ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در مجارستان

رشته چشم پزشکی در مجارستان

دانشگاه سملویس بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در مجارستان می باشد. این دانشگاه یک دانشگاه پزشکی در بوداپست است که در سال 1769 تاسیس شده است. قدمت 250 ساله و تمرکز منحصر به فرد آن بر مراقبت های بهداشتی-درمانی، آن را به یکی از دانشگاه های پیشروی علوم بهداشتی و پزشکی در مجارستان و اروپای مرکزی تبدیل کرده است.

این دانشگاه با دانشکده های خود همه جنبه های علوم پزشکی و بهداشتی از آسیب شناسی تا ژنتیک، اطفال، داروسازی، دندان پزشکی، فیزیوتراپی، پرستاری و غیره را پوشش می دهد. دانشگاه سملویس علاوه بر آموزش، بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات مراقبت های بهداشتی-درمانی در مجارستان است. تحقیق، توسعه و نوآوری بخش مهمی از ماموریت سه گانه این دانشگاه را تشکیل می دهند. هدف پژوهش در این دانشگاه، تشخیص و درمان زودهنگام، پیشگیری از بیماری و سالمندی فعال (active aging) است. همچنین در بخش پایانی مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی زبان مجارستان به دانشجویان می پردازند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در مجارستان

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای چشم پزشکی در مجارستان را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه چشم پزشکی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در مجارستانرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه سملویسبوداپست11579
دانشگاه دبرسندبرسن290274
دانشگاه پچ مجارستانپچ3139434
دانشگاه سگدسگد4194585
دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپستبوداپست5298967

حقوق متخصصان رشته چشم پزشکی در مجارستان

فردی که به عنوان چشم پزشک (ophthalmologist) در مجارستان کار می کند معمولاً 980000HUF (فورینت مجارستان) در ماه حقوق می گیرد. حقوق چشم پزشکان در این کشور اروپایی بین 529000HUF (کم ترین) تا 1480000HUF (بیش ترین) (فورینت مجارستان) در ماه متغیر است.

نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه چشم پزشکان در مجارستان را نشان می دهد:

حقوق سالانه چشم پزشکان در مجارستان

نمودار فوق نشان می دهد که حقوق چشم پزشکان در مجارستان از 6350000HUF (فورینت مجارستان) در سال (حداقل حقوق) تا 17800000HUF (فورینت مجارستان) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. مهم ترین عامل تاثیرگذار بر حقوق در مجارستان و هر کشور دیگری تجربه کاری است، به همین دلیل در نمودار زیر به اثرگذاری عامل تجربه کاری بر میزان حقوق چشم پزشکان در مجارستان نگاهی می اندازیم:

اثرگذاری عامل تجربه کاری بر میزان حقوق چشم پزشکان در مجارستان

نمودار فوق به وضوح نشان می دهد که سابقه کاری مهم ترین عامل تاثیرگذار بر میزان حقوق است. به عنوان مثال، در مجارستان یک چشم پزشک با کم تر از 2 سال تجربه کاری تقریبا 7380000HUF (فورینت مجارستان) در سال درآمد دارد در صورتی که انتظار می رود یک چشم پزشک با 2 تا 5 سال تجربه در حدود 9310000HUF (فورینت مجارستان) در سال درآمد داشته باشد، یعنی 26% بیش تر.

جنسیت یکی دیگر از عوامل موثر بر میزان حقوق است. بر همین اساس، در نمودار زیر نیز به اثربخشی جنسیت بر میزان حقوق چشم پزشکان در مجارستان نگاهی می اندازیم:

اثربخشی جنسیت بر میزان حقوق چشم پزشکان در مجارستان

نمودار فوق نشان می دهد که یک چشم پزشک مرد در مجارستان به طور متوسط 6% بیش تر از همتای زن خود درآمد دارد.

هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در مجارستان

بررسی هزینه زندگی در مجارستان نشان می دهد:

  • هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر 527.51$ (دلار آمریکا) بدون اجاره است.
  • هزینه های ماهانه برآورد شده یک خانواده چهار نفره 1799.22$ (دلار آمریکا) بدون اجاره است.

مقایسه مجارستان و ایران از نظر هزینه های زندگی حاکی از آن است که هزینه زندگی در مجارستان به طور متوسط 7.30% بیش تر از ایران است. مقایسه این دو کشور از نظر اجاره بها نیز نشان می دهد اجاره بها در این کشور اروپایی به طور متوسط 31.67% کم تر از ایران می باشد! بررسی اجاره بها در مجارستان نشان دهنده ارقام زیر است:

  • اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 375.32$ (دلار آمریکا) است.
  • اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر 283.35$ (دلار آمریکا) است.
  • اجاره ماهانه یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 641.12$ (دلار آمریکا) است.
  • اجاره ماهانه یک آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر 489.89$ (دلار آمریکا) است.

توزیع هزینه های زندگی در مجارستان به صورت زیر می باشد:

حمل و نقل14.6%
پوشاک و کفش3.8%
ورزش و سرگرمی6.4%
خرید از بازار32.5%
خدمات رفاهی (ماهانه)8.8
اجاره ماهانه20.7%
صرف غذا در رستوران13.3%

هزینه زندگی دانشجویان رشته چشم پزشکی در مجارستان

معرفی زبان مجارستان به دانشجویان رشته چشم پزشکی

مجاری زبان زسمی مجارستان است و 98% از جمعیت تقریبا ده میلیون نفری این کشور به این زبان صحبت می کنند. مجارها زبان خود را Magyar می نامند. توصیه می شود که دانشجویان چند کلمه ضروری مجاری را که ممکن است برای زندگی روزمره آن ها در مجارستان ضروری باشد، یاد بگیرند. برای دانشجویانی که علاقه مند به یادگیری زبان مجاری هستند، گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری. شاید دانشجویان شنیده باشند که مجاری زبان سختی برای یادگیری است، اما نباید ناامید شوند و باید از هر فرصتی برای صحبت با گویشوران بومی این زبان استفاده کنند.

اگر دانشجویی می خواهد مهارت های زبان مجاری خود را ارتقا دهد، باید در نظر بگیرد که دوره ای در یک مدرسه شبانه یا موسسات فرهنگی بگذراند، از دفتر بین الملل دانشگاه خود برای دوره های زبان مجاری درخواست کند و به دنبال دوره های آنلاین رایگان باشد. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته چشم پزشکی در مجارستان هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در مجارستان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

سوالات پرتکرار درباب رشته چشم پزشکی در مجارستان

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ داده می شود:

  • حقوق متخصصان رشته چشم پزشکی در مجارستان چگونه است؟ فردی که به عنوان چشم پزشک (ophthalmologist) در مجارستان کار می کند معمولاً 980000HUF (فورینت مجارستان) در ماه حقوق می گیرد. حقوق چشم پزشکان در این کشور اروپایی بین 529000HUF (کم ترین) تا 1480000HUF (بیش ترین) (فورینت مجارستان) در ماه متغیر است.
  • معرفی زبان مجارستان به دانشجویان رشته چشم پزشکی چگونه است؟ مجاری زبان زسمی مجارستان است و 98% از جمعیت تقریبا ده میلیون نفری این کشور به این زبان صحبت می کنند. مجارها زبان خود را Magyar می نامند. توصیه می شود که دانشجویان چند کلمه ضروری مجاری را که ممکن است برای زندگی روزمره آن ها در مجارستان ضروری باشد، یاد بگیرند. برای دانشجویانی که علاقه مند به یادگیری زبان مجاری هستند، گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری. شاید دانشجویان شنیده باشند که مجاری زبان سختی برای یادگیری است، اما نباید ناامید شوند و باید از هر فرصتی برای صحبت با گویشوران بومی این زبان استفاده کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *