ویترین

رشته پزشکی در بوسنی و هرزگوین

رشته پزشکی در بوسنی و هرزگوین

رشته پزشکی در بوسنی و هرزگوین می تواند یکی از امتیازهایی باشد که دانشجویان خارجی در این کشور می توانند به آن دسترسی داشته باشند. برای تحصیل در این رشته در جهان محدودیت هایی وجود دارد و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که فرد به راحتی به پذیرش تحصیلی برسد. این محدودیت ها گاه قابل پوشش است و خوشبختانه در بسیاری از دانشگاه های این کشور نیز شرایط مشابهی وجود دارد. مزایای بسیاری برای تحصیل در بوسنی دیده می شود اما چالش های جدی نیز در این مسیر وجود دارد. در رتبه بندی های جهانی، نامی از دانشگاه های بوسنی و هرزگوین دیده نمی شود. از طرفی، مدرک دریافتی از این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست.

افرادی که به عنوان پزشک وارد بازار کار می شوند، می توانند از امتیازهای شغلی فراوانی استفاده کنند. در بوسنی نیز با کمبود نیروی کار متخصص در این زمینه روبرو هستیم. بسیاری از پزشکان در این کشور اقامت دریافت نمی کنند تا بتوانند در کشورهای اروپایی دیگر بهترین شرایط را برای خود ایجاد کنند. عبور از مرحله معادلسازی در بسیاری از کشورهای اروپایی برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم آمده است. با توجه به جذابیت هایی که تحصیل در این رشته به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مسئله را به صورت کلی مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • آیا بوسنی مقصد مناسبی برای تحصیل پزشکی است؟
  • بهترین دانشگاه های بوسنی و هرزگوین برای علاقمندان به رشته پزشکی کدامند؟
  • شرایط دریافت پذیرش رشته پزشکی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در این رشته تحصیل کرد؟
  • هزینه های تحصیل این رشته در بوسنی و هرزگوین چقدر است؟

دلایل تحصیل رشته پزشکی در بوسنی و هرزگوین

افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند، گزینه های متعددی را پیش روی خود خواهند داشت. از شرق در چین و ژاپن تا در آسیای میانه حتی در کشورهایی مانند ایران و هند تا در غرب در کانادا و آمریکا. هر فرد با توجه به شرایط خود باید انتخاب کند که کدام کشور و دانشگاه برای او شرایط بهتری ایجاد می کند. در حال حاضر بوسنی در اروپا نیز جز یکی از برترین کشورهای جهان به حساب نمی آید.

برخی از مهم ترین امتیازهای تحصیل در بوسنی و هرزگوین در رشته پزشکی عبارتند از:

مزایای انتخاب دانشگاه های بوسنیمزایای انتخاب بوسنی به عنوان مقصد تحصیلی
دوره های کاملا انگلیسی زبانهزینه های قابل پرداخت
مدرک دریافتی مورد تایید اکثر کشورهای جهانوضعیت مناسب آب و هوایی
دانشگاه های مورد تایید سازمان بهداشت جهانیرقابت کم و آزمون های ورودی ساده
تبعیت از سیستم آموزشی بولونیاامکان کار در کشورهای اروپایی

شهریه دانشگاه های پزشکی بوسنی و هرزگوین

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با تحصیل پزشکی در کشورهای مختلف وجود دارد، شهریه دانشگاهی است. دانشگاه های زیادی در بوسنی وجود دارند که این رشته را ارائه می کنند اما هزینه های تحصیل در آن ها نسبتا مشابه است. شهریه دانشگاه های خصوصی در بوسنی به شرایط درونی آن ها بستگی دارد و به سادگی از 10000€ (یورو) در سال می رسد. البته شرایط تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار مناسب تر است و هزینه های مربوط به آن ها نیز کمتر در نظر گرفته شده است.

شهریه تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین به شرح زیر در هر سال تحصیلی است:

هزینه رشته پزشکی در بوسنی و هرزگوین

شرایط تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا

معرفی دانشگاه های ارائه کننده مدیکال ساینس در بوسنی

دانشگاه های زیادی در بوسنی وجود دارد که رشته پزشکی را ارائه می کنند. با این حال باید به این نکته توجه داشت که اکثر آن ها در سطح جهانی رتبه های مناسبی در اختیار ندارند ولی از نظر اعتبار مدرک، در اروپا شناخته شده هستند. دو دانشگاه پایتخت این کشور یعنی دانشگاه ساریوو و دانشگاه شرق ساریوو بهترین شرایط برای تحصیل را ایجاد کرده اند و می توان به آن ها توجه ویژه تری داشت اما برخی از دیگر دانشگاه های این کشور برای تحصیل عبارتند از:

  • دانشگاه آمریکایی شمال غرب
  • دانشگاه بین المللی گوراژده
  • مدرسه علوم و تکنولوژی سارایوو
  • دانشگاه بانیا لوکا
  • دانشگاه موستار

معرفی دانشگاه های ارائه کننده مدیکال ساینس در بوسنی

نگاهی اجمالی به شرایط تحصیل در بوسنی و هرزگوین

دانشگاه های بوسنی و هرزگوین پذیرای دانشجویان زیادی از خارج از کشور هستند و در رشته پزشکی نیز شرایط مشابهی وجود دارد. برخی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با تحصیل پزشکی در این کشور مورد نظر قرار می گیرند را می توان به صورت خلاصه وار در جدول زیر مشاهده کرد:

شرطشرح
متقاضیان واجد شرایط50% نمره کامل معادل 10 در ایران
طول دوره تحصیل6 سال تحصیلی
مدرک زبان انگلیسیبی نیاز از مدرک
زبان تحصیلانگلیسی
اعتبار مدرکWHO، WFME و NMC
هزینه تحصیل3000€ تا 4000€ (یورو)

شرایط تحصیل در آلمان

به طور کلی افراد برای تحصیل در این کشور با چالش های کمی در این رشته روبرو هستند. از طرف دیگر، باتوجه به این که فرد با رقبای کمتری در این کشور روبرو است، می توان امتیازهای بیشتری به دست آورد. شما در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت برای خود هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *