ویترین

رشته پزشکی در لبنان

رشته پزشکی در لبنان

رشته پزشکی در لبنان یکی از رشته های مناسب است که می تواند برای برخی از افراد یک امکان مناسب برای تبدیل شدن به پزشک باشد. باید به این نتیجه رسید که آیا لبنان می توان مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته باشد یا خیر. برخی از دانشگاه های لبنان در ایران مورد تایید نیستند و این مسئله نیز باید مورد توجه قرار گیرد. افرادی که در حال حاضر به دنبال مسیرهای مختلف برای آموزش پزشکی هستند، کشورهای تراز اول را انتخاب می کنند. همین مسئله سبب شده است تا لبنان کمک تر مورد توجه قرار گیرد. در شرایط کنونی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مسئله را مورد ارزیابی قرار خواهند داد تا بتوان آگاهی کامل تری نسبت به این موضوع پیدا کرد.

  • رشته پزشکی در لبنان برای ایرانیان مناسب است؟
  • هزینه های تحصیل در این رشته چگونه است؟
  • آیا می توان لبنان را مقصد مناسبی برای تحصیل پزشکی دانست؟
  • رشته پزشکی در کدام دانشگاه های این کشور شرایط بهتری دارد؟
  • محدودیت های انتخاب لبنان برای تحصیل پزشکی چیست؟

بررسی بهترین دانشگاه های لبنان در رشته پزشکی

باید در نظر داشت که در حال حاضر، دانشگاه های زیادی برای تحصیل پزشکی در لبنان وجود دارد. مسئله اصلی آن است که فرد چه آینده ای را برای تحصیل خود متصور می شود. در صورتی که فرد تمایل دارد تا در آینده در ایران به عنوان پزشک کار کند، فقط می تواند یک گزینه را انتخاب کند. دانشگاه آمریکایی بیروت، تنها دانشگاه تایید شده وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2023-2024 است. باید در نظر داشت که در سال 2022، 3 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت قرار داشتند.


رتبه بندی های جهانی نیز نشان می دهند که دانشگاه برتر این کشور در رشته پزشکی، همین دانشگاه است. جایگاه بهترین دانشگاه های لبنان در رشته پزشکی عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه رشته پزشکی در آسیارتبه رشته پزشکی در جهان
دانشگاه آمریکایی بیروت94424
دانشگاه لبنانی4451385
دانشگاه آمریکایی لبنان6221817
دانشگاه بلمند7462088
دانشگاه سنت ژورف بیروت8942461

در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره کرد که انتخاب این دانشگاه ها شرایط ساده ای دارد. رقابت برای پذیرش گرفتن از این دانشگاه ها توسط شهروندان خارجی بسیار سبک است. باید در نظر داشت که دریافت پذیرش ساده می تواند اهمیت بالایی برای علاقمندان به این رشته داشته باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا

پیش شرط های پذیرش پزشکی در لبنان

برای این که فردی بتواند در رشته پزشکی در این کشور به پذیرش تحصیلی دست پیدا کند باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • اخذ حداقل 60% نمره در دروس فیزیک، شیمی و زیست
  • دانش آموز باید حداقل دوره 12 ساله دیپلم را پشت سر گذاشته باشد
  • شرط اصلی در اختیار داشتن نمره در درس های فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی است
  • فرد باید حداقل 17 سال کامل داشته باشد (قبل از 31 دسامبر)
  • در اکثر دانشگاه ها، شرکت در آزمون MCAT یک الزام است
  • دانشجویان در برخی از دانشگاه ها باید در یک مصاحبه ورودی نیز شرکت کنند.

پیش شرط های پذیرش پزشکی در لبنان

هزینه های تحصیل پزشکی در لبنان

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در رابطه با تحصیل رشته پزشکی در لبنان به آن توجه داشت، هزینه هایی است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود در این کشور با آن روبرو هستند. لبنان به عنوان یکی از کشورهای خاورمیانه، هزینه های زیادی را به دانشجویان تحمیل می کند و به همین دلیل باید به این موضوع توجه بسیار ویژه ای داشت.

کلیت شهریه دانشجویان رشته پزشکی در لبنان را می توان به شرح زیر معرفی کرد:

شهریه دانشجویان پزشکی در لبنان

در چنین شرایطی می توان گفت که لبنان یکی از کشورهای گرانقیمت جهان برای تحصیل پزشکی است. بسیاری از دانشگاه های اروپایی برای ارائه رشته پزشکی، شهریه کمتری دریافت می کنند و این مسئله بسیار حائز اهمیت است. نمی توان انتظار داشت که فرد در کوتاه مدت بتواند این هزینه ها را برای خود جبران کند. همچنین باید به این مبالغ، هزینه های زندگی در لبنان و به ویژه بیروت را نیز اضافه کرد که برای دانشجویان در حدود 900$ (دلار) در ماه است.

درآمد پزشکان در لبنان

در صورتی که فردی در لبنان مدرک تحصیلی خود را دریافت کند، می تواند در همین کشور به کار نیز مشغول شود و این یک نکته مثبت به حساب می آید. البته که شرایط اقتصادی کنونی لبنان شرایط را برای دریافت اقامت این کشور سخت تر کرده است. متوسط درآمد پزشکان در لبنان به صورت قابل توجهی بالاتر از میانگین درآمد در این کشور است:

  • پزشک تازه کار: 1970000LBP (پوند لبنان)
  • متوسط درآمد: 5360000LBP (پوند لبنان)
  • بالاترین سطح درآمدی: 9040000LBP (پوند لبنان)

هزینه تحصیل رشته پزشکی در مجارستان

بدون تردید در صورتی که فرد دوره تخصص پزشکی را در این کشور پشت سر بگذارد، این فرصت را خواهد داشت که درآمد بالاتری نیز دریافت کند و این یک امتیاز ویژه نیز برای او خواهد بود. در صورتی که شما نیز به دنبال جایگزین برای تحصیل خود در خارج از کشور هستید، بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا شما را در این مسیر همراهی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *