ویزای تحصیلی

رشته چشم پزشکی در یونان

رشته چشم پزشکی در یونان

رشته چشم پزشکی در یونان ارزان قیمت تر از کشورهایی مثل نیوزلند، استرالیا، کانادا، آمریکا، دانمارک و غیره می باشد. شاید تنها مزیت یونان به کشورهای فوق را نیز تنها بتوان ارزان قیمت تر بودن این کشور دانست. وگرنه یونان کشوری با اقتصاد ورشکسته و مقروض است که در سال 2022 همچنان نرخ بیکاری بالایی هم دارد. درصد مهاجرت به یونان از جمعیت خارجی در یونان 7.1% به نسبت کل جمعیت این کشور است؛ علاوه بر این، بین 9% تا 11% از 4.4 میلیون نفر نیروی کار ثبت شده یونان را خارجی ها تشکیل می دهند و مهاجران علاوه بر این 25% از دستمزدها و حقوق بگیران را تشکیل می دهند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی این کشور، آمار مهاجرت یونان در سال 2015 1,242,514.00 بوده که نسبت به سال 2010 2.14% کاهش داشته است.

البته چشم پزشکی جزو رشته هایی است که حتی در کشور یونان با نرخ بیکاری بالا نیز موقعیت های کاری بهتری نسبت به غالب رشته های دیگر دارد. چشم پزشکی تعادل خوبی بین عمل جراحی و پزشکی است و بسیاری می توانند تصمیم بگیرند که روی کدام جنبه تمرکز کنند؛ کسانی که علاقه مند به جراحی هستند، برای تطبیق با این رشته جراحی میکروسکوپی زمان می برند، البته با آموزش صحیح، پزشکان می توانند با هماهنگی اولیه دست و چشم بر آن مسلط شوند. اگرچه مهاجرت به یونان علاقمندان کمی دارد در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالاتی پاسخ داده می شود. برخی از این سوالات عبارت هستند از:

  • درآمد چشم پزشکان در یونان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های یونان برای تحصیل رشته چشم پزشکی در سال 2023-2022 کدام اند؟
  • شهریه دانشگاه های یونان برای رشته چشم پزشکی چقدر است؟
  • کار در یونان پس از فارغ التحصیلی چگونه است؟

کار چشم پزشکان در یونان

کار در یونان به طور کلی مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی در این کشور می باشد که با توجه به نرخ بیکاری بالای 18% این کشور، دشوار است. علاوه بر سختی های پیدا کردن شغل در یونان، چشم پزشکان دشواری های بیشتری هم دارند، مثلا اگر مدرکشان را از دانشگاه های کشور ایران اخذ کرده باشند، لازم است دوره های معادلسازی در یونان را نیز بگذرانند. از آن جایی که این دوره ها عملا مثل تحصیل دوباره در رشته پزشکی و تخصص چشم پزشکی می باشد، بهتر است علاقمندان زندگی در این کشور از همان ابتدا رمز ورود خود را تحصیل در یونان قرار دهند.

کار رشته چشم پزشکی در یونان

درآمد رشته چشم پزشکی در یونان

به منظور مهاجرت به یونان از طریق تحصیل رشته چشم پزشکی در این کشور، دانشجویان باید ابتدا یک سال دوره پیش پزشکی را بگذرانند، وارد دانشکده پزشکی شوند، مدرک پزشکی عمومی را اخذ کنند، دوره های تخصص چشم پزشکی را قبول شوند و نهایتا به اتمام رسانند. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در یونان، خارجی ها فقط 2 ماه وقت دارند که شغلی پیدا کنند و ویزای تحصیلی یونان را تبدیل به ویزای کاری این کشور نمایند. البته متخصصان رشته چشم پزشکی در صورت تسلط به زبان یونانی و انگلیسی، تقریبا هیچ مشکلی برای پیدا کردن کار در یونان نخواهند داشت. علاوه بر تعداد نسبتا بالای موقعیت های کاری در یونان برای این رشته، درآمد چشم پزشکان در یونان نیز خوب است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حداقل و حداکثر درآمد چشم پزشکان در این کشور طی سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه چشم پزشکان در یونان

تحصیل رشته چشم پزشکان در یونان

تحصیل در یونان رایگان نیست اما اگر کسی موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی یونان شود، شهریه های کمی از دانشجویان اخذ خواهد شد، حتی در رشته چشم پزشکی. در دانشگاه های دولتی یونان، دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا معمولاً هیچ هزینه تحصیلی دریافت نمی کنند و تنها استثنا چند برنامه کارشناسی ارشد است؛ پس سایر دانشجویان بین المللی باید هزینه های تحصیلی را بین 1500€ تا 9000€ (یورو) در سال بپردازند که شامل کتاب های درسی برای دوره های انتخابی نیز می شود. شهریه دوره های چشم پزشکی معمولا در بازه سالانه 5000€ تا 12000€ (یورو) قرار می گیرد که به آن باید هزینه زندگی در یونان را نیز اضافه کرد. این هزینه در آتن ماهانه حدود 800€ تا 1300€ (یورو) و در شهرهای کوچک تر حدود 650€ (یورو) می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته چشم پزشکی در یونان

بهترین دانشگاه های یونان برای تحصیل رشته چشم پزشکی در سال 2022 عبارت هستند از:

  • National and Kapodistrian University of Athens
  • Aristotle University of Thessaloniki
  • University of Crete
  • Athens Medical School
  • Harokopio University Athens
  • University of Thessaly
  • University of Ioannina
  • University of Patras

چشم پزشک یک پزشک MD است که در مراقبت از چشم و بینایی تخصص دارد؛ چشم پزشکان برای انجام آزمایش های چشمی، تشخیص و درمان بیماری، تجویز دارو و انجام جراحی چشم آموزش دیده اند. آنها همچنین نسخه هایی برای عینک و لنزهای تماسی می نویسند؛ چشم پزشکی بهترین داروها را در یک تخصص ترکیب می کند: پزشکی و جراحی است که هم سلامتی و هم بیماری را درمان می کند و بیماران در تمام سنین هستند پس دامنه تشخیص گسترده است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته چشم پزشکی در یونان، سطح درآمد ماهانه چشم پزشکان، شهریه دانشگاه و غیره، توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *