ویزای تحصیلی

رشته پرستاری در هنگ کنگ

رشته پرستاری در هنگ کنگ

رشته پرستاری در هنگ کنگ یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی می باشد و هر ساله متقاضیان زیادی به این منطقه اداری چینی مهاجرت می کنند. هنگ کنگ یک منطقه ویژه اداری است که توسط جمهوری خلق چین کنترل می شود و از استقلال محدود خود که طبق قانون اساسی تعریف شده است برخوردار است. هنگ کنگ پول، پاسپورت و کانال های مهاجرت و سیستم قانونی مختص خود را دارد. دانشگاه هنگ کنگ، دانشگاه چینی هنگ کنگ و پلی تکنیک هنگ کنگ از برجسته ترین مراکز تحصیلی هنگ کنگ به شمار می روند. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را از شرایط تحصیل رشته پرستاری در هنگ کنگ، کار در رشته پرستاری در هنگ کنگ، درآمد رشته پرستاری در هنگ کنگ و سایر موارد مرتبط مطلع خواهند ساخت.

شرایط تحصیل رشته پرستاری در هنگ کنگ

متقاضیانی که در رشته پرستاری و زمینه های مختلف این رشته تحصیلی در هنگ کنگ مشغول به تحصیل می شوند، در طول دوره تحصیلی خود در زمینه های مراقبت از افراد بیمار و آسایش آنها از آموزش کافی بهره مند می شوند. به طور معمول متقاضیان و دانشجویان خارجی که قصد دارند در هنگ کنگ مشغول به تحصیل رشته پرستاری شوند می توانند در یکی از چهار زمینه این رشته که شامل پرستاری بزرگسالان، پرستاری کودکان، پرستاری از معلولیت یادگیری یا پرستاری از سلامت روان می شود ادامه تحصیل دهند. متقاضیان و دانشجویان رشته پرستاری روشهای کلی پرستاری در بخش پزشکی را یاد می گیرند و این افراد آموزش می بینند که چگونه باید با فردی که از یک بیماری رنج می برد، رفتار کنند. افرادی که قصد دارند در زمینه های مختلف کاری پرستاری موفق باشند، باید مهارت های رفتاری خود مانند همدلی و همکاری را نیز توسعه دهند.

کسب مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد پرستاری در هنگ کنگ به متقاضیان و همچنین دانشجویان کمک می کند که در یکی از چهار زمینه اصلی ذکر شده در بالا مشغول به کار شوند شوید. با گذشت زمان، متقاضیان می توانند از تجربه کاری خود برای اشتغال در زمینه های کاری و پست های بالاتر مانند سرپرستاری استفاده کنند و به این ترتیب تیم پرستاران خود را مدیریت و آموزش دهند. برای تحصیل رشته پرستاری در هنگ کنگ متقاضیان باید مدرک زبان چینی (سطح سه) و مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشند. لازم به ذکر است که شرایط ورود به مراکز تحصیلی هنگ کنگ برای تحصیل رشته پرستاری ممکن است متفاوت باشد. پرستاران حرفه ای برای اشتغال بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود علاوه بر دانش و علم کافی در زمینه پرستاری می بایست توانایی و مهارت و همچنین درک عمیق برای رفتار مناسب با بیماران و متقاضیان داشته باشند.

کار در رشته پرستاری در هنگ کنگ

کار در رشته پرستاری در هنگ کنگ

پرستاران نقش مهمی در بیمارستان ها، کلینیک ها و بخش های درمانی خصوصی دارند. آنها بزرگترین شغل در زمینه مراقبت های بهداشتی در اکثر نقاط دنیا را تشکیل می دهند. وظایف شغلی پرستاری شامل برقراری ارتباط با بیماران و پزشکان، مراقبت از بیماران، ارائه دارو و نظارت بر دستیاران پرستاران است. زمینه کاری پرستاران ممکن است با توجه به برنامه تحصیلی آنها در بخش های مختلف متفاوت باشد، اما همه پرستاران برای کار کردن در هنگ کنگ به عنوان یک پرستار باید دارای مجوز کار و مدرک تحصیلی معتبر باشند. رایج ترین مشاغل پرستاری پرستاران دارای پروانه کار، پرستاران دارای مجوز پرستاری حرفه ای، پرستاران ثبت نام شده و پرستاران پیشرفته هستند که ممکن است با نام های مختلفی مانند متخصص پرستاری بالینی یا پزشک پرستار شناخته شوند. یک پرستار مجرب مطمئناً تأثیر مثبتی بر زندگی بیماران خود خواهد گذاشت؛ اما این تنها یکی از دلایل پرستار بودن و کار در هنگ کنگ است.

پرستاران دارای پروانه کار و پرستاران دارای مجوز پرستاری حرفه ای پرستارهایی هستند که تحت نظارت پرستاران ثبت نام شده فعالیت می کنند و وظایف شغلی قابل مقایسه ای دارند. آنها معمولاً موظف هستند كه یک دوره پرستاری 1 ساله را از طریق دانشكده های جامعه، مدارس فنی، دبیرستان ها و بیمارستان ها سپری کنند تا برای کار در زمینه پرستاری پذیرفته شوند. این پرستاران همچنین باید در امتحان صدور مجوز شورای ملی برای پرستاران عملی شرکت کرده و مجوز فعالیت قانونی در زمینه پرستاری در هنگ کنگ را کسب کنند کسب کنند. از امنیت شغلی و شرایط خوب کاری گرفته تا حقوق مناسب، دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده است تا پرستاری یک شغل با ارزش باشد. رشد مداوم صنعت پرستاری و پزشکی، گزینه های آموزش با کیفیت و قابل دسترسی، فرصت های کاری حرفه ای، تنوع محیط کار، احترام شغلی و سایر موارد باعث محبوبیت پرستاری هستند.

کار ضمن تحصیل رشته پرستاری در هنگ کنگ

یکی از مهمترین دلایل تحصیل رشته پرستاری در هنگ کنگ برای اتباع کشورهای خارجی، امکان کار حین تحصیل این رشته تحصیلی در هنگ کنگ می باشد. به عبارت دیگر، تمامی دانشجویان پرستاری از نقاط مختلف جهان که به دنبال پس انداز شخصی حین تحصیل در هنگ کنگ هستند، می توانند به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که، قوانین گسترده ای برای کار دانشجویی در هنگ کنگ وجود دارد که باید به طور دقیق رعایت شوند. به طور مثال، تمامی متقاضیان کار دانشجویی در هنگ کنگ فقط مجاز به 18 ساعت کار در طول هفته هستند.

برخی از محبوب ترین مشاغل دانشجویی در هنگ کنگ برای دانشجویان پرستاری عبارت اند از:

محبوب ترین مشاغل دانشجویی در هنگ کنگ برای دانشجویان پرستاری

درآمد پرستاری در هنگ کنگ

همانطور که می دانید، حقوق پرستاران در بخش های مختلف متفاوت است. ​​حقوق یک پرستار ثبت نام شده در یک بیمارستان در هنگ کنگ می تواند مبلغ 4000$ (دلار) در ماه باشد. با در نظر گرفتن پاداش ها و اضافه کاری، یک پرستار ثبت نام شده در یک بیمارستان در هنگ کنگ می تواند انتظار داشته باشد که در کل مبلغ 4700$ (دلار) درآمد داشته باشد. به یاد داشته باشید که متقاضیانی که در خارج از هنگ کنگ آموزش دیده اند باید دوره آموزشی تئوری و عملی پرستاری را در یک دانشکده پرستاری به همراه فعالیت های کارآموزی در بیمارستان را برای مدت زمان کمتر از 3 سال گذرانده باشد یا در یک برنامه تحصیل رشته پرستاری سه ساله در دانشگاه یا پلی تکنیک سپری کرده باشند. علاوه براین متقاضیان باید دارای یک گواهی معتبر برای فعالیت در زمینه پرستاری باشند که توسط آن نهاد گواهینامه پرستاری صادر می شود.

یک متقاضی خارجی برای کار کردن در زمینه های مختلف پرستاری باید در امتحان صدور مجوز برای ثبت نام به عنوان یک پرستار شرکت کند و در صورت لزوم در دوره های آموزشی دیگری که ممکن است شورای پرستاری هنگ کنگ آن را تعیین کند، شرکت کند. این شورای قبلاً به عنوان بورد پرستاری شناخته می شد. در سال 1931 فعالیت خود را با ثبت نام پرستاران شروع کرد. آیین نامه ثبت نام پرستاران در سال 1997 برای تغییر نام این هیئت پرستاری به عنوان شورای پرستاری هنگ کنگ و گسترش نمایندگی آن به منظور تشویق بیشتر مشاغل در این حرفه معرفی شد و لازم به ذکر است که شورای پرستاری در 3 می 1999 با نام جدید آغاز به کار کرد. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا از شرایط تحصیل در هنگ کنگ و یا مهاجرت به هنگ کنگ آگاه شوید.

سوالات تخصصی در باب رشته پرستاری در هنگ کنگ

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته پرستاری در هنگ کنگ پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل رشته پرستاری در هنگ کنگ چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته پرستاری در هنگ کنگ بسته به دانشگاه مورد نظر متقاضیان و محل زندگی آنها متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 2700HKD تا 4200HKD (دلار هنگ کنگ) در ماه می باشد.
  • آیا برای تحصیل رشته پرستاری در هنگ کنگ باید در امتحانات ورودی دانشگاه ها شرکت کرد؟ بله، اغلب دانشگاه های پرستاری در هنگ کنگ، از امتحانات ورودی مختلفی برای پذیرش دانشجویان خود استفاده می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *