ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در هلند

رشته همه گیرشناسی در هلند

رشته همه گیرشناسی در هلند هم امکان تحصیل به زبان انگلیسی را دارد هم بدون تسلط به زبان هلندی می توان در این کشور کار پیدا کرد. لازم به ذکر است کسی می تواند در مقطع ارشد یا دکتری در دانشگاه های هلند تحصیل در رشته همه گیرشناسی را انتخاب نماید که کارشناسی مرتبطی مثل پرستاری داشته باشد. هلند، کشوری محبوب در اروپای غربی، مکانی عالی برای ادامه تحصیلات عالی است. برخی از مدارس و دانشگاه های برتر جهان را دارد که آموزش در سطح جهانی را ارائه می دهد و دانشجویان بین المللی را جذب می کند؛ علاوه بر موسسات آکادمیک و آموزش با کیفیت، این کشور به دلیل فرهنگ آرام و استاندارد بالای زندگی خود یک آهنربا است.

هلند یا هلند که به‌ خاطر کانال‌ های پرپیچ ‌و خم، مزارع خیره‌ کننده گل‌ های لاله، مناظر آرام مملو از آسیاب ‌های بادی سنتی و شهرهای نمادین آغشته به سنت‌ ها شناخته می‌ شود، کشوری است که افراد زیادی در جهان از آن بی‌ خبرند؛ هلند که در منطقه شمال غربی اروپا قرار دارد، خشکی نسبتا کوچکی است که از حدود 12 استان تشکیل شده است. آموزش عالی در هلند به طور کلی به صورت رایگان ارائه نمی شود؛ با این حال، مزیت این است که دولت این کشور به نرخ های شهریه یارانه پرداخت کرده است که آن را به گزینه ای نسبتاً مقرون به صرفه برای تحصیل در مقایسه با سایر کشورها تبدیل می کند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مهاجرت به هلند به سوالات شما پاسخ داده می شود.

کار با رشته همه گیرشناسی در هلند

کار در هلند فراوان است و امکان آن برای دانشجویان رشته همه گیرشناسی، همانند سایر رشته ها، هم ضمن و هم پس از فارغ التحصیلی وجود دارد. آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی در هلند کار کنم؟ پس از فارغ التحصیلی، باید برای اجازه اقامت صحیح اقدام کنید. شما به احتمال زیاد می خواهید برای اجازه اقامت Orientation Year درخواست دهید. پس از اینکه درخواست ویزا شما پذیرفته شد، می توانید کار خود به عنوان یک همه گیر شناس ارشد یا دکتر همه گیرشناسی را شروع کنید. هلند برای دانشجویان بین المللی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی بمانند و کار کنند، ویزاهای سودمند ارائه می دهد؛ به عبارت دقیق تر، با سال تحصیلی برای فارغ التحصیلان جویای کار، می توانید تا یک سال به دنبال کار در هلند بمانید؛ همچنین بعد از اخذ ویزای کاری نیز تا زمانی که آن شغل را دارید میتوانید بمانید.

درآمد رشته همه گیرشناسان در هلند

میزان دقیق درآمد همه گیر شناسان در هلند به سطح تحصیلات، سابقه کار، تخصص، شهرت و غیره بستگی دارد. اما نکته خیلی مهم این است که در برخلاف کشورهایی مثل اوکراین، آرژانتین، ترکیه و غیره، در هلند موقعیت های کاری زیادی برای فارغ التحصیلان رشته همه گیرشناسی وجود دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد یعنی حداقل و حداکثر درآمد ماهانه همه گیرشناسی در هلند بیان شده است:

درآمد ماهانه همه گیر شناسان در هلند

کار ضمن تحصیل رشته همه گیرشناسی در هلند

علاوه بر کار پس از تحصیل دانشجویان رشته همه گیرشناسی و سایر رشته ها ضمن تحصیل در هلند نیز می توانند کار کنند. طبق نظرسنجی انجام شده توسط EM در میان دانشجویان بین المللی که در EUR شرکت می کنند، بیش از 60% از این دانشجویان بین المللی انتظار دارند برای یافتن شغل در هلند «مشکل» یا «مشکل بزرگ» داشته باشند؛ ولی در صورت تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مهارت برای کار دانشجویی، مثل تدریس به زبان فرانسوی، آلمانی و غیره، آشپزی، عکاسی و غیره پیدا کردن کار پاره وقت ضمن تحصیل در هلند دشوار نیست. دانشجویان رشته های مختلف که تابعیت اروپا را ندارند می توانند تا سقف 16 ساعت در هفته در هلند به صورت نیمه وقت مشغول به کار باشند.

کار ضمن تحصیل رشته همه گیرشناسی در هلند

هزینه رشته همه گیرشناسی در هلند

تحصیل در هلند رایگان نیست اما امکان اخذ بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. با اینحال نباید روی بورسیه خیلی حساب باز کرد و می بایست در نظر گرفت شهریه دانشگاه های هلند در رشته همه گیرشناسی سالانه بین 9000€ تا 14000€ (یورو) می باشد. هزینه زندگی در هلند نیز ماهانه 1000€ تا 1200€ (یورو) است که تنها نیمی از آن را شاید بتوان با کار دانشجویی تامین نمود.

لازم به ذکر است بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل رشته همه گیرشناسی عبارت هستند از:

  • Erasmus University Rotterdam
  • University of Amsterdam
  • Vrije Universiteit Amsterdam
  • University of Groningen
  • Maastricht University
  • Utrecht University
  • Leiden University
  • Radboud University Nijmegen

یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه لیدن است؛ دانشگاه لیدن یک موسسه دولتی واقع در هلند جنوبی است. این دانشگاه در سال 1575 تأسیس شد و به عنوان یکی از 100 دانشگاه برتر جهان شناخته می شود. برای تحصیل رشته همه گیرشناسی، پرستاری، داروسازی و غیره، به عنوان قدیمی ترین دانشگاه در هلند، برنامه پزشکی لیدن به عنوان یکی از بهترین ها در این کشور شناخته شده است. تحصیل پزشکی در هلند امکان پذیر است، اما فقط می توان بخشی از آن را به زبان انگلیسی انجام داد و شما باید متعهد شوید که نه تنها هلندی را یاد بگیرید، بلکه به زبان هلندی نیز مطالعه کنید. علاقمندان اعزام دانشجو به هلند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

سوالات متداول در باب رشته همه گیرشناسی در هلند

در این بخش مفتخر به پاسخ گویی سوالفات مهم شما خواهیم بود:

  • کار ضمن تحصیل رشته همه گیرشناسی در هلند چگونه است؟ علاوه بر کار پس از تحصیل دانشجویان رشته همه گیرشناسی و سایر رشته ها ضمن تحصیل در هلند نیز می توانند کار کنند. طبق نظرسنجی انجام شده توسط EM در میان دانشجویان بین المللی که در EUR شرکت می کنند، بیش از 60% از این دانشجویان بین المللی انتظار دارند برای یافتن شغل در هلند «مشکل» یا «مشکل بزرگ» داشته باشند؛ ولی در صورت تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مهارت برای کار دانشجویی، مثل تدریس به زبان فرانسوی، آلمانی و غیره، آشپزی، عکاسی و غیره پیدا کردن کار پاره وقت ضمن تحصیل در هلند دشوار نیست. دانشجویان رشته های مختلف که تابعیت اروپا را ندارند می توانند تا سقف 16 ساعت در هفته در هلند به صورت نیمه وقت مشغول به کار باشند.
  • هزینه رشته همه گیرشناسی در هلند به چه صورت است؟ تحصیل در هلند رایگان نیست اما امکان اخذ بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. با اینحال نباید روی بورسیه خیلی حساب باز کرد و می بایست در نظر گرفت شهریه دانشگاه های هلند در رشته همه گیرشناسی سالانه بین 9000€ تا 14000€ (یورو) می باشد. هزینه زندگی در هلند نیز ماهانه 1000€ تا 1200€ (یورو) است که تنها نیمی از آن را شاید بتوان با کار دانشجویی تامین نمود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *