ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در بلاروس

رشته میکروبیولوژی در بلاروس

رشته میکروبیولوژی در بلاروس از رشته های علمی و پژوهشی پرطرفداری است که به شدت توسط دولت این کشور مورد حمایت قرار می گیرد. معمولا دانشجویان خارجی در دانشگاه های بلاروس امکان تحصیل در این رشته به دو زبان انگلیسی و روسی را با کیفیت بالا و هزینه پایین دارند. رشته ای که دانشجویان حاضر در بلاروس آن را در عرض 4 سال به اتمام رسانده و پس از اخذ مدرک تخصصی خود می توانند به بازار کار پر رونق میکروبیولوژیست ها در بلاروس وارد شوند. تیم کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در پی آنالیز شرایط تحصیل و کار در رشته میکروبیولوژی در کشور بلاروس هستند تا از این طریق بتوانند پاسخ های به روز و کاملی را در مقابل سوالات شما قرار دهند.

تحصیل رشته میکروبیولوژی در بلاروس

رشته میکروبیولوژی یکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی و آکادمیک در کشور بلاروس محسوب می شود. چرا که دولت بلاروس به این رشته علمی توجه ویژه ای داشته و به همین دلیل نیز شما می توانید این رشته در اکثر دانشگاه های بلاروس انتخاب کنید. ضمنا تحصیل این رشته تحصیلی در بلاروس به خاطر کیفیت آموزشی و روش های آموزشی برتر در سراسر جهان معروف است. متقاضیان بایستی در جریان باشند که رشته میکروبیولوژی در بلاروس برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر نقاط اروپا بوده و ضمنا شرایط تحصیل در این رشته تحصیلی از این قرار است:

مشخصات رشته میکروبیولوژی در بلاروس
عنوان رشتهMicrobiology course
مدت تحصیل4 سال
زمان تحصیلیتمام وقت
بورسیه تحصیلیدارد
زبان آموزشیانگلیسی

تحصیل رشته میکروبیولوژی در بلاروس

به همین ترتیب امکان تحصیل در مقطع ارشد یا Master degree (حدود 2 سال) و دکتری یا PhD این رشته (حدود 4 سال) در دانشگاه های بلاروس فراهم است. اما از جمله دانشگاه های معتبر بلاروس برای تحصیل این رشته نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دانشگاه دولتی بلاروس (BSU)
  • دانشگاه دولتی ای.اس. پوشکین برست
  • دانشگاه فنی ملی بلاروسی (BNTU)
  • دانشگاه دولتی فراسیسک اسکورینا گومل
  • دانشگاه دولتی یانکا کوپالا گرودنو (YKSUG)

شرایط پذیرش دانشجو در رشته میکروبیولوژی در بلاروس

اما همان طوری که گفته شد، امکان تحصیل رشته میکروبیولوژی در بلاروس در هر 3 مقطع تحصیلی برای متقاضیان فراهم است. ضمنا شرایط پذیرش دانشچویان بین المللی نیز از دانشگاه های بلاروس خیلی آسان است. این دانشجویان جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های بلاروس کافی است که کپی مدرک دیپلم متوسطه و کپی پاسپورت خود را به دانشگاه مربوطه در کشور بلاروس ارسال نمایند. کمیسیون ارزیابی دانشگاه بلاروس نیز پس از نهایتا 1 تا 2 روز نتیجه را در قالب ایمیلی به خود متقاضی ارسال می کند. همچنین لازم است بدانید که برای تحصیل رشته میکروبیولوژی شما نیازمند اشراف به یکی از زبان های روسی یا انگلیسی هستید و به همین دلیل نیز برای تامین این شرط دو راه پیش روی شماست:

شرایط پذیرش دانشجو در رشته میکروبیولوژی در بلاروس

اما پس از فارغ التحصیلی نیز متقاضیان امکان کاریابی و اخذ اقامت کاری بلاروس را دارند و این فرصت خوبی برای آنها به شمار می رود. چراکه رشته های علمی و پژوهشی از جمله رشته میکروبیولوژی در بلاروس مورد حمایت دولت و بخش خصوصی بلاروس می باشد. پس این رشته جزء مشاغل مورد نیاز بلاروس تعریف می شود. ضمنا متوسط درآمد ماهیانه میکروبیولوژیست ها در بلاروس حدود BYN6550 (روبل) می باشد درحالی که میانگین درآمد ماهیانه در بلاروس حدود BYN2930 (روبل) می باشد. در نمودار زیر می توان مقایسه عینی از درآمد میکروبیولوژیست ها و سایر مشاغل ملی بلاروس داشت:

مقایسه درآمد ماهیانه میکروبیولوژیست ها با متوسط درآمد ملی بلاروس

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در بلاروس

کلیه دانشجویان بین المللی مایل به تحصیل در کشور بلاروس نیازمند اخذ ویزای دانشجویی این کشور می باشند. طبق قوانین بلاروس نیز ویزای مذکور هم مجوز ورود به بلاروس و هم مجوز شروع کورس تحصیلی در این کشور می باشد. ویزای تاحصیلی بلاروس نیز توسط سفارت همین کشور برای دانشجویان پذیرفته شده از دانشگاه های بلاروس صادر می شود. این ویزا توسط دولت بلاروس و به دو روش اخذ ویزا به هنگام ورود و اخذ ویزا قبل از ورود به کشور بلاروس برای متقاضیان صادر می شود. فلذا مدارک ضروری به منظور درخواست این ویزا از قرار ذیل می باشد:

  • رسید پرداخت شهریه سال اول
  • اصل گواهی سلامت
  • پاسپورت بین المللی معتبر
  • کلیه مدارک تحصیلی متقاضی
  • شناسنامه (هارد کپی)
  • تعداد 10 قطعه عکس 4 در 6 سانتی
  • دعوت نامه تحصیلی رسمی (تایید شده توسط اداره مهاجرت فدرال بلاروس)
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی بلاروس
  • هزینه درخواست ویزا 110$ (دلار)+ هزینه بیمه حدود €170 (یورو)

هزینه تحصیلی دانشجویان رشته میکروبیولوژی در بلاروس

از موارد بسیار مهم در بررسی بلاروس جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی اطلاع دقیق از هزینه تحصیل این رشته می باشد. عزیزان در جریان باشند که شهریه سالیانه اخذ شده از دانشجویان خارجی در بلاروس بنا به رشته تحصیلی آنها کاملا متفاوت است. مثلا شهریه دانشجویان پزشکی یا دانشجویان MBA در بلاروس بالاتر از شهریه سایر دانشجویان خارجی در این کشور می باشد. با این توضیح اکنون در قالب نمودار زیر هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته میکروبیولوژی در بلاروس 2021 را مرور می کنیم:

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته میکروبیولوژی در بلاروس

عزیزان به این نکته مهم نیز توجه کنند که در بلاروس دانشجویان بین المللی هم از حق کار دانشجویی و هم از امتیاز اخذ انواع بورسیه تحصیلی برخوردارند. منتها برای دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های بلاروس اثبات شایستگی تحصیلی بسیار مهم بوده و برای کار دانشجویی نیز یافتن پیشنهاد کاری بسیار حائز اهمیت است. در زیر می توانید با بهترین مشاغل دانشجویی در شرکت های معتبر بلاروس 2021 آشنا شوید:

شرکت استخدام کنندهشغل دانشجویی
آنالیزور اینترنت نیمه وقتAppen
کارآموز پژوهشی کارشناسی ارشد به بالاHCZi
دستیار عملیات بازاریابی و وب سایتMixerfyCommerce
دستیار اجراییTackle
استراتژیست رسانه جمعیpromoUPmusic
مدیر فروشkikiDevelopment
کپی رایتر خلاقWargaming

در سال جاری نیز شمار متقاضیان اقامت و تابعیت بلاروس بسیار زیاد است و افراد با توجه به شرایط خود می توانند از روش های مختلفی برای مهاجرت به بلاروس 2021 مثل ثبت شرکت، ازدواج و یا تولد در بلاروس نیز بهره گیرند. کارشناسان مجرب حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کاملا آماده مشاوره درباب شرایط اخذ انواع ویزای کشور بلاروس می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *