ویترین

سرمایه گذاری در استونی

سرمایه گذاری در استونی

سرمایه گذاری در استونی به دلیل سیاست اقتصادی لیبرال، رژیم مالیاتی مناسب سرمایه گذاری و قوانین آن شفاف، کارآمد و هماهنگ با قوانین اتحادیه اروپا است. جهت سرمایه گذاری در استونی هیچ مالیاتی بر سود انباشته، بهره یا سود سهام دریافت نمی‌شود و استونی با 61 کشور موافقتنامه مالیات مضاعف دارد که معاملات کارآمد را تسهیل می‌کند و برنامه ‌ریزی بلند مدت تجاری را امکان‌ پذیر می‌ سازد. فضای سرمایه گذاری استونی برای سرمایه گذاران خارجی دوستانه است و هیچ تفاوتی بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی وجود ندارد. صندوق های ساختاری اروپایی به طور مساوی در اختیار شرکت های داخلی و خارجی قرار دارد. سرمایه گذاری های خارجی توسط قوانین و معاهدات بین المللی حمایت می شود و برای اطمینان از حمایت از سرمایه گذاری، استونی با بسیاری از کشورها از جمله آلمان و سوئیس معاهدات منعقد کرده است.

علاوه بر این، استونی یک محیط تجاری بسیار پیشرفته با زیرساخت کارآمد و سازگار ارائه می دهد. استونی کشور مناسبی برای شرکت ها برای آزمایش و اجرای ایده ها است. برای پروژه ‌هایی که شامل راه‌ حل ‌های فناوری جدید می ‌شوند، جامعه کوچک استونی محل آزمایشی عالی برای کسب ‌و کارهای نوآوری است که نیاز به دریافت سریع بازخورد مستقیم دارند. در مورد فناوری های جدید، مردم استونی بسیار انعطاف پذیر هستند و مشتاق اتخاذ راه حل های جدید هستند. در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیق شرایط سرمایه گذاری در استونی می پردازند.

شرایط سرمایه گذاری در استونی

سرمایه گذاری در استونی به معنای سرمایه گذاری در کشوری امن و پویا است و فضای تجاری بسیار شبیه به ایالات متحده دارد. به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، دولت استونی (GOE) سیاست های لیبرال را به منظور جذب سرمایه گذاری و شرکت های صادرات محور حفظ می کند. ایجاد شرایط مساعد برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) و گشودگی به تجارت خارجی، اساس استراتژی اقتصادی استونی بوده است. آزادی کلی برای انجام تجارت در استونی تحت یک محیط نظارتی شفاف به خوبی محافظت می شود. استونی یکی از کشورهای پیشرو در اروپای شرقی و مرکزی از نظر سرانه سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.در پایان سال 2020، استونی در مجموع 32$ (میلیارد دلار) (سهام) سرمایه گذاری جذب کرده بود که 30% آن در بخش مالی، 18%در املاک، 13% به علم و فناوری و 11% به بخش تولید اختصاص داشت.

برزگترین سرمایه گذاران خارجی در استونی عبارتند از:

بزرگترین سرمایه گذاران خارجی در استونی

دولت در حال حاضر در حال توسعه چارچوبی برای بررسی FDI ورودی است که می تواند تأثیری بر سرمایه گذاری های خارجی داشته باشد. سیستم مالیات بر درآمد استونی، با نرخ ثابت 20%، یکی از ساده ترین رژیم های مالیاتی در جهان محسوب می شود. به تعویق انداختن پرداخت مالیات شرکت ها، زمان مالیات از لحظه کسب سود به زمان توزیع آنها تغییر می کند. سودهای توزیع نشده مشمول مالیات بر درآمد نیستند، صرف نظر از اینکه این سود مجدداً سرمایه گذاری شود یا صرفاً حفظ شود. استونی فرصت هایی را برای مشاغل در تعدادی از بخش های اقتصادی مانند IT، انرژی سبز، پردازش چوب و بیوتکنولوژی ارائه می دهد و این کشور روابط تجاری قوی با فنلاند، سوئد و آلمان دارد.

خرید ملک در مونته نگرو برای دریافت اقامت

دلایل سرمایه گذاری در استونی

استونی در دریای بالتیک، با فنلاند در شمال و روسیه در شرق، از موقعیت و فرهنگ منحصر به فردی بهره می برد که ریشه های نوردیک و تأثیرات روسی را ترکیب می کند. این کشور به ترقی گرایی و باز بودن خود می بالد. استونی یک محیط بسیار پیشرفته را ارائه می دهد که روشی کارآمد برای انجام تجارت ارائه می دهد. استونی دارای زیرساخت بسیار توسعه یافته که از توسعه کسب و کار پشتیبانی می کند. وجود کارگران چند زبانه با مهارت های کلاس جهانی در استونی نیز از مزایای عالی سرمایه گذاری در استونی می باشد. در بخش صنعتی، استونیایی ها در مهندسی و الکترونیک سرآمد هستند، در حالی که در فناوری اطلاعات، این کشور پیشرو شناخته شده ای در توسعه نرم افزار، سیستم های با فناوری پیشرفته و امنیت سایبری است.

در استونی از فناوری اطلاعات در سراسر اقتصاد، کارایی قابل توجه، داده های زمان واقعی و مدل های تجاری انعطاف پذیر و مقیاس پذیر استفاده فوق العاده بالا می شود. استونی با تعهد دو دهه ای به فناوری اطلاعات، پیشرفته ترین جامعه دیجیتالی جهان و رهبر شناخته شده در مهارت های دیجیتال، زیرساخت ها و قوانین است. سیستم اقامت الکترونیکی استونی به متقاضیان این امکان را می دهد که کنترل امور مالی کسب و کار خود را از هر کجای دنیا داشته باشند.

برخی دیگر از دلایل سرمایه گذاری در استونی عبارتند از:

  • فرصت های عالی در بخش های مختلف کسب و کار
  • ایجاد یک شرکت کاملاً آنلاین و تنها در چند ساعت نسبتاً آسان و کم هزینه
  • سیستم مالیاتی نسبتا ساده و پایدار با 0% مالیات بر درآمد بر سود انباشته و سرمایه گذاری مجدد
  • بانکداری و بسیاری از خدمات و امکانات دیگر برای انجام تجارت آسان و آنلاین (99% تراکنش های بانکی در استونی به صورت آنلاین انجام می شود)

دلایل سرمایه گذاری در کشور استونی

آشنایی بیشتر با اقتصاد استونی

طبق داده ‌های مرکز سرمایه‌گذاری خارجی Enterprise Estonia، در سال 2021 در مجموع 173 میلیون در تجارت استونی سرمایه‌ گذاری شده است. استونی دارای متخصصان واجد شرایطی است که مهارت ‌های زبانی، مالی و فناوری اطلاعات قوی دارند. در سال 2021، 1000 شغل جدید با سرمایه گذاری خارجی در استونی ایجاد شد.

بخش های اقتصادی مطلوب استونی عبارتند از:

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • صنایع چوب و کاغذ
  • مالی و بیمه ای
  • استارت آپ ها
  • تولید تجهیزات الکترونیکی و برقی

همچنین در جدول زیر به صادرات و واردات اصلی استونی اشاره شده است:

صادرات اصلی استونیواردات اصلی استونی
ماشین آلات و تجهیزاتماشین آلات و تجهیزات
محصولات معدنیمحصولات معدنی
چوب و محصولات چوبیوسایل حمل و نقل
مبلمان، خانه های چوبی و غیرهفلزات و محصولات فلزی
فلزات و محصولات فلزیمحصولات شیمیایی
وسایل حمل و نقلمواد غذایی و نوشیدنی

خرید ملک در دومنیکا بهترین راه سرمایه گذاری در این کشور

متقاضیانی که مایل به سرمایه گذاری در استونی هستند و قصد دارند کسب و کار خود را در این کشور توسعه دهند می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *