ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در رومانی

رشته تربیت بدنی در رومانی

به دلیل شرایط سخت و هزینه بالای تحصیل در کشورهای پر طرفدار اروپایی مثل آلمان، آمار متقاضیان تحصیل در کشورهای کوچکتر اروپایی افزایش یافته است. تحصیل رشته تربیت بدنی در رومانی یکی از موارد مورد تقاضای مهاجرین تحصیلی در این کشور اروپایی بوده که با مزایای گوناگونی همراه است. تحصیل در این کشور در مقایسه با انگلستان، هزینه کمتری به دنبال داشته و شرایط ساده تری دارد. تربیت بدنی یکی از رشته های دانشگاهی است که در دهه اخیر جایگاه آن با رشد چشم گیری مواجه شده و بر آمار دانش آموختگان آن افزوده شده است. علاوه بر دروسی از جمله آناتومی، رشته تربیت بدنی با حوزه هایی از جمله روانشناسی و مدیریت نیز مرتبط است. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داشته اند با تهیه این مقاله، تعدادی از سوالات رایج شما عزیزان، از جمله موراد زیر را پاسخ دهند:

  • تحصیل در رشته تربیت بدنی در رومانی در چه مقاطعی امکان پذیر است؟
  • هزینه تحصیل در رومانی چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • معتبرترین دانشگاه های رومانی برای تحصیل رشته تربیت بدنی کدامند؟
  • تحصیل در رومانی به چه زبان هایی امکان پذیر است؟

سیستم آموزشی در رومانی

رومانی یکی از کشورهای اروپایی می باشد که در زمینه ارائه آموزش به روز و با کیفیت، شهرت بالایی کسب کرده است. این کشور دانشگاه های دولتی و خصوصی متعددی داشته که افراد در هر رشته و مقطعی می توانند با هزینه های گوناگونی به تحصیل خود ادامه دهند. هر ساله نام تعدادی از دانشگاه های رومانی در فهرست برترین های جهان به چشم می خورد. علاوه بر زبان های رومانیایی و انگلیسی، تحصیل در رومانی به زبان های دیگری از جمله فرانسوی، مجارستانی و آلمانی نیز امکان پذیر است که یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در رومانی محسوب شده و در نتیجه آن، محیط آموزشی دوستانه ای متشکل از دانشجویانی از ملل گوناگون پدید آمده است. برای ورود به دانشگاه های رومانی عموما آزمون ورودی برگزار نمی گردد و تنها ارائه مدارک مود نیاز که در ادامه این مقاله ذکر خواهیم کرد، برای اخذ پذیرش تحصیلی کافی است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در رومانی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در رومانی

در کنار کیفیت بالای آموزش، رومانی از دانشگاه های متعددی برخوردار بوده که این موضوع شانس اخذ پذیرش را برای متقاضیان بیشتر کرده است. یکی از معتبر ترین دانشگاه های رومانی، دانشگاه بخارست (University of Bucharest) می باشد که با توجه به تاریخ تاسیس آن (1864) به عنوان با سابقه ترین دانشگاه این کشور به شمار می رود. دانشگاه بخارست 19 دانشکده داشته و طیف وسیعی از علوم و رشته های گوناگون را در تمامی مقاطع به متقاضیان ارائه می کند. این دانشگاه در پایتخت رومانی واقع شده و 22000 دانشجوی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و 9000 دانشجوی دکتری را در خود جای داده است. یکی دیگر از دانشگاه های محبوب رومانی، دانشگاه بیبس بولای (Babeș-Bolyai University) می باشد که در سال 1959 تاسیس شده و یک دانشگاه دولتی به شمار می رود. این دانشکاه از 21 دانشکده تشکیل شده و در حوزه های گوناگونی فعالیت می کند.

دانشگاه های برتر رومانی
نام دانشگاهرتبه جهانی
University of Bucharest801 الی 1000
Babeș-Bolyai University881
Alexandru Ioan Cuza University1001
West University of Timișoara1260
Transilvania University of Brasov1844

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در رومانی

بر خلاف برخی کشورهای اروپایی، رومانی فرصت تحصیلات رایگان در اختیار دانشجویان قرار نداده اما افراد می توانند برای کاهش هزینه های تحصیل خود از کمک هزینه های تحصیلی استفاده نمایند. شایان ذکر است که تحصیل در رومانی مقرون به صرفه بوده و هزینه آن در مقایسه با سایر کشورهای مشابه اروپایی، پایین تر است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در رومانی، بازه ای بین $1500 الی $4000 (دلار آمریکا)در سال را در بر می گیرد. مقطع کارشناسی ارشد در رومانی عموما هزینه ای بین $1900 الی $4200 (دلار آمریکا) در سال را به دنبال داشته و با توجه به گرایشات و رشته انتخابی متفاوت می باشد. تحصیل در مقطع دکتری هزینه کمتری را در بر گرفته و عموما $3600 (دلار آمریکا) در سال را در پی خواهد داشت. قابل ذکر است که نوع دانشگاه و خصوصی یا دولتی بودن آن نیز در هزینه تحصیل نقش به سزایی دارد.

مقایسه هزینه سالیانه تحصیل در لهستان و رومانی

نحوه اخذ ویزای تحصیلی رومانی

فرآیند مهاجرت تحصیلی به رومانی نیز همانند سایر کشورهای اروپایی بوده و از دو مرحله تشکیل می گردد؛ اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی. برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها و مراکز آموزشی رمانی، متقاضیان باید مدارکی از جمله مدرک زبان، گواهی تمکن مالی، ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین و مدارک هویتی را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند. در صرت تایید مدارک، متقاضی باید با کنسولگری رومانی ارتباط برقرار نموده و درخواست خود را جهت اخذ ویزای تحصیلی رومانی ثبت نماید. از مدارک مورد نیاز در این مرحله نیز می توان به مواردی از جمله پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی به ارزش حداقل 2000€ (یورو)، نامه پذیرش، مدارک مربوط به محل اسکان در رومانی،بیمه درمانی و گواهی سلامت اشاره نمود. در صورت دریافت کمک هزینه تحصیلی نیز مدارک مربوطه باید ضمیمه سایر موارد گردند. به طور کلی فرآیند صدور ویزای تحصیلی رومانی 2 ماه به طول می انجامد.

اطلاعات بیشتر در باب هزینه های زندگی در رومانی را در لینک فوق مطالعه کنید.

فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی در رومانی

متقاضیان با انتخاب تحصیل در دانشگاه های رومانی و اخذ ویزای تحصیلی این کشور امتیازات گوناگونی را به دست خواهند آورد که یکی از آنها، امکان اخذ ویزای کاری رومانی و راحت تر شدن پروسه اخذ اقامت کاری این کشور می باشد. فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در رومانی می توانند تا پایان اعتبار ویزای تحصیلی خود، به اقامت در این کشور ادامه داده و برای اشتغال در رومانی اقدام نمایند. این افراد می توانند رزومه کاری خود را به کارفرمایان رومانی ارائه داده و در سایت های کاریابی رومانی، به جست و جوی شغل مورد نظر خود بپردازند. دانش آموختگان حوزه تربیت بدنی علاوه بر مربی گری، می توانند در مشاغل مدیریتی و کارشناسی نیز مشغول به کار گردند. در صورت نیاز به اخذ مشاوره در حوزه مهاجرت، همه روزه می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *