ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ

رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ

رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ که کشوری کوچک است علاقمندان خاصی دارد. لازم به ذکر است در لوکزامبورگ چند زبان رسمی وجود دارد از جمله لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی؛ بالتبع تحصیل در رشته پزشکی نیز در این کشور مستلزم تسلط به حداقل دوتا از این زبان ها می باشد. تحصیل پزشکی به صورت همزمان به زبان های فرانسوی و آلمانی انجام می شود، مدرک C1 به هر دو زبان مورد نیاز است و امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه لوکزامبورگ وجود ندارد. دانشگاه لوکزامبورگ یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی با ویژگی بین المللی، چند زبانه و بین رشته ای است که در پردیس بلوال و در شهر لوکزامبورگ، لوکزامبورگ واقع شده است؛ این دانشگاه که در سال 2003 تأسیس شد، نام خود را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جوان در جهان به ثبت رسانده است.

دانشگاه لوکزامبورگ یک برنامه لیسانس در رشته پزشکی راه اندازی خواهد کرد که به دانشجویان این امکان را می دهد که سه سال از تحصیل خود را به جای یک سال تا کنون در لوکزامبورگ بگذرانند. این دوره ها در سال 2020 شروع شد و همچنان امکان تحصیل در این رشته وجود دارد. دانشگاه های لوکزامبورگ معمولا دو زبانه هستند. دانشجویانی که می خواهند در رشته پزشکی در لوکزامبورگ تحصیل کنند نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند و متقاضیان با مدرک دیپلم 12 ساله، مدرک C1 آلمانی و فرانسوی، به علاوه معدل دانشگاهی می توانند برای پذیرش در دانشگاه لوکزامبورگ اقدام کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالاتی در خصوص مهاجرت به لوکزامبورگ پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ چقدر است؟
  • شرایط کار در لوکزامبورگ بعد از فارغ التحصیلی به چه صورت می باشد؟
  • هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ چه میزان می باشد؟

کار با رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ

کار در لوکزامبورگ فراوان می باشد اما توجه شود این فراوانی به نسبت جمعیت و وسعت این کشور است. وگرنه در مقایسه با کشوری مثل آلمان، اتریش، فرانسه و غیره، تعداد موقعیت های شغلی در لوکزامبورگ واقعا کم می باشد. لوکزامبورگ البته کشوری ثروتمند است اما دولت این کشور نیازی به جذب نیروی جوان خارج از اتحادیه اروپا احساس نمی کند. علاوه بر تعداد کم تر موقعیت های شغلی در لوکزامبورگ نسبت به کشورهای گفته شده، دشواری دیگری هم وجود دارد. اگر چشم پزشکی بخواهد وارد لوکزامبورگ شود اما مدرکش را از ایران اخذ نموده باشد، باید هم دوره های معادل سازی را بگذراند هم قرارداد کاری منعقد نماید.

به منظور انعقاد قرارداد کاری با کسی که خارج از اتحادیه اروپا تمایل به کار در لوکزامبورگ دارد، کارفرمای لوکزامبورگی باید اثبات نماید با ویژگی هایی که مورد نظرش است کسی را در این کشور و در کل اتحادیه اروپا نتوانسته استخدام نماید. همه این سختی هاست که باعث می شود علاقمندان به کار در زمینه چشم پزشکی در لوکزامبورگ از همان ابتدا تحصیلات خود را در این کشور آغاز نمایند. به این ترتیب دشواری های معادل سازی مدرک و کاریابی وجود نخواهد داشت چرا که امکان کار در لوکزامبورگ بعد از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور وجود دارد.

کار با رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ

درآمد رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ

دانشجویان کشورهای ثالث ممکن است پس از اتمام تحصیلات خود در لوکزامبورگ بمانند تا به دنبال کار یا راه اندازی کسب و کار باشند. آنها باید حداقل 30 روز قبل از انقضای مجوز اقامت دانشجویی فعلی خود، برای یافتن شغل یا راه اندازی کسب و کار، برای اجازه اقامت اقدام کنند. فارغ التحصیلان رشته چشم پزشکی در لوکزامبرگ بعد از فارغ التحصیلی موقعیت های شغلی خوبی در بیمارستان های این کشور دارند. سطح درآمد چشم پزشکان در لوکزامبورگ طی سال 2022 به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در لوکزامبورگ

تحصیل رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ رایگان نیست؛ اما امنیت بالای این کشور برای برخی دانشجویان و خانواده ها نقطه مثبتی است که ارزش پرداخت تمام هزینه های تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ را دارد. هزینه زندگی در لوکزامبورگ را می توان بالاترین بخش هزینه ها در این کشور را دانست که برای دانشجویان ماهانه بین 700€ تا 1500€ (یورو) می باشد. شهریه رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ اما پایین است و در هر ترم دانشگاه لوکزامبورگ تنها 400€ (یورو) می باشد. برخی از برنامه ها در دانشگاه های لوکزامبورگ فقط برای دانشجویان تمام وقت رایگان است و به طور کامل به زبان های لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می شود. اما تحصیل در لوکزامبورگ به صورت رایگان شامل رشته چشم پزشکی برای دانشجویان بین المللی نمی شود. بهترین دانشگاه های لوکزامبورگ برای تحصیل رشته چشم پزشکی عبارت هستند از:

  • BBI Luxembourg
  • Sacred Heart University, Luxembourg
  • Johannes Gutenberg University Mainz
  • Faculty of Science, Technology and Medicine

مهم ترین مدرکی که برای اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ مورد نیاز است نامه پذیرش از دانشگاهی در این کشور می باشد. اما رسید پرداخت شهریه سال اول، نامه تمکن مالی بانک به منظور پرداخت هزینه زندگی در لوکزامبورگ به مدت یک سال، مدارک زبان معتبر و غیره از دیگرمدارکی هستند که در کنار پاسپورت معتبر و عکس پاسپورتی باید تقدیم سفارت این کشور گردد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته چشم پزشکی در لوکزامبورگ توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *