ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در اسپانیا

رشته ژنتیک در اسپانیا

تحصیل رشته ژنتیک در اسپانیا از ارزان ترین روشهای رسیدن به اسپانیا و اخذ اقامت این کشور عضو اتحادیه اروپا است. تحصیل در اسپانیا ارزشمند است زیرا از برترین دانشگاه های اروپا برخوردار است و تجربه علمی فوق العاده ای را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. عملکرد دانشگاه های اسپانیا هر ساله در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی که حضور پررنگی دارند به نمایش در می آید. دانشگاه های برتر آن به ویژه در مادرید و بارسلونا یافت می شوند. دانشگاه های اسپانیا در سراسر جهان شناخته شده هستند؛ بنابراین فارغ از محل تحصیل، دانشجویان برنامه تحصیلی خود را با شایستگی کامل به پایان رسانده و آماده انتخاب بسیاری از فرصت های شغلی در دسترس خواهند بود. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته ژنتیک در اسپانیا 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل تحصیل در رشته ژنتیک در اسپانیا

در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، اسپانیا مکانی نسبتا ارزان برای زندگی در نظر گرفته می شود. در طول اقامت، دانشجویان از گزینه های کم هزینه موجود، از جمله غذا، رستوران ها و محل اقامت بهره مند می شوند. اسپانیا به هوای گرم و آفتابی خود معروف است. آب و هوا در هر منطقه این کشور متفاوت است، اما به طور کلی آب و هوای آن معتدل و مطبوع می باشد. در اسپانیا، دانشجویان این فرصت را دارند که یکی از زبان های پر کاربرد در جهان، یعنی اسپانیایی، را یاد بگیرند یا مهارت های خود در این زبان را بهبود بخشند. این مهارتی است که به آن ها کمک می کند تا در بازار کار جویا و رقابت پذیر برجسته باشند.

همان طور که گفتیم اسپانیا دارای برخی از دانشگاه های برتر اروپا و جهان می باشد. جدول زیر رتبه برخی از دانشگاه های برتر اسپانیا بر اساس رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای و رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی را نشان می دهد:

دانشگاهرتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهایرتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی
دانشگاه پمپئو فابرا301175
دانشگاه خودمختار بارسلونا201161
دانشگاه بارسلونا15198
دانشگاه ناوارا اسپانیا501444
دانشگاه مستقل مادرید301183
دانشگاه والنسیا201237
دانشگاه کمپلوتنسه مادرید201355

اسپانیا سومین کشور بزرگ در اروپاست و این یعنی این کشور مکان های زیادی برای بازدید و گشت و گذار دارد. حمل و نقل در اسپانیا ارزان و سریع است. همچنین اگر دانشجویان قصد ماجراجویی در قاره دیگری را داشته باشند، اسپانیا به عنوان دروازه ورود به آفریقا در نظر گرفته می شود و دارای سفرهای دریایی و هوایی ارزان قیمت به مراکش است. تحصیل به زبان انگلیسی و کار ضمن تحصیل از دیگر مزایای تحصیل در اسپانیا می باشند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در اسپانیا

در جدول زیر بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه بارسلونا57.470.9
دانشگاه پمپئو فابرا56.263.8
دانشگاه خودمختار بارسلونا45.865.8
دانشگاه مستقل مادرید40.763.4
دانشگاه سانتیاگو کمپوستلا37.749.6
دانشگاه کمپلوتنسه مادرید30.756.2
دانشگاه استان باسک27.452.2
دانشگاه پابلو دو اولاوید27.035.0
دانشگاه سویل26.949.8
دانشگاه سالامانکا26.245.2
دانشگاه والنسیا25.761.2

تحصیل در دانشگاه های فوق واقعا ارزشمند است زیرا جزو برترین دانشگاه های اسپانیا و جهان به شمار می آیند. به عنوان مثال، طبق رتبه بندی آموزش عالی تایمز 2021، دانشگاه پمپئو فابر رتبه 143، دانشگاه خودمختار بارسلونا رتبه 157 و دانشگاه بارسلونا رتبه 201 جهان را دارند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در اسپانیا

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در اسپانیا 2021

در جدول زیر چهار فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در اسپانیا برای سال 2021 را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
مولکول های زیستی و دینامیک سلولدانشگاه مستقل مادرید1 سالتمام وقت/ پاره وقت
کاتالیز پیشرفته و مدل سازی مولکولیدانشگاه خیرونا65€/ واحد1 سالتمام وقت
ژنتیک و ژنومیکدانشگاه بارسلونا82€/ واحد1 سالتمام وقت
زیست شناسی گیاهی، ژنومیک و زیست فناوریدانشگاه بارسلونا71€/ واحد1 سالتمام وقت

به عنوان مثال، در بخش زیر به معرفی رشته ژنتیک و ژنومیک در دانشگاه بارسلونا می پردازیم. ذکر این نکته حائز اهمیت است که موارد فوق صرفا برخی از فرصت های ارائه شده در دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل در رشته ژنتیک می باشند و متقاضیان با جستجو می توانند موارد بیش تری را بیابند.

رشته ژنتیک و ژنومیک در دانشگاه بارسلونا اسپانیا

دانشگاه بارسلونا تنها دانشگاه در اسپانیا است که برنامه کارشناسی ارشد در رشته ژنتیک و ژنومیک را ارائه می دهد. هدف ارائه یک نمای کلی از ساختار، عملکرد و تکامل ژن ها و ژنوم های به کار رفته در زمینه های مختلف زیست شناسی، مانند رشد جنین و سلول های بنیادی، بیماری های انسان و تکامل مولکولی است. امروزه، ژنومیک برای درک بیماری های انسان، رشد گیاهان و حیوانات، تکامل گونه ها و روابط آن ها با محیط زیست ضروری است. هدف این برنامه تربیت متخصصان و محققان جدید در زمینه ژنومیک و ژنتیک و آماده سازی آن ها در زمینه های خاص علم و فناوری برای رویارویی با چالش های فعلی در این رشته ها است.

این برنامه بر تحقیقات پایه و کاربردی، ژنتیک، تکامل، توسعه و پزشکی زیستی در وسیع ترین گسترده متمرکز است. متقاضیان باید دانش اولیه ژنتیک را داشته باشند تا حداکثر بهره را از این برنامه ببرند. فارغ التحصیلان این برنامه به عنوان کارکنان با مهارت بالا در بیمارستان ها، مراکز تشخیصی و شرکت های تجزیه و تحلیل و ژنوتیپ فرصت هایی را خواهند داشت. کادر آموزشی مسئول این برنامه دارای تجربه تحقیقاتی قابل توجهی در زمینه های ژنتیک و ژنومیک هستند و در بیش تر موارد، گروه های سرآمدی را تشکیل می دهند که پیش قدم تحقیقات در این زمینه ها هستند. در نتیجه دانشجویان آموزش های به روز و عمیق مبتنی بر جدیدترین دانش ژنومیک و ژنتیک را می بینند.

پاسخ به سوالات رایج درباره تحصیل در اسپانیا

در زیر به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در اسپانیا پاسخ می دهیم:

  • بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل کدامند؟ سویل، بارسلونا، مادرید، گرانادا، والنسیا، و سالامانکا، جزو شهرهای برتر اسپانیا برای تحصیل هستند.
  • هزینه زندگی در کشور اسپانیا برای دانشجویان بین المللی به چه میزان است؟ برای زندگی در این کشور دانشجویان به 500€ تا 1100€ (یورو) نیاز دارند.
  • آیا تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ بله. در دانشگاه های این کشور برنامه هایی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
  • دانشجویان چه کشورهایی می توانند در اسپانیا به صورت رایگان تحصیل کنند؟ دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) می توانند با ثبت نام در دانشگاهی در اسپانیا به صورت رایگان تحصیل کنند.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در اسپانیا 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه هزینه تحصیل در اسپانیا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *