ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در بلغارستان

رشته همه گیرشناسی در بلغارستان

تحصیل در رشته همه گیرشناسی در بلغارستان و به ویژه دانشگاه صوفیا در این کشور می تواند یک برگ برنده ارزان قیمت برای ورود به اروپا باشد. افرادی که بلغارستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، گزینه های محدودی برای ادامه تحصیل پیش روی خود خواهند داشت و به همین دلیل است که برای ورود به این کشور باید یک رزومه خوب در اختیار گرفت تا بتوان در رقابت با سایر علاقمندان به تحصیل در این کشور، گوی سبقت را ربود. بلغارستان به عنوان یک کشور اروپایی نه به عنوان یک مقصد نهایی برای زندگی، بلکه به عنوان پلی برای رسیدن به بهترین کشورهای جهان به منظور کار در نظر گرفته می شود.

رشته همه گیرشناسی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم بهداشت، در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود و دانشگاه های ارائه کننده این رشته در اکثر کشورهای جهان، هیچ گونه برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی ندارند. علاقمندان به این رشته، در مقطع کارشناسی خود بهتر است در یکی از رشته های مرتبط با علوم بهداشت نام نویسی کنند و فراموش نکنند که برای موفقیت در این رشته به تسلط کافی در علوم ریاضیات و آمار نیز نیاز خواهند داشت. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلغارستان خواهند پرداخت چراکه این رشته می تواند در آینده شغلی افراد نقش بسزایی داشته باشد.

  • بهترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی کدامند؟
  • آیا می توان در بلغارستان رشته همه گیرشناسی را برای تحصیل در این رشته انتخاب کرد؟
  • هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلغارستان چقدر است؟
  • برای ورود به بازار کار اپیدمیولوژی در بلغارستان، چه مسیری باید طی شود؟

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلغارستان

همانطور که گفته شد، تحصیل در رشته همه گیرشناسی در بلغارستان تنها در مقطع کارشناسی ارشد ممکن شده است و دانشجویانی که در یکی از رشته های تحصیلی مرتبط با این رشته در مقطع کارشناسی تحصیل کرده باشند، شانس بسیار خوبی برای رسیدن به خواسته خود خواهند داشت. به دلیل این که اکثر دانشجویان در رشته های غیر همه گیرشناسی در مقطع کارشناسی تحصیل کرده اند، برای اتمام دوره کارشناسی ارشد خود به بیش از 4 ترم تحصیلی نیاز خواهند داشت و این مسئله باید در برنامه ریزی های زمانی افراد برای تحصیل با جدیت هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

در بلغارستان زبان اصلی آموزش بلغاری است اما افرادی که رشته همه گیرشناسی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، فرصت تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی را نیز به دست خواهند آورد. دانشگاه پزشکی صوفیا به عنوان بهترین دانشگاه ارائه کننده رشته همه گیرشناسی در بلغارستان، رتبه 863 جهان را به دست آورده است و دانشگاه پزشکی وارنا نیز رتبه 963 جهان را در اختیار دارد. سایر دانشگاه های این کشور نتوانسته اند در بین 1000 دانشگاه برتر جهان در این رشته جایگاهی داشته باشند. برخی از نکات کلیدی در رابطه با تحصیل در بلغارستان عبارتند از:

نکات کلیدی در رابطه با تحصیل در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلغارستان

افرادی که بلغارستان را برای تحصیل خود در رشته های مختلف تحصیلی انتخاب می کنند، هزینه های زیادی را پرداخت نمی کنند مگر آن که دانشجوی یکی از گرایش های گروه پزشکی باشند. در رشته همه گیرشناسی نیز دانشجویان شهریه های اندکی را به نسبت بسیاری از کشورهای جهان پرداخت می کنند و این می تواند برای بسیاری از دانشجویان ایرانی یک امتیاز قلمداد شود. شهریه تحصیل در رشته همه گیرشناسی برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 2500€ تا 4000€ (یورو) در سال است و کمتر دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد می تواند بورسیه تحصیلی دریافت کند.

فرصت کار نیمه وقت در این کشور برای دانشجویان کافی است تا بتوانند هزینه های 300€ تا 500€ (یورو) زندگی ماهانه خود در این کشور را تامین کرده و از این طریق دغدغه های مالی خود را به حداقل برسانند. به همین دلیل است که یکی از گزینه های مد نظر افرادی که از توان مالی خوبی برخوردار نیستند، کشور بلغارستان در منطقه شرقی اروپا است.

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلغارستان

شرایط کار یک اپیدمیولوژیست در بلغارستان

تبدیل شدن از یک دانشجوی خارجی به نیروی کار در بلغارستان امری کاملا بدیهی است و افرادی که رشته همه گیرشناسی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند به سرعت از نظر کاری در این کشور پیشرفت کنند. متوسط حقوق دریافتی یک اپیدمیولوژیست در بلغارستان 5450BGN (لف بلغارستان) است و به همین دلیل می توان شرایط کار در این حوزه را بالاتر از استانداردهای موجود در این کشور ارزیابی کرد.

در حال حاضر، بلغارستان به عنوان یکی از کشورهای عالی و درجه اول برای زندگی در اروپا معرفی نمی شود و به همین دلیل است که توصیه می شود پیش از اقدام برای مهاجرت به این کشور، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا مزایای مهاجرت و معایب آن را برای شما بازگو کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *