ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در اندونزی

رشته پرتودرمانی در اندونزی

بر خلاف باورهای عمومی، می توان گفت که تحصیل رشته پرتودرمانی در اندونزی برای بسیاری از افراد یک گزینه ایده آل مهاجرتی است. اندونزی یکی از کشورهای آسیای شرقی است که هزینه های مناسب تری را برای تحصیل در نظر گرفته است و دانشجویان می توانند از آن به عنوان پلی برای رسیدن به کشور مقصد خود استفاده کنند. البته بیان چنین مفاهیمی به این معنا نیست که اندونزی کشوری بدون نقص برای مهاجرت است بلکه باید به این نکته اشاره داشت که شرایط زندگی و تحصیل در این کشور چالش هایی را نیز برای افراد ایجاد می کند که باید قبل از ورود به این کشور، با آن آشنایی کامل پیدا کرد.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی، یک شاخه کاملا مجزا است و افراد برای به دست آوردن تخصص در این رشته، نیازی به تحصیل در رشته پزشکی نخواهند داشت و می توانند مستقیما و از مقطع کارشناسی برای تحصیل در راین رشته، اقدامات لازم را انجام دهند. پرتو درمانگرها در بازارهای کار جهانی شرایط بسیار مناسبی را در اختیار دارند و می توانند از فرصت کمبود نیروی کار در این زمینه استفاده کرده و وارد بازار کار شوند. در راستای توجه به این رشته پر مخاطب، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در اندونزی پرداخته اند.

  • آیا اندونزی مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته پرتودرمانی است؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته پرتودرمانی در اندونزی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اندونزی چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار در اندونزی به کار پس از تحصیل مشغول شد؟

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در اندونزی

برای این که فردی بتواند در اندونزی پذیرش تحصیلی خود را دریافت کند، با چالش های نه چندان زیادی روبرو است که می تواند او را به سادگی به خواسته خود برساند. تنها در برخی از دانشگاه های اندونزی از دانشجویان آزمون ورودی دریافت می شود و این مسئله می تواند مطابق با خواسته افرادی باشد که تمایل به شرکت در آزمون های ورودی را ندارند.

دانشگاه های اندونزی در رتبه بندی های جهانی نتوانسته اند رتبه های عالی را به دست آورند و همین مسئله ممکن است باعث دلسردی بسیاری برای تحصیل در این کشور شود ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که افرادی که رزومه های قوی در اختیار ندارند، نمی توانند به راحتی در کشورهای تراز اول جهان پذیرش دریافت کنند. برخی از مهم ترین دانشگاه های اندونزی برای تحصیل در رشته پرتودرمانی عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های اندونزی برای تحصیل در رشته پرتودرمانی

در بسیاری از دانشگاه های اندونزی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان وجود دارد اما این مسئله سبب خواهد شد تا گزینه های انتخابی افراد به صورت قابل توجهی محدود شوند. در حال حاضر مهاجرت به اندونزی کمتر مورد توجه قرار می گیرد چراکه کیفیت زندگی در این کشور چندان مناسب نیست و تراکم جمعیتی بالای آن بسیاری را آزرده خواهد کرد.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اندونزی

یکی از مهم ترین چالش هایی که دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور با آن روبرو خواهند بود، پرداخت هزینه هایی است که به صورت روزانه با آن روبرو هستند. هزینه زندگی بخش مهمی از هزینه های کلی تحصیل در اندونزی را تشکیل می دهد و دانشجویان به صورت تقریبی برای پرداخت هزینه های زندگی خود در این کشور به حدود 700$ تا 1000$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت و با توجه به این که فرصت کار ضمن تحصیل نیز در اختیار دانشجویان خارجی قرار نگرفته است، می توان گفت که اندونزی یکی از کشورهای گران از این بابت است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور اما به نسبت سایر کشورهای آسیای شرقی که مطرح و شناخته شده هستند کمتر است به طوری که برای پرداخت شهریه دانشگاه های اندونزی در رشته پرتودرمانی، به حدود 3500$ تا 5200$ (دلار) در سال نیاز خواهد بود. در صورتی که فردی به دنبال دریافت کمک هزینه های مالی در حین تحصیل خود است، بهتر آن باشد که اندونزی را از میان گزینه های زندگی خود خارج کند.

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در اندونزی

شرایط کار پرتو درمانگرها در اندونزی

برای زندگی در اندونزی، باید سبک خاصی از زندگی را پذیرفت چراکه تفاوت های بسیاری میان فرهنگ مردمان این سرزمین و اکثر نقاط جهان وجود دارد. افرادی که در اندونزی تحصیل کرده باشند، کمتر تمایل به زندگی در این کشور خواهند داشت اما از نظر قانونی، شرایط کار در این کشور برای آن ها راهم شده است. به طور تقریبی می توان گفت که یک پرتودرمانگر در این کشور 36100000 IDR (روپیه اندونزی) در ماه درآمد دارد و می تواند زندگی اقتصادی مناسبی در این کشور داشته باشد.

به طور کلی باید به این موضوع توجه داشت که مهاجرت به شرق آسیا بهتر است در کشورهایی انجام شود که کیفیت زندگی مناسبی را ارائه می کنند. در صورت تمایل به کسب آگاهی در رابطه با روند مهاجرت خود، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *