ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در چین

رشته مهندسی کشاورزی در چین

رشته مهندسی کشاورزی در چین یکی از بهترین رشته های موجود در این کشور است که در بازار کار نیز شرایطی بسیار ایده آل دارد. افراد زیادی به منظور تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی، خاور دور را انتخاب می کنند و در چنین شتاره می توان جمهوری خلق چین را نیز به عنوان اصلی ترین گزینه ممکن قلمداد کرد. از دیرباز تا کنون اقتصاد کشورهای این منطقه بر پایه تجارت محصولات غذایی برنامه ریزی شده است و استفاده بهینه از زمین و آب سبب شده تا اقتصادی پایدار در این کشور شکل گیرد. تجربیات گذشته و استفاده از علم امروز سبب شده است تا چین و سایر کشورهای شرق آسیا به قطب های کشاورزی جهان تبدیل شوند.

دانشگاه های چین در طول دو دهه گذشته دچار یک انقلاب اساسی شده اند و این موضوع سبب شده است تا در رنکینگ های بین المللی، چین جایگاه بسیار بهتری نسبت به گذشته پیدا کند. این موضوع در رشته مهندسی کشاورزی با وضوح بسیار زیادی قابل رویت است تا جایی که چند دانشگاه چین در این رشته رتبه تک رقمی به دست آورده و شرایطی عالی برای ادامه تحصیل دارند. شرایط ویژه ای که در کشور چین وجود دارد، شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را نیز دچار پیچیدگی می کند. با این وجود مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در چین خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل در کشور چین برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان با تحصیل در چین به اقامت این کشور رسید؟
  • درآمد یک مهندس کشاورزی در کشور چین چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در چین

بسیاری از افراد به دلیل شرایط خاص زندگی در این کشور، چین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند و دلیل چشم پوشی عده بسیاری از تحصیل در چین نیز همین شرایط فرهنگی متفاوت است. علوم کشاورزی از دیرباز مورد توجه چینی ها بوده است و پرورش گیاهان دارویی نیز در این کشور رواج بسیاری داشته است. در طول سال های اخیر، دانشگاه های چین در رشته مهندسی کشاورزی پیشرفت های چشم گیری را پشت سر گذاشته اند و این مسئله سبب شده است تا دانشگاه های این کشور جایگاه های برتر جهان را به خود اختصاص دهند.

علاقمندان به تحصیل در چین این فرصت را خواهند داشت که به زبان چینی یا انگلیسی در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و در صورتی که شرایط سنی مناسبی داشته باشند، پیش از ورود به دانشگاه در دوره های فراگیری زبان نیز شرکت کنند و شرایط مساعدی را برای ورود به دانشگاه پیدا کنند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که دانشگاه های چین جایگاه بسیار مناسبی در جهان دارند و برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها، به رزومه تحصیلی قوی نیاز خواهد بود.

دانشگاه کشاورزی چین در پکن بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در علوم کشاورزی و رتبه دوم جهان را نیز به خود اختصاص داده است. دانشگاه تکنولوژی جنوب نیز که در شهر گوانژو واقع شده است در رتبه سوم جهان در رشته های مرتبط با علوم کشاورزی قرار دارد. دانشگاه ژینگنان نیز رتبه 5 جهان را به خود اختصاص داده است و با اختلاف کمی دانشگاه کشاورزی نانجینگ در رتبه 7 قرار دارد، دانشگاه ژجیانگ نیز با قرار گرفتن در رتبه 10 جهان یکی دیگر از دانشگاه های برتر کشور چین است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در چین

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در چین

تحصیل در چین برای بسیاری از افراد می تواند مقرون به صرفه باشد اما زمانی که تحقیق کلی در این رابطه صورت گیرد، مشخص می گردد که تحصیل در چین تفاوت چندانی از نظر شهریه با دانشگاه های کشورهای برتر جهان ندارد. تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در چین به طور متوسط در حدود 3200$ تا 7300$ (دلار) در سال می تواند هزینه در بر داشته باشد که این مقدار مشابه برخی از کشورهای اروپایی است. در مقطع دکترای رشته مهندسی کشاورزی، دانشجویان به بورسیه های تحصیلی بسیار مناسبی دسترسی دارند و قادر خواهند بود تا از این طریق حتی به صورت رایگان نیز به ادامه تحصیل بپردازند.

در رابطه با هزینه های زندگی نیز شرایط بسیار متفاوت است. در برخی از شهرهای کوچک چین، می توان با در اختیار داشتن 400$ (دلار) نیز زندگی کرد اما در شهرهای بزرگ چین برای گذراندن یک زندگی دانشجویی به حدود 1000$ (دلار) در ماه نیاز خواهد بود. دانشجویان بین المللی در چین در شرایط خاص اجازه کار دانشجویی را نیز پیدا خواهند کرد اما دسترسی به این امکان تضمین شده نیست.

متوسط درآمد و شرایط کار مهندسان کشاورزی در چین

زمانی که فردی دوره تحصیلی خود را در چین سپری کرده و مدرک خود را دریافت کرد، این فرصت را خواهد داشت که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کند و اقامت این کشور را به دست آورد. در چنین شرایطی شهروند خارجی می تواند از بسیاری از امکانات زندگی در چین نیز بهره ببرد. با این وجود باید در نظر داشت که فرهنگ زندگی در چین بسیار متفاوت از کشورهای غربی است و این مسئله می تواند زندگی بسیاری را تحت تاثیر قرار دهد.

درآمد مهندسان کشاورزی در کشور چین مناسب است و این افراد می توانند مخارج زندگی خود را تامین کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در این کشور نشان داده شده است. البته باید به این نکته اشاره داشت که دریافت مدرک کارشناسی ارشد و سابقه کار بیشتر، سبب رشد چشمگیر متوسط درآمد در این کشور خواهد شد.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور چین

در چنین شرایطی که هم از نظر سطح آموز و هم از نظر کیفیت زندگی مهندسان کشاورزی در چین، همه چیز به خوبی فراهم شده است، چین می تواند به عنوان یکی از گزینه های مورد نظر علاقمندان به این رشته تحصیلی باشد. در همین شرایط نیز مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما توصیه می کنند تا پیش از انتخاب مقصد خود برای تحصیل، شرایط خود را به خوبی با کشورهای مختلف تطبیق دهید تا از این طریق بتوانید در مسیر رسیدن به بهترین کشورها گام بردارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *