر است و توانسته است رتبه 150 جهان در این رشته را به دست آورد. دانشگاه اسلو نیز به عنوان دومین دانشگاه مناسب این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر شناخته می شود و رتبه 340 جهان را در اختیار دارد. تحصیل در چنین دانشگاه هایی این فرصت را به فرد خواهد داد تا در برترین شرکت های تجاری جهان نیز شانس کاریابی داشته باشد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در نروژ

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در نروژ

یکی از مهم ترین نکاتی که همه دانشجویان پیش از مهاجرت به خارج از کشور باید به آن توجه داشته باشند، مجموعه هزینه هایی است که در طول دوره تحصیل خود با آن روبرو خواهند شد. این هزینه ها شامل شهریه دانشگاه، بیمه دانشجویی، کتاب، تجهیزات دانشگاهی و هزینه های زندگی می شود و دانشجویان باید برای هر یک از آن ها اطلاعات دقیقی را به صورت طبقه بندی شده استخراج کنند.

خوشبختانه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در نروژ نیازی به پرداخت شهریه نخواهند داشت و تحصیل در این کشور برای تمامی دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی کاملا رایگان است و تنها دغدغه دانشجویان باید تامین هزینه های مرتبط با زندگی در این کشور باشد.

دانشجویان در کشور نروژ این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند و در این صورت قادر خواهند بود تا بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند و به همین دلیل است که برای زندگی در نروژ به هزینه های بالایی از پس انداز نیاز نخواهند داشت. با این حال زندگی دانشجویی در نروژ برای دانشجویان بین المللی می تواند 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه هزینه در بر داشته باشد که به نسبت میانگین هزینه های زندگی در اروپا کمی بیش تر است.

درآمد مهندسین کامپیوتر در کشور نروژ

پس از پایان دوره تحصیل، دانشجویان بین المللی در نروژ این فرصت را خواهند داشت که به مدت 6 ماه در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به کاریابی در این کشور شدند، قادر خواهند بود تا ویزای کاری نروژ را به دست آورده و به عنوان یک شهروند موقت در این کشور سکونت داشته باشند. پس از 5 سال کار در نروژ، فرد واجد شرایط دریافت اقامت بلند مدت نروژ دانسته می شود و این فرصت بسیار مناسبی برای او خواهد بود تا در آینده تابعیت کشور نروژ را نیز به دست آورد.

مهندسین کامپیوتر در کشور نروژ این فرصت را خواهند داشت تا در یک بازه زمانی کوتاه مدت پس از دریافت مدرک تحصیلی خود به کار در این کشور مشغول شوند چراکه مهندسی کامپیوتر در دسته مشاغل مورد نیاز این کشور قرار دارد و البته که میزان درآمد در این رشته نیز بسیار مناسب است. نمودار زیر به خوبی متوسط درآمد این افراد را نشان می دهد.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور نروژ

دسترسی به چنین درآمدی در نروژ می تواند منجر به این شود که فرد در یکی از بهترین کشورهای جهان در رفاه اقتصادی زندگی کرده و البته اقامت دائم آن را نیز به دست آورد. شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در نروژ بسیار مناسب است و متقاضیان می توانند با آسودگی خاطر این کشور را برای خود انتخاب کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برای راهنمایی علاقمندان در این زمینه برخودار هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *