ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در اتریش

رشته هتلداری در اتریش

اتریش طی سالهای متمادی موفق به کسب مقام نخست بخش گردشگری در سطح جهان گشته که موجب افزایش علاقه مندان به رشته هتلداری در اتریش شده است. لازم به ذکر است که شهر وین، پایتخت این کشور نیز با برخورداری از تعدد موزه ها و مکان های دیدنی نقش مهمی در جذب گردشگران دارا می باشد. از محبوب ترین مقاصد برای گردشگران میتوان کاخ شونبرون را نام برد که اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش بوده و بیش از 1400 اتاق را به خود اختصاص داده است. صنعت گردشگری در اتریش سالانه 42 میلیارد یورو برای این کشور درآمد داشته و به فراخور آن در ادامه این مقاله کارشناسان و متخصصان تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شما عزیزان همراه خواهند شد تا به بررسی جزئیات این موضوع در نظام کشور اتریش بپردازیم.

  • شرایط زندگی و تحصیل در اتریش به چه صورت می باشد؟
  • مشهورترین آکادمی و موسسات ارائه دهنده رشته هتلداری در اتریش کدامند؟
  • حداقل مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر اتریش به چه شرحی است؟
  • متوسط شهریه برآورد شده تحصیل در دانشگاه های برتر اتریش به چه میزان است؟

معرفی صنعت توریسم در اتریش

اتریش کشوری بسیار زیبا در اروپای مرکزی بوده که در مجاورت و همسایگی کشورهایی نظیر مجارستان، آلمان، ایتالیا و سوئیس واقع گردیده است؛ از آنجایی که از لحاظ بعد جغرافیایی به ایران بسیار نزدیک می باشد و شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی را داراست، هم وطنان ایرانی تمایل بیشتری به مهاجرت به اتریش را دارند. مردمان اتریش را می توان هم زبان با شهروندان آلمانی اما متفاوت در لهجه دانست. هم اکنون شرایط کار در اتریش بسیار مطلوب بوده و حتی در مقایسه با شرایط کار در کشور آلمان دارای وضعیت مناسب تری می باشد. اتریش به دلیل برخورداری از فرهنگ غنی اروپایی، بهترین مکان برای ادامه تحصیل بوده و تحصیل در دانشگاه های این کشور نیمه رایگان عنوان شده است.

با توجه به گسترش صنعت گردشگری و همچنین افزایش تعداد هتل ها در جهان، رشته هتلداری در قیاس با سال های گذشته مخاطبان بیشتری پیدا کرده است؛ هتلداری دارای ارتباط تنگاتنگی با رشته هایی چون مهمانداری هواپیما، گردشگری، پذیرایی و تشریفات بوده و تعدد دروس مشترک میان این گرایشات خود شاهدی بر این مدعی است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تحصیل در رشته هتلداری علاوه بر ذوق و انگیزه نیازمند تسلط بر زبان و برخورداری از قدرت برقراری ارتباط است. تحصیل در رشته هتلداری آشنایی با 7 استاندارد گوناگون در زمینه های سرپرستی رستوران، اتاق داری و کار با رایانه را در پی داشته و این امر یکی از مواردی است که بر جذابیت آن می افزاید.

تحصیل رشته هتلداری در اتریش

جهانگردی یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که دارای گرایش های بسیار متنوعی است که از جمله مهم ترین گرایش های این رشته می توان رشته مدیریت هتلداری را نام برد. از مشاغل مورد نیاز اتریش میتوان به هتلداری اشاره کرد که در شهرهای سالزبورگ، تیرول و وراربرگ که از شهرهای بزرگ این سرزمین و نیازمند افراد متخصص و ماهر در این رشته هستند، دارای مراکز آموزش متعددی می باشد. افرادی که از طریق ویزای کاری به اتریش مهاجرت می نمایند و در مشاغل مورد نیاز آن شغل مورد نظر خود را پیدا می کنند، در ابتدا اقامت کاری دریافت کرده و می توانند به مدت 2 سال در این کشور سکونت نمایند؛ سپس بعد از گذشت 5 سال اقدام به دریافت اقامت دائم نمایند. در ادامه به مقایسه متوسط میزان حقوق ماهانه نیروی کار در اتریش و همچنین درآمد ماهانه مدیر هتل در این کشور میپردازیم.

مقایسه میانگین دستمزد نیروی کار و هتلداران در اتریش

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در اتریش

دانشگاه مودول وین (MODUL University Vienna) بزرگترین دانشگاه خصوصی این کشور است که در سال 2007 تاسیس شده و تمام دوره های آموزشی در این دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می شود که از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری، گردشگری و توریسم محسوب می گردد. همچنین شهریه آموزشی برای دوره 3 ساله 37000€ (یورو) برآورد گشته است. از دانشگاه های دیگر میتوان به دانشگاه اینسبروک (University of Innsbruck) اشاره کرد که بیش از 31 دوره تحصیل برای دانشجویان متقاضی رشته مذکور قرار داده که اغلب آن ها به زبان آلمانی تدریس می گردند. دانشگاه فاخ هوخ شوله (Fachhochschule University) در واقع ارائه دهنده دوره های علمی کاربردی است که دارای تمرکز بیشتر بر روی کار عملی خواهد بود. در ادامه به بررسی دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در اتریش می پردازیم:

عنوان مرکز ارائه دهندهرتبه در اتریش
Univercity of MU1
Univercity of innsbruck2
Univercity of fachhochschule3
Institute of Tourism and Hotel Management4
nternational College of Tourism and Management – ITM GmbH5
FH Upper Austria Campus Steyr6

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در اتریش

نکات تحصیل رشته هتلداری در اتریش

طول دوره کارشناسی در اتریش برای اغلب رشته ها 3 سال و برای برخی دیگر حدود 4 سال است؛ متقاضیان پس از اخذ پذیرش تحصیلی در طول مدت 2 سال مهلت دارند سطح زبان خود را به c1 آلمانی برسانند. از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی ارائه شناسنامه اصل و کپی آن، ارائه ریز نمرات مدارک تحصیلی، گواهی عدم سو پیشینه کیفری، سند ازدواج یا طلاق، گواهی سلامت و بیمه درمانی کشور اتریش می باشند. تحصیل رشته هتلداری در مقطع فوق لیسانس کشور اتریش، اغلب به افرادی توصیه می گردد که قصد تحصیل در کشورهایی نظیر استرالیا، انگلیس و آمریکا را داشته اما داری استطاعت مالی نمی باشند.

موقعیت های شغلی رشته هتلداران در اتریش

مدیریت هتل و هتلداری در اتریش را می توان در زمره مشاغل پردرآمد این کشور قرار داد کما اینکه حداقل دستمزد فعالین این حوزه در سال 2021 معادل با 3290€ (یورو) به ازای هر ماه برآورد گشته و باید خاطرنشان کرد حداکثر میزان دریافتی هتلداران کشور اتریش نیز 11400€ (یورو) اعلام شده است. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد همچنین شایان ذکر است که جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رشته هتلداری در اتریش و انواع شیوه های اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانید با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *