ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در کویت

رشته چشم پزشکی در کویت

رشته چشم پزشکی در کویت اصلا پیشنهاد نمی شود چون دشواری های زیادی دارد و رایگان هم نیست در نتیجه متقاضیان آن رو به کاهش است. برای تحصیل در این رشته در کویت نیز همانند سایر کشورهای جهان، دانشجویان باید در آزمون ورودی پذیرفته شوند. به علاوه هرچند امکان کار در کویت پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور وجود دارد اما این کشور اصلا مهاجرپذیر نیست. کویت نیز مانند قطر، امارات و غیره برای خارجی ها پاسپورت صادر نمی کند پس مناسب کسی که به دنبال اخذ تابعیت دوم می باشد، نیست. همچنین کویت هزینه های به مراتب بالایی دارد، در حالی که دانشگاه های آن جایگاه ممتازی را نسبت به دانشگاه های خارجی ندارند. اما با هزینه های مراتب کم تر می توان رشته مزبور را در دانشگاه دولتی ترکیه خواند که بعضا مورد قبول وزارت بهداشت ایران هستند.

از آن جمله می توان به دانشگاه استانبول، دانشگاه مرمر، دانشگاه آنکارا، دانشگاه حاجت تپه و غیره اشاره کرد که رتبه های بین المللی آن ها نیز به مراتب از دانشگاه های کویت بهتر می باشد. بر اساس فهرست‌های فهرست جهانی دانشکده‌های پزشکی WDOMS، تنها یک دانشکده پزشکی در کویت وجود دارد. در حال حاضر KMLE یک پیش نیاز برای تمرین پزشکی در کویت است. تمام فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی که در حال حاضر مجوز فعالیت در کویت را ندارند، برای انجام فعالیت های پزشکی در بخش های دولتی یا خصوصی، ملزم به تکمیل این آزمون هستند. در این مقاله در خصوص مهاجرت به کویت برای چشم پزشکان، توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی ارائه گردیده است:

  • بهترین راه مهاجرت به کویت برای علاقمندان رشته چشم پزشکی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته چشم پزشکی در کویت چه میزان است؟
  • درآمد چشم پزشکان در کویت 2022 چقدر می باشد؟

درآمد چشم پزشکان در کویت

در سال 2022 بهترین راه مهاجرت به کویت برای علاقمندان رشته های پزشکی و تخصص های آن از جمله مغز و اعصاب، چشم پزشکی و غیره، تحصیل است. چون کویت مدارک پزشکی دانشگاه های ایران را قبول ندارد، اما تنها راه این است که فرد از همان اول از دانشگاهی در کویت فارغ التحصیل شود. مدت زمان تحصیل پزشکی در کویت چقدر است؟ این برنامه در دانشگاه کویت در مجموع 7 سال طول می کشد که شامل 1 سال اول پیش حرفه ای، یک دوره آموزشی 3 ساله برنامه درسی پزشکی و یک دوره 3 ساله برنامه بالینی است. بعد از آن هم باید در دوره تخصص شرکت کرد که بتوان به عنوان چشم پزشک مشغول کار در کویت شد. درآمد چشم پزشکان در این کشور نیز به شرح ذیل می باشد:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در کویت

کار ضمن تحصیل رشته چشم پزشکی در کویت

دانشجویان بین المللی به عنوان بخشی از شرایط ویزای دانشجویی خود اجازه کار در کویت را نداشتند اما در 2022 اوضاع متفاوت است. در حال حاضر اکثر برنامه های دانشگاهی و برنامه های کالج در اینجا به دانشجویان اجازه می دهد تا به صورت نیمه وقت و ترجیحاً 20 ساعت در هفته کار کنند؛ شما می توانید با کار پاره وقت در حالی که در حال دنبال کردن یک برنامه تحصیلی در کویت هستید، مقداری پول در جیب داشته باشید.

کار ضمن تحصیل در کویت امکان کار در کویت بعد از اتمام دوره تحصیلی را نیز افزایش می دهد. منتهی کار در این کشور منجر به اخذ تابعیت نمی شود و تنها راه ازدواج با شهروند کویتی می باشد که آن هم پیچیدگی هایی دارد و فرآیندی بسیار طولانی می باشد. تابعیت کویتی را می توان با پیشنهاد وزیر کشور به یک زن خارجی که با یک تبعه کویتی ازدواج می کند، به شرط آنکه تمایل خود را برای کسب تابعیت کویتی اعلام کند و از تاریخ ازدواج حداقل 15 سال به طول انجامیده باشد، تابعیت کویتی اعطا شود. البته توجه شود بسیاری از فرزندان مادران کویتی بدون تابعیت هستند، زیرا ازدواج زنان کویتی با اتباع بی تابعیت به دلایل مختلف، از جمله روابط خانوادگی، غیرمعمول نیست.

کار ضمن تحصیل رشته چشم پزشکی در کویت

تحصیل رشته چشم پزشکی در کویت

تحصیل در کویت نه مزیتی به حساب می آید نه ارزان قیمت است؛ تعجبی هم ندارد که دانشجویان بین المللی معمولا این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب نمی کنند. کویت برای دانشجویان عرب زبان کشورهای عربی ضعیف تری مثل عراق و سوریه جای مناسبی برای تحصیل است اما برای کسی که به این زبان تسلط ندارد و دنبال اخذ پاسپورت می باشد گزینه خوبی نیست. بر اساس فهرست‌های فهرست جهانی دانشکده‌های پزشکی WDOMS، تنها یک دانشکده پزشکی در کویت وجود دارد. شهریه این دوره تحصیلی نیز معمولا ترمی 7700$ تا 11000$ (دلار آمریکا) می باشد.

هزینه زندگی در کویت را نیز باید به این رقم افزود که حدودا ماهانه 800$ (دلار آمریکا) می باشد. البته همان طور که پیش تر در همین مقاله به آن اشاره شد دانشجویان بین المللی در سال 2022 به صورت محدود اجازه کار ضمن تحصیل دارند. به این ترتیب می توانند بخشی از هزینه زندگی در کویت را تامین نمایند ولی شهریه باید از 1 سال جلوتر پرداخت گردد. در اسرع وقت پس از تایید مجوز کار، اتباع خارجی باید با ویزای ورود کار خود وارد کویت شوند که در محل ورود تایید می شود. تشریفات ورود و پس از ورود باید ظرف 60 روز پس از صدور مجوز کار انجام شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته چشم پزشکی در کویت اطلاعاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *