ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در بلاروس

رشته مهندسی کشاورزی در بلاروس

رشته مهندسی کشاورزی در بلاروس از رشته هایی است که در دانشگاه های محدودی ارائه می شود و دانشجویان برای دریافت پذیرش مسیری دشوار پیش رو دارند. علت دشوار بودن این مسیر، شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور است چراکه دانشجویان بین المللی ظرفیت محدودی از صندلی های دانشگاهی را می توانند در اختیار داشته باشند و این مسئله می تواند شرایط دریافت پذیرش برای آن ها را دشوار کند. دانشگاه های بلاروس در این رشته تحصیلی دارای جایگاه بین المللی از نظر علمی نیستند و دانشجویان باید پیش از اخذ پذیرش به این نکته نیز توجه داشته باشند.

شرایط زندگی در بلاروس نیز چندان مساعد نیست و در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور تمایلی به اخذ اقامت دائمی آن داشته باشند. در نتیجه بهتر است که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، ابتدا یک برنامه ریزی بلند مدت را برای تحصیل خود طراحی کرده و سپس در این زمینه گام بردارند. در حال حاضر نمی توان تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در بلاروس را گزینه ای برتر برای ورود به این کشور قلمداد کرد اما با این وجود، به دلیل هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در این کشور، علاقمندان بسیاری آماده مهاجرت به بلاروس هستند. در این گفتار، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش هستند تا شرایط کلی تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در بلاروس را تشریح کنند.

  • شرایط تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان با هزینه های کم در این کشور تحصیل و زندگی کرد؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور بلاروس برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • آیا مهندسین کشاورزی در بلاروس درآمد بالایی دارند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در بلاروس

زمانی که فردی قصد انتخاب مقصد نهایی خود برای تحصیل را دارد، این فرصت را خواهد داشت تا گزینه های مختلف را پیش روی خود داشته باشد و در نهایت بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب کند. عوامل مختلفی می تواند در این بین دخیل باشند که هر فرد باید با توجه به شرایط خود به بررسی این موضوع بپردازد.

در بلاروس دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که علاوه بر زبان رسمی این کشور، به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند اما در صورتی که فردی برنامه بلند مدتی برای اقامت در کشور بلاروس دارد، بهتر است که رشته های انگلیسی زبان را برای آینده خود انتخاب نکند. تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در کشور بلاروس حدودا 3 سال به طول خواهد انجامید و دانشجویان پس از آن می توانند وارد دوره های تحصیلات تکمیلی شده یا در این رشته به کار مشغول شوند.

آکادمی دولتی کشاورزی در شهر هورکی را می توان به عنوان یکی از تخصصی ترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی معرفی کرد. دانشگاه دولتی پولسکی و همچنان دانشگاه دولتی علوم کشاورزی گرودنو نیز از دیگر دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل در این رشته هستند. دانشگاه دولتی تکنولوژی بلاروس را نیز می توان به عنوان یکی از دانشگاه های مناسب این کشور برای تحصیل در این رشته تا مقطع دکترا معرفی کرد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در بلاروس

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در بلاروس

یکی از مزیت های نه چندان فراوانی که تحصیل در بلاروس به همراه دارد، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان به صورت سالیانه با آن روبرو خواهند شد. در رشته مهندسی کشاورزی، شهریه تعیین شده برای دانشجویان بین المللی در حدود 2300$ تا 3500$ (دلار) در سال است که دانشجویان دانشگاه های دولتی در این کشور موظف به پرداخت آن هستند. در این دانشگاه ها همچنین دانشجویان برتر از نظر علمی این فرصت را خواهند داشت تا از بورسیه های تحصیلی بهره برده و هزینه های خود را کاهش دهند

هزینه زندگی در بلاروس نیز بسیار مقرون به صرفه است به طوری که دانشجویان برای گذران زندگی دانشجویی خود در این کشور، سالیانه به حدود 1400$ تا 2500$ (دلار) نیاز خواهند داشت و این درحالی است که در شرایطی خاص می توان در این کشور مشغول به کار شد و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی را نیز پوشش داد. باید در نظر داشت که همه دانشجویان بین المللی اجازه کار در کشور بلاروس در ضمن تحصیل را پیدا نخواهند کرد.

شرایط کار به عنوان مهندس کشاورزی در کشور بلاروس

بلاروس این فرصت را به شهروندان خارجی داده است که پس از تحصیل خود در این کشور به کار مشغول شده و از این طریق ویزای کاری این کشور را به دست آورند. در حال حاضر شرایط بازار مهندسی کشاورزی در این کشور چندان مساعد نیست و نمی توان گفت که مهندسان کشاورزی در بلاروس می توانند به سرعت پس از تحصیل خود در این کشور به کار دست پیدا کنند.

با این حال در صورتی که فردی به شغل مورد نظر خود در این کشور دست پیدا کند، فاصله بسیاری با سقف دریافتی ها در این کشور خواهد داشت. به زبان ساده تر می توان چنین گفت که مهندسین کشاورزی در بلاروس توانایی مالی بالایی نخواهند داشت و حقوق دریافتی آن ها به شدت به متوسط درآمد در این کشور نزدیک است. نمودار زیر به خوبی می تواند این موضوع را نشان دهد.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور بلاروس

در چنین شرایطی که در کشور نه چندان مرفه بلاروس نمی توان به درآمد بالا دست پیدا کرد، به بسیاری از افراد توصیه می شود تا پیش از اقدام برای رسیدن به این کشور، تحقیقات لازم را انجام دهند تا در نیمه راه دچار مشکل نشوند. در صورتی که به دنبال مسیری برای رسیدن به کشورهای با کیفیت و البته ارزان قیمت برای زندگی و تحصیل هستید، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند راهنمای بسیار مناسبی برای شما در این زمینه باشند

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *