ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در دانمارک

رشته میکروبیولوژی در دانمارک

رشته میکروبیولوژی در دانمارک از جمله رشته های وابسته به علوم پزشکی است که می تواند در حوزه های مختلف پزشکی در سلامت انسان تاثیرگذار باشد. در عصر امروز، رشته های مرتبط با علوم پزشکی مخاطبان بسیار زیادی پیدا کرده است و این مسئله اهمیت این موضوع را نیز افزایش داده است. از طرف دیگر، افزایش جمعیت جهان در طی قرن گذشته سبب شده است تا نیاز به متخصصین بیشتری در جهان به ویژه در حوزه پزشکی احساس شود و توجه به امر آموزش امری انکار ناپذیر برای بسیاری از دولت ها است. دانمارک به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی در زمینه آموزش علوم پزشکی یکی از بهترین کشورها به حساب می آید.

امروزه بسیاری از پزشکان به دلیل امکانات بسیار مناسبی که در اختیار پزشکان در دانمارک قرار دارد، پس از دریافت مدرک تحصیلی خود تن به مهاجرت به دانمارک می دهند و با وجود اینکه مراحل نسبتا پیچیده و دشواری پیش روی آن ها است، برای رسیدن به یک زندگی با کیفیت تر تلاش می کنند تا این راه را طی کرده و به خواسته های خود دست پیدا کنند. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که دانمارک به عنوان مقصد تحصیلی بخصوص در رشته پزشکی به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در این کشور خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در دانمارک چگونه است؟
  • آیا هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در دانمارک رایگان است؟
  • دانشجویان بین المللی چگونه می توانند پس از تحصیل در این کشور اقامت داشته باشند؟
  • درآمد یک میکروبیولوژیست در دانمارک چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در دانمارک

در دانمارک، امکان تحصیل به دو زبان دنیش و انگلیسی وجود دارد اما به همه افرادی که آینده شغلی خود را در این کشور می بینند توصیه می شود که زبان دنیش را برای تحصیل انتخاب کنند تا از این طریق بتوانند شانس بیشتری برای آینده کاری خود در این کشور داشته باشند. دانشجویان در دانشگاه های دانمارک برای دریافت مدرک تحصیلی خود در رشته میکروبیولوژی باید در یک دوره آموزشی 4 ساله شرکت کرده و پس از آن وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند که حداقل 2 سال به طول خواهد انجامید.

شرایط تحصیل در دانمارک در رشته میکروبیولوژی چندان ساده نیست چراکه بسیاری از دانشگاه های این کشور در جمع برترین های جهان قرار دارند. برای مثال دانشگاه کوپنهاگن در دانمارک رتبه 22 را در رشته میکروبیولوژی به خود اختصاص داده است و این در حالی است که این دانشگاه در رده بندی جهانی جایگاه 34 را در اختیار دارد. دانشگاه فنی دانمارک نیز با قرار گرفتن در رتبه 77 جهان در رشته میکروبیولوژی، یکی دیگر از دانشگاه های قدرتمند کشور دانمارک در ارائه این رشته دانشگاهی است. دانشگاه آرهوس نیز با قرار گرفتن در رتبه 119 سومین دانشگاه برتر دانمارک در این رشته تحصیلی به شمار می رود در حالی که خود دانشگاه نیز در رده بندی جهانی رتبه 105 جهان را در اختیار گرفته است.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در دانمارک

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در دانمارک

در گذشته ای نه چندان دور، هزینه تحصیل در دانمارک برای دانشجویان در سراسر جهان کاملا رایگان بود و به همین دلیل جمعیت قابل توجهی از سراسر جهان در تلاش بودند تا خود را برای تحصیل به این کشور برسانند اما در حال حاضر شرایط دچار تغییرات زیادی شده است و تنها دانشجویان بین المللی می توانند به صورت کاملا رایگان این دوره را پشت سر بگذارند.

شهریه دانشجویان برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کشور دانمارک در حدود 11000€ تا 14000€ (یورو) در سال است و دانشجویان غیر اروپایی موظف به پرداخت این شهریه خواهند بود. البته فرصت های بسیار زیادی در این کشور برای دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد که می تواند به دانشجویان کمک کند تا هزینه های خود در این کشور را به حداقل برسانند.

دانشجویان علاوه بر این باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. هزینه یک زندگی دانشجویی در کشور دانمارک در حدود 1000€ تا 1200€ (یورو) در ماه است که به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر می توان آن را در جمع کشورهای پرهزینه قرار دهد.

با این وجود، دانشجویان خارجی در کشور دانمارک از اجازه کار نیمه وقت در این کشور برخوردار خواهند بود و در طول دوره تحصیل می توانند در این کشور بدون نیاز به کسب اجازه تا سقف 20 ساعت در هفته به کار مشغول شوند. البته دانشجویان در طول دوره تعطیلی دانشگاه می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شده و درآمده بیشتری داشته و برای دوره تحصیل خود پس انداز کنند.

درآمد یک میکروبیولوژیست در دانمارک

دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را در کشور دانمارک به پایان رسانده باشند قادر خواهند بود بدون نیاز به معادل سازی مدرک خود، در این کشور مشغول به کار شوند و به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود که پیش از دریافت مدرک خود در یکی از رشته های پزشکی، تحصیل در دانمارک را برای آینده خود انتخاب کنند تا مسیر مهاجرت آن ها به این کشور ساده تر شود.

میکروبیولوژیست ها به عنوان یکی از گروه های پر متقاضی در حوزه پزشکی در طول سال های اخیر در بازار کار دانمارک نیز جایگاه بسیار مناسبی پیدا کرده اند و این مسئله می تواند به فارغ التحصیلان خارجی در این کشور نیز کمک کند تا در یک بازه زمانی کوتاه مدت، اقامت این کشور را به دست آورند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک میکروبیولوژیست در کشور دانمارک نمایش داده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کشور دانمارک

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که یک میکروبیولوژیست در این کشور از سطح درآمدی بسیار خوبی برخوردار است و به راحتی می تواند شرایط زندگی در رفاه را برای یک خانواده 4 نفره فراهم آورد و این می تواند شرایطی باشد که کمتر حرفه ای آن را ایجاد خواهد کرد. تحصیل در دانمارک به طور کلی می تواند یک فرصت فوق العاده برای آینده فرد باشد و به همین دلیل است توصیه می شود که برای انتخاب بهترین گزینه ممکن برای تحصیل، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از مشاوره های ایشان بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *