ویزای تحصیلی

رشته پزشکی در باهاما

رشته پزشکی در باهاما

رشته پزشکی در باهاما یکی از گزینه هایی است که بهتر است کسی به فکر رسیدن به آن نباشد چرا که به طور کلی در دسترس نیست. این کشور کوچک که در آمریکای لاتین واقع شده است، یکی از گزینه هایی است که می توان برای سفرهای توریستی آن را انتخاب کرد ولی برای زندگی و تحصیل شرایط مناسبی ندارد. بسیاری از افرادی که در این کشور قصد تحصیل در دانشگاه ها را دارند، به سایر کشورهای جهان مهاجرت می کنند تا بتوانند بهترین شرایط را برای خود فراهم آورند. در چنین شرایطی است که می توان گفت باهاما گزینه مناسبی برای تحصیل به حساب نمی آید. زمانی که صحبت از تحصیل در رشته های پزشکی در میان باشد، شرایط بسیار سخت تر نیز می شود.

  • آیا رشته های پزشکی در باهاما با کیفیت مناسب ارائه می شود؟
  • مهم ترین محدودیت تحصیل در این رشته چیست؟
  • بهترین دانشگاه های باهاما در این رشته کدامند؟
  • آیا تحصیل پزشکی در باهاما هزینه های بالایی به همراه خواهد داشت؟

برای این که فرد بتواند به عنوان یک پزشک در بازار کار فعالیت کند، باید مدرک معتبری دریافت کند. در باهاما دسترسی به این مدرک ممکن نیست و فرد باید در سایر کشورهای جهان به دنبال دریافت مدرک خود باشد. کار کردن در این کشور می تواند به او کمک کند که پاسپورتی معتبر در اختیار داشته باشد اما در مجموع شرایط تحصیل در این شکور به هیچ عنوان مناسب نیست. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار، به جای باهاما، چندین گزینه معتبر دیگر را معرفی خواهند کرد.

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در آمریکای لاتین به جای باهاما

در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که باهاما در این رشته جایگاهی ندارد. به همین دلیل است که باید به دنبال کشورهای دیگر بود. در آمریکای لاتین، گزینه های زیادی برای تحصیل پزشکی در دسترس است. بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته پزشکی در این منطقه در کشور برزیل قرار دارند. دانشگاه سائوپائولو در این کشور در رتبه 42 جهان قرار گرفته است و از بهترین های این رشته نیز به حساب می آید.


در کنار این نام 6 دانشگاه برزیلی دیگر نیز دیده می شود که به عنوان بهترین ها در آمریکای لاتین شناخته می شوند. با اختلاف معناداری، دانشگاه آتونوموس مکزیک در رتبه 314 جهان در رشته پزشکی قرار گرفته است. به همین دلیل است که به راحتی می توان برای رسیدن به شرایط بهتر پزشکی، کشورهای آمریکای لاتین را برای تحصیل خود انتخاب کرد. هر کدام از این کشورها، شرایط خاص خود را برای اعطای پذیرش دارند.

آمریکا و کانادا بهترین جانشین باهاما برای تحصیل

برای افرادی که از تمکن مالی بالا بهره می برند، تردیدی وجود ندارد که آمریکا و کانادا بهترین گزینه ها هستند. تحصیل در این رشته در این دو کشور، معمولا بیش از 25000$ (دلار) در سال هزینه دانشگاهی به همراه دارد. به همین دلیل است که به افراد گفته می شود تا تنها در صورت داشتن تمکن مالی بالا، این کشور را برای زندگی خود انتخاب کنند.

آمریکا و کانادا بهترین جانشین باهاما برای تحصیل

بازار کاری که در این دو کشور برای فارغ التحصیلان بسیار عالی است. به همین دلیل آن ها می توانند امید داشته باشند که به سرعت و در صورت داشتن توانایی علمی، جذب بازار کار شوند. البته باید در نظر داشت که در اختیار داشتن مدرک کارشناسی علوم پایه برای تحصیل پزشکی در کانادا و آمریکا نیز الزامی است. دانشجویان پیش از دریافت پذیرش نهایی، حتما باید حتما در آزمون ورودی شرکت کنند. به همین دلیل دریافت پذیرش نهایی برای دانشجویان دشوار به نظر می رسد.

بررسی فرایند تحصیل پزشکی در آمریکا

بررسی شرایط تحصیل رشته پزشکی در اروپا به جای باهاما

یکی دیگر از گزینه هایی که دانشجویان برای تحصیل پزشکی، انتخاب قاره اروپا است. در اروپا انواع مختلفی از کشورها با شرایط متفاوت برای تحصیل پزشکی وجود دارد. باید به این نکته توجه داشت افراد با تمکن مالی خوب، تقریبا در تمامی کشورهای اروپایی می توانند تحصیل کنند. با این حال، افرادی که از تمکن مالی بالایی برخوردار نیستند، می توانند در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز به تحصیل پزشکی مشغول شوند. بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل پزشکی از نظر علمی عبارتند از:

بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل پزشکی به جای باهاما

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

هر کشور اروپایی شرایط خاص خود را دارد و نمی توان به سادگی در رابطه با شرایط آن توضیحاتی را ارائه کرد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند توضیحات گسترده ای در این رابطه ارائه کنند تا متقاضیان بتوانند در این رابطه بهترین تصمیم را اخذ کنند.

سوالات کلیدی درباره شرایط تحصیل پزشکی در باهاما

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا باهاما گزینه مناسبی برای تحصیل در رشته پزشکی است؟ خیر، دانشگاهی در این کشور برای ارائه این رشته وجود ندارد.
  • بهترین جایگزین های تحصیل پزشکی به جای باهاما کدامند؟ در حال حاضر همه چیز بستگی به شرایط متقاضی دارد. می توان گزینه های مختلفی را در کشورهای آمریکای لاتین، آمریکای شمالی، اروپا و حتی آسیا برای تحصیل بهتر در این کشور پیدا کرد.
  • آیا شرایط کار پزشکان در باهاما مناسب است؟ پزشکان در این کشور با چالش هایی روبرو می شوند و باید به آن توجه داشت اما از نظر مالی از سایرین وضعیت بهتری دارند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *