ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در استرالیا

رشته ژنتیک در استرالیا

رشته ژنتیک در استرالیا در سال 2021 در بهترین دانشگاه های این کشور ارائه می گردد که از بهترین دانشگاه های جهان نیز محسوب می شوند. تحصیل در رشته ژنتیک در این کشور پیشرفته انتخاب بسیار خوبی است و مزایای بیشماری دارد که در این مقاله که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است شرح خواهیم کرد. ژنتیک بخشی از رشته اصلی زیست شناسی و مطالعه نحوه انتقال ژن ها در سلول ها به فرزندان است، فرآیندی که به آن وراثت می گویند. درباره اطلاعات موجود در کروموزوم ها، چگونگی انتقال صفات از یک ارگانیسم به ارگانیسم دیگر، چگونگی فرآیند تکامل، تشکیل DNA و چگونگی تغییر آن از جمله موارد مورد بحث در رشته ژنتیک است. تخصص ژنتیک به متخصصان کمک می کند رفتار انسان، علل بیماری های ژنتیکی و راه های تولید محصولات بهتر و ارگانیسم های دیگر را بهتر درک کنند.

مزایای تحصیل در رشته ژنتیک در استرالیا

استرالیا یکی از محبوب ترین، منحصر به فردترین و چند فرهنگی ترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است. مردم استرالیا به خوش برخورد بودن و مهمان نواز بودن معروف هستند و به دانشجویان اجازه می دهند فضای آرامی را در هر نقطه از این کشور احساس کنند. فضای طبیعی منحصر به فرد و متنوع یکی دیگر از مزایای تحصیل در استرالیا است که بر جذابیت آن می افزاید. این کشور از یک طرف کویرهای سرخ و از طرف دیگر جنگل های بارانی را در خود دارد. استرالیا چندین دانشگاه دارای رتبه برتر در رتبه بندی های بین المللی دانشگاهی دارد که در بهترین شهرهای دانشجویی این کشور که جزو بهترین شهرهای دانشجویی جهان هستند قرار دارند. سیستم آموزش عالی استرالیا باعث شده است که این کشور یکی از پنج مقصد برتر تحصیل در جهان باشد.

به علاوه، استرالیا مکانی امن برای تحصیل و زندگی است. نمودار زیر وضعیت امنیت در این کشور را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در استرالیا

یکی از جنبه های برتر تحصیل در استرالیا پشتیبانی از دانشجویان بین المللی است. دانشجویان در این کشور از یک محیط شگفت انگیز دانشجویی لذت می برند. حتی برخی از شهرها مراکز دانشجویی اختصاصی دارند که آماده کمک به دانشجویان در هر زمینه ای از جمله استخدام و یافتن محل اقامت هستند. استرالیا مکانی ایده آل برای دانشجویان دوستدار طبیعت و ماجراجو است. این کشور دارای 20 سایت میراث جهانی یونسکو، بیش از 500 پارک ملی و بیش از 2700 منطقه حفاظت شده از جمله پناهگاه های حیات وحش است. از دیگر مزایای تحصیل در استرالیا می توان به تحصیل به زبان انگلیسی، استاندارد بالای زندگی، و کار ضمن تحصیل اشاره نمود.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در استرالیا

در جدول زیر بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه کوئینزلند استرالیا65.576.9
دانشگاه ملبورن63.079.7
دانشگاه سیدنی54.179.0
دانشگاه وسترن استرالیا50.271.9
دانشگاه نیو ساوت ولز47.374.9
دانشگاه موناش44.775.0
دانشگاه ملی استرالیا41.073.9
دانشگاه آدلاید40.472.8
دانشگاه نیوکاسل استرالیا37.560.0
دانشگاه فناوری کوئینزلند37.162.6
دانشگاه لاتروب33.654.8
دانشگاه گریفیث31.061.7

دانشگاه های فوق جزو برترین دانشگاه های استرالیا و جهان به شمار می آیند و تحصیل در این دانشگاه ها به واقع ارزشمند است. به عنوان مثال، طبق رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)، دانشگاه ملبورن دارای رتبه 31 جهان، دانشگاه سیدنی دارای رتبه 51 جهان و دانشگاه ملی استرالیا دارای رتبه 59 جهان می باشند. دیگر دانشگاه های ارائه دهنده رشته ژنتیک در استرالیا عبارتند از دانشگاه نیو انگلند، دانشگاه کورتین، دانشگاه فناوری سیدنی، دانشگاه دیکین، و دانشگاه موردوچ.

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در استرالیا

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در استرالیا 2021

در جدول زیر یازده فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در استرالیا برای سال 2021 را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
مشاوره ژنتیکدانشگاه فناوری سیدنی688€/ واحد2 سالتمام وقت
زیست فناوری – ژنتیک و ژنومیکدانشگاه وسترن استرالیا26433€/ سال2 سالتمام وقت/ پاره وقت
علوم کشاورزی – ژنتیک و تولید مثلدانشگاه وسترن استرالیا26433€/ سال2 سالتمام وقت/ پاره وقت
مشاوره ژنتیک (پژوهش)دانشگاه فناوری سیدنی21799€/ سال2 سالتمام وقت/ پاره وقت
زیست شناسی مولکولیدانشگاه کوئینزلند26014€/ سال1 سالتمام وقت/ پاره وقت
زیست شناسی مولکولیدانشگاه کوئینزلند26014€/ سال1 ½ سالتمام وقت
زیست شناسی مولکولیدانشگاه کوئینزلند26014€/ سال2 سالتمام وقت/ پاره وقت/ آنلاین

ذکر این نکته حائز اهمیت است که موارد فوق صرفا برخی از فرصت های ارائه شده در دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در رشته ژنتیک می باشند و متقاضیان با جستجو می توانند موارد بیش تری را پیدا کنند. به عنوان مثال، در بخش زیر به معرفی رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی در دانشگاه وسترن استرالیا می پردازیم.

رشته ژنتیک در دانشگاه وسترن استرالیا

در این بخش به معرفی رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی در دانشگاه وسترن استرالیا می پردازیم. با تحصیل در این برنامه دانشجویان می توانند دنیای پیچیده و جذاب ژنتیک و راز و رمز DNA را کشف کنند. دانشجویان یاد خواهند گرفت که چگونه ژن ها اطلاعات ارثی را در اختیار دارند؛ همچنین به مطالعه ژنتیک کلاسیک، ژنتیک مولکولی، ژنتیک جمعیتی و بیوانفورماتیک خواهند پرداخت. حتی می توانند در حوزه هایی مانند ژنتیک گیاهی، ژنتیک تکاملی یا پزشکی علایق خود را دنبال کنند. در این برنامه دانشجویان بین المللی نیز پذیرش می شوند. در مورد شرایط پذیرش آن باید گفت حداقل همه متقاضیان باید شرایط آکادمیک/ غیر آکادمیک مختص برنامه و الزمات زبان انگلیسی را دارا باشند. پذیرش در بیش تر برنامه های دانشگاه وسترن استرالیا رقابتی است و بنابراین تامین کلیه شرایط پذیرش ورود به این برنامه را تضمین نمی کند.

به عنوان فارغ التحصیل کارشناسی ژنتیک، دانشجویان می توانند در موسسات تحقیقات پزشکی و کشاورزی، بیمارستان ها، ادارات دولتی، مدارس و دانشگاه ها، خدمات مشاوره ژنتیک، آزمایشگاه های پزشکی قانونی و شرکت های بیوتکنولوژی حرفه ای شغل پیدا کنند. درک و ارزیابی اهمیت اطلاعات و کشفیات ژنتیکی در زمینه های آموزشی و حرفه ای و انتقال اطلاعات و نظرات تخصصی از جمله نتایج یادگیری علم ژنتیک است. پیشنهاد می کنیم علاقه مندان جهت کسب اطلاعات کامل در این زمینه به وب سایت دانشگاه وسترن استرالیا مراجعه نمایند. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در ارمنستان در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *