ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در شیلی

رشته میکروبیولوژی در شیلی

چرا تحصیل رشته میکروبیولوژی در شیلی می تواند گزینه مناسبی برای متقاضیان این رشته باشد؟ با امتیازات تحصیل در شیلی در سال 2021 آشنا شوید. از جمله مهمترین این امتیازات می توان به وجود دانشگاه های معتبر، آموزش با کیفیت، هزینه تحصیلی نسبتا پایین، بازار کاری پر رونق، آموزش زبان اسپانیایی، کیفیت زندگی خوب، آشنایی با فرهنگ های مختلف و غیره اشاره کرد. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله شما را با شرایط و مدارک لازم برای تحصیل این رشته و نیز بازار کاری میکروبیولوژیست ها در شیلی آشنا می کنند.

معرفی رشته میکروبیولوژی در شیلی

یکی از امتیازات و محاسن قابل ذکر تحصیل در شیلی وجود رشته ها و برنامه های تحصیلی متنوع در دانشگاه های این کشور می باشد. یکی از این رشته ها که از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی شیلی هم محسوب می شود رشته میکروبیولوژی می باشد. در این رشته دانشجویان علاوه بر آموزش مبانی و دروس مقدماتی میکروبیولوژی همچنین با مباحث تخصصی و بالینی از جمله ایمونولوژی، فیزیولوژی، پاتولوژی، بیولوژی، بیومدیکال، بیوشیمی و غیره نیز آشنا می شوند. آنها پس از 4 سال تحصیل در شیلی می توانند برای اخذ مدرک تخصصی خود آماده شوند. از دیگر مشخصات مهم برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در شیلی نیز می توان به موارد مهم ذیل اشاره نمود:

مشخصات کورس میکروبیولوژی در شیلی
درجهلیسانس میکروبیولوژی
مدت تحصیل4 سال
بورس تحصیلیدارد
فرمتمام وقت
زبان آموزشیاسپانیایی

متقاضیان برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در شیلی گزینه های مختلفی را نیز در دست دارند که از معروفترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دانشگاه دولتی شیلی
  • دانشگاه والپارازیو شیلی
  • دانشگاه کانسپسیون شیلی

فرآیند پذیرش دانشجوی رشته میکروبیولوژی در شیلی

عزیزان بایستی به این نکته توجه خاصی داشته باشند که پروسه درخواست پذیرش از دانشگاه های شیلی بسیار ساده است و آنها در این مسیر با سختی چندانی روبه رو نیستند. چراکه امکان پذیرش آنلاین در دانشگاه های شیلی از سراسر جهان فراهم است. فقط کافی است که متقاضیان با این فرآیند سه مرحله ای در شیلی آشنا باشند. مرحله یک از این فرآیند مربوط به تکمیل فرم تقاضای پذیرش آنلاین می باشد. مرحله 2 از فرآیند فوق الذکر نیز مربوط به ارسال مدارک پذیرش از شیلی و نیز پرداخت هزینه و بالاخره مرحله سوم از این فرآیند نیز در رابطه با درخواست ویزای تحصیلی شیلی می باشد. در این زمینه نیز تهیه مدارک ضروری برای پذیرش دانشجوی رشته میکروبیولوژی در شیلی از اهمیت خاصی دارد.

این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت
  • مدارک شناسایی
  • عکس پاسپورتی جدید
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • کارنامه تحصیلی
  • مدرک زبان اسپانیایی
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام

فرآیند پذیرش دانشجوی رشته میکروبیولوژی در شیلی

اخذ ویزا به منظور تحصیل رشته میکروبیولوژی در شیلی

طبق قوانین کشور شیلی، دانشجویان بین المللی برای تحصیل تمام وقت تیازمند اخذ مجوز ورود یا همان ویزای دانشجویی شیلی می باشند. این ویزا به نوعی ویزای بلند مدت کشور شیلی به حساب می آید و متقاضیان برای اخذ آن علاوه بر دریافت نامه پذیرش خود از دانشگاه های شیلی همچنین بایستی به سفارت این کشور مراجعه نموده و درخواستشان را تحویل سفارت دهند. برای همین منظور نیز الزامی است که متقاضیان کلیه مدارک زیر را تهیه کرده و در روز مصاحبه تحویل مامور سفارت دهند:

  • پاسپورت ملی معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی شیلی
  • گواهی سلامت
  • دفترچه بیمه سلامت
  • نامه پذیرش از موسسات آموزش عالی شیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • مدرک اسکان در شیلی
  • عکس پاسپورتی جدید
  • رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجویی شیلی

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در شیلی چقدر است؟

کلا نظام آموزش عالی شیلی از دو نوع دانشگاه های دولتی و خصوصی تشکیل شده است که طبیعتا هزینه تحصیل در این دانشگاه ها نیز متفاوت است. اما علاوه بر این شهریه دانشجویان رشته میکروبیولوژی به تعداد کورس ها و نیز واحدهای آموزشی انتخابی آنها بستگی دارد. به عنوان مثال شهریه سالیانه دانشجویان بین المللی در دانشگاه پونتفیکا شیلی حدود $2400 (دلار) می باشد اما هزینه سالیانه تحصیل در دانشگاه کانسپسیون در حدود $5000 (دلار) است. در کنار این هزینه بایستی از هزینه زندگی در شیلی هم نام برد که برای دانشجویان بین المللی ماهیانه حدود $447 تا 866$ (دلار) آب می خورد.

برخی از مهمترین هزینه های زندگی دانشجویی در شیلی را در زیر مشاهده می کنید:

آیتم هاهزینه به دلار
اجاره خانه و هزینه اشتراک419$
حمل و نقل101$
غذا271$
سایر مشاغل74.9$

همان طوری که در جدول فوق و نیز نمودار پایین هم مشاهده می شود، بیشترین بخش از بودجه دانشجویان خارجی در شیلی با سهم 48% مربوط به هزینه اجاره خانه می باشد:

توزیع هزینه زندگی دانشجویی در شیلی

کار میکروبیولوژیست ها حین و پس از تحصیل در شیلی

یکی از امتیازات مهم تحصیل رشته میکروبیولوژی در شیلی استفاده از فرصت کار نیمه وقت دانشجویی است. علاوه بر این دانشجویان رشته میکروبیولوژی در شیلی پس از اتمام دوره تحصیلی خود نیز می توانند با یافتن کار مناسب و انعقاد قرارداد کاری با کارفرمای شیلی به اقامت کاری شیلی دست یابند. چرا که متوسط درآمد میکروبیولوژیست ها در کشور شیلی در حدود CLP 21012 (پزو شیلی) می باشد که یک حقوق قابل توجهی در این کشور به شمار می رود. در نمودار زیر می توان با سطوح درآمدی مختلف میکروبیولوژیست ها در شیلی آشنا شد:

سطوح درآمدی مختلف میکروبیولوژیست ها در شیلی

عوامل مختلفی نیز مثل تجربه کاری یا میزان تحصیلات بر روی سطح درآمدی این متخصصان در شیلی تاثیر گذار است. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، بیشترین شاغلین رشته میکروبیولوژی در شیلی را دارندگان مدرک کارشناسی یا Bachelor با 45% تشکیل می دهند:

بیشترین شاغلین رشته میکروبیولوژی در شیلی

هموطنان میتوانند کلیه سوالات خود در باب روش های دریافت اقامت شیلی برای ایرانیان را با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان گذاشته و پاسخ صحیح و کامل این سوالات را نیز در اسرع وقت از تیم مشاورین مجرب ما دریافت کنند.

سوالات کلیدی در خصوص رشته میکروبیولوژی در شیلی

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته میکروبیولوژی در شیلی پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا امکان تحصیل رایگان در رشته میکروبیولوژی در شیلی وجود دارد؟ دانشجویان بین المللی می توانند در برخی از موسسات دولتی در شیلی، به صورت رایگان به تحصیل این رشته تحصیلی بپردازند.
  • آیا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در شیلی به ویزای این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در شیلی باید برای دریافت ویزای این کشور اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *