ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در قطر

رشته چشم پزشکی در قطر

رشته چشم پزشکی در قطر از سوی ایرانی ها کم تر انتخاب می شود که این امر دلایل زیادی دارد که در این مقاله به آن می پردازیم. از جمله مهم ترین آن ها می توان به مهاجرپذیر نبودن قطر اشاره کرد چرا که اخذ پاسپورت این کشور برای خارجی ها تقریبا ناممکن است. از دیگر دلایل عدم انتخاب قطر میتوان به این نکته مهم اشاره کرد که هزینه تحصیل در قطر بالا می باشد و دانشگاه های ممتازی نیز در این کشور وجود ندارند. بعلاوه کاریابی در قطر تنها با زبان انگلیسی ممکن نیست و فرد باید به زبان عربی هم تسلط کامل داشته باشد، حتی اگر پزشک باشد.

در حالیکه دانشگاه های نسبتا کمی برای انتخاب وجود دارد، شما هنوز هم می توانید مدرک کارشناسی خود را در قطر به صورت رایگان از طریق بورسیه دانشگاهی تکمیل کنید؛ دانشجویان بین المللی نیز میتوانند برای بورسیه تحصیلی دانشگاه حمد بن خلیفه اقدام کنند.

قطر دارای یک دانشگاه در رتبه‌ بندی کلی دانشگاه‌های جهانی تایمز است و در 2022 بالاترین رتبه در قطر دانشگاه قطر است که در رتبه 301–350 قرار دارد. منابع دانشجویی THE اینجا هستند تا به شما کمک کنند تا انتخاب درستی داشته باشید، بخصوص اگر می خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید. هم افراد محلی و هم دانشجویان بین المللی هزینه های یکسانی را با قیمت کامل حدود 7200QR (ريال قطر) در هر ترم پرداخت میکنند که تقریباً 19800$ (دلار آمریکا) است. دانشجویان خارجی 38% از جمعیت دانشجویان آموزش عالی در قطر را تشکیل می دهند؛ این حدود 7600 دانش آموز و دانشجو می شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • مهاجرت به قطر برای چشم پزشکان چگونه است؟
  • درآمد چشم پزشکان در سال 2022 در کشور قطر چه میزان می باشد؟

درآمد رشته چشم پزشکی در قطر

مهاجرت به قطر برای چشم پزشکان ممکن نیست مگر طی فرآیندی دشوار و طولانی مدرک خود را در این کشور معادل سازی نماید. لازم به ذکر است که چه معادل سازی و چه تحصیل و کار در قطر مستلزم تسلط به زبان عربی است. با توجه به دشواری فرآیند معادل سازی که عملا به مثابه تحصیل دوباره است، علاقمندان کار در قطر از همان ابتدا رمز ورود خود را تحصیل رشته چشم پزشکی در قطر قرار می دهند. فارغ التحصیلان بین المللی می توانند در قطر بمانند و چندین فرصت کاری را در این کشور مترقی دنبال کنند؛ با این حال، آنها باید ابتدا اجازه اقامت خود را لغو کنند و ظرف 5 روز پس از مراسم فارغ التحصیلی یا گرفتن گواهی فارغ التحصیلی، قطر را ترک کنند.

این در حالی است که در کشورهایی مثل آلمان، آمریکا و کانادا، دانشجویان 2 تا 3 سال پس از فارغ التحصیلی امکان کاریابی دارند. همان طور که مشخص می شود قطر به دنبال جذب نیروی کاری حتی در شغل پزشکی نمی باشد. در واقع بیشتر به دنبال این است که دانشجویان تنها هزینه ای را در این کشور صرف نمایند، به اقتصاد و بالاتر رفتن رتبه دانشگاه های این کشور کمک نموده و نهایتا نیز این کشور را ترک کنند. با این حال اگر کسی خواست به عنوان چشم پزشک به کار در قطر بپردازد بداند درآمد این گروه از افراد در این کشور به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در قطر

تحصیل رشته چشم پزشکی در قطر

تحصیل در قطر رایگان نیست و اتفاقا خیلی هم پرهزینه می باشد؛ خصوصا در رشته چشم پزشکی. با توجه به نوع دانشگاه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته مزبور باید سالانه بین 14000$ تا 35000$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند. هزینه زندگی در قطر نیز کم نیست و ماهانه بین 850$ تا 1200$ (دلار آمریکا) می باشد که البته کمی کم تر از امارات است. اتباع قطری می توانند به صورت رایگان در دانشگاه قطر، تنها دانشگاه دولتی این کشور، شرکت کنند؛ اما همچنین قطر را به گران ترین کشور جهان عرب برای آموزش عالی خصوصی تبدیل می کند. شهریه چشم پزشکی در سال تحصیلی 2023-2022 در برخی از پردیس های شهر آموزش می تواند سالانه بیش از 50000$ (دلار آمریکا) باشد.

این نکته نیز مدنظر قرار داشته باشد که تحصیل در قطر در رشته چشم پزشکی مستلزم قبولی در آزمون ورودی می باشد. بهترین دانشگاه ها و کالج های قطر برای تحصیل رشته هایی مثل پزشکی، داروسازی، پرستاری و غیره عبارت هستند از:

  • College of Medicine, Qatar University
  • Weill Cornell Medical College
  • College of Dental Medicine
  • College Of Pharmacy

تحصیل رشته چشم پزشکی در قطر

ویزای تحصیلی قطر برای دانشجویان چشم پزشکی

دانشجوی بین المللی در دانشگاه قطر به عنوان دانشجویی که در مقطع کارشناسی/ کارشناسی ارشد/ برنامه زبان عربی تحصیل می کند می تواند پذیرش بگیرد. برای افراد غیر بومی که در دانشگاه های قطر پذیرفته می شوند و مجوز اقامت قطر خود را تحت حمایت دانشگاه قطر از طریق بخش بورسیه ها و پذیرش های بین المللی اخذ کرده اند، امکان ورود به این کشور وجود دارد. درخواست در وب سایت رسمی برای ویزا ممکن است تا 6 هفته طول بکشد تا ویزای شما صادر شود؛ البته به لطف مجموعه ای از اقدامات تسهیل روادید، قطر اکنون بازترین کشور در خاورمیانه است. بازدیدکنندگان از سراسر جهان اکنون می‌توانند بدون ویزا یا با پر کردن درخواست‌های آنلاین ساده، بسته به پاسپورتی که دارند، وارد قطر شوند؛ این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به تحصیل رشته چشم پزشکی در قطر طی سال 2022 تهیه شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *