ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در بلغارستان

رشته ژنتیک در بلغارستان

علیرغم این که بلغارستان محبوبیت کم تری به عنوان یک مقصد تحصیلی دارد اما در این کشور دانشجویان آموزش با کیفیت بالا دریافت می کنند. یکی از مزایای تحصیل دانشجویان در رشته هایی مانند رشته ژنتیک در بلغارستان این است که این کشور عضوی از اتحادیه اروپا محسوب می شود و مدارک آموزش عالی آن در کشورهای عضو این اتحادیه به طور کامل شناخته شده است. افزایش تحرک و پیوند بین سیستم آموزش عالی بلغارستان و دانشگاه های سراسر اروپا تنوع زیادی را ایجاد می کند و زمینه ساز بنیادی برای آینده شغلی فارغ التحصیلان دانشگاه های بلغارستان است. تمام موسسات آموزش عالی بلغارستان مستقل و مسئول طراحی و کیفیت برنامه های تحصیلی خود هستند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در بلغارستان 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در بلغارستان

یکی از بزرگ ترین دلایل انتخاب بغارستان به عنوان مقصد تحصیل توسط دانشجویان بین المللی، مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی در بلغارستان است؛ خصوصا اگر دانشجو اهل کشور گران تری باشد یا بلغارستان با مقاصد تحصیلی مهم مانند انگلستان، آمریکا، کانادا یا استرالیا مقایسه شود این امر مشهودتر است. در دانشگاه های دولتی، دانشجویان بین المللی سالانه 300€ تا 3850€ (یورو) برای شهریه پرداخت می کنند. البته رشته هایی مانند پزشکی و داروسازی تنها موارد استثنا هستند که اغلب هزینه آن ها سالانه 7000€ (یورو) است. از نظر هزینه های زندگی نیز دانشجویان به بودجه ای معادل 300€ تا 500€ (یورو) در ماه نیاز دارند. در زیر برخی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در بلغارستان را نام می بریم:

مزایای تحصیل در بلغارستان

بسیاری از موسسات در بلغارستان در سطح بین المللی شناخته شده اند و دارای دانشکده های قدرتمندی هستند. در حال حاضر، یک دانشگاه این کشور در برخی رتبه بندیهای دانشگاهی بین المللی رتبه کسب کرده است:

دانشگاهرتبه بندی آموزش عالی تایمزرتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهایرتبه بندی تاپ یونیورسیتیزرتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی
دانشگاه صوفیا سنت کلیمنت اوریدسکی601657

علاوه بر این، بغارستان کشوری عالی برای کارآفرینان است. این کشور یک مقصد عالی برای دانشجویان کسب و کار گرایی است که می خواهند شرکت های نوپای خود را ایجاد کنند زیرا در بلغارستان می توان یک شرکت تازه تاسیس را خیلی سریع و با هزینه های مقرون به صرفه راه اندازی کرد، پروژه ها و بودجه های مختلف برای شرکت های نوپا در دسترس است، و قدرت خرید زیاد است. همچنین، بلغارستان کشور زیبایی می باشد. از سواحل شگفت انگیز تا ساختمان های چند صد ساله، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن هنگام تحصیل و زندگی در این کشور اروپایی وجود دارد.

رشته ژنتیک در دانشگاه صوفیا بلغارستان

در این بخش به معرفی رشته ژنتیک و ژنومیک در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صوفیا واقع در شهر صوفیا یا صوفیه، پایتخت، بزرگ ترین شهر و یکی از بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل می پردازیم. در جدول زیر این برنامه تحصیلی را بیش تر معرفی می کنیم:

آیتمشرح
برنامه تحصیلیکارشناسی ارشد در رشته ژنتیک و ژنومیک
زبان برنامهانگلیسی
ترم پذیرشپاییز (سپتامبر) و بهار (فوریه)
زمان شروعهشتم فوریه 2021
طول برنامهسه ترم

شهریه هر ترم این برنامه حدود 1950€ (یورو) است؛ این شهریه شامل مالیات بر ارزش افزوده (VAT) است. همچنین دانشجویان برای تامین هزینه زندگی در بلغارستان باید انتظار 300€ تا 600€ (یورو) در ماه را داشته باشند. دانشجویان می توانند در دوران تحصیل خود به صورت پاره وقت کار کنند. مشاغل نیمه وقت برای دانشجویان در سراسر شهر صوفیا قابل رقابت است. این مشاغل پاره وقت بسته به نوع کار معمولا از 300€ تا 500€ (یورو) درآمد دارند. فرصت های تامین مالی در درون دانشگاه نیز وجود دارد. دانشگاه ها معمولا فرصت هایی را به صورت پاره وقت به دانشجویانی ارائه می دهند که مرتبا از نظر علمی سرآمد هستند.

دانشگاه صوفیا سنت کلیمنت اوریدسکی در 1 اکتبر 1888 تاسیس شده است و اولین و قدیمی ترین موسسه آموزش عالی بلغارستان است. این دانشگاه از بدو تاسیس تا به امروز به راحتی به عنوان یکی از بهترین موسسات دولتی در اروپا شناخته شده است که فارغ التحصیلان برجسته ای از سراسر جهان را تربیت نموده است و آموزش با کیفیتی را با نرخ مقرون به صرفه ارائه می دهد. شهر صوفیه یا صوفیا نیز به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین شهرها برای زندگی در اروپا شناخته می شود. این شهر دارای تاریخ، فرهنگ، سنت و معماری غنی است و ساکنان آن اغلب از تنوع موجود در آن تعریف کرده اند.

مدارک درخواست تحصیل رشته ژنتیک در بلغارستان

مدارک درخواست تحصیل رشته ژنتیک در بلغارستان

مدارک عمومی مورد نیاز برای ارائه درخواست به دانشگاه های بغارستان به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • کپی برابر اصل و ترجمه رسمی دیپلم دبیرستان متقاضی (برای متقاضیان تحصیل در دوره های کارشناسی)
  • کپی برابر اصل و ترجمه رسمی دانشنامه (کارشناسی یا کارشناسی ارشد) به همراه ریزنمرات (برای متقاضیان دوره های تحصیلات تکمیلی)
  • گواهی پزشکی که تاریخ صدور آن کم تر از یک ماه قبل از درخواست نباشد.
  • فتوکپی گذرنامه/ شناسنامه متقاضی
  • چهار قطعه عکس جدید متقاضی
  • گواهی مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه یا آلمانی برای کسانی که مایل به تحصیل به یک زبان بین المللی هستند. دانشجویانی که تسلط کافی به یک زبان دارند اما گواهینامه بین المللی ندارند، می توانند در یک موسسه آموزش عالی در بلغارستان در آزمون زبان شرکت کنند.

معیارهای پذیرش در دانشگاه های بلغارستان متفاوت است. در بیش تر موارد، پذیرش بر اساس اسناد پرونده درخواست و بدون آزمون ورودی است. تنها آزمون برای دانشجویان احتمالی اروپایی است که نیاز به درخواست بورس تحصیلی بلغارستان دارند.

سوالات رایج درباره تحصیل در بلغارستان

در زیر به برخی از سوالات پرتکرار درباره تحصیل در بلغارستان پاسخ می دهیم:

  • دانشگاه های بلغارستان کدام آزمون های رسمی زبان انگلیسی را می پذیرند؟ PTE Academic ،IELTS ،TOEFL و C1 Advanced.
  • مقیاس نمره دهی در موسسات آموزش عالی بلغارستان چیست؟ مقیاس نمره دهی بر اساس نمرات 2 تا 6 است. نمرات زیر 3 نمرات ناموفق هستند. از این نمرات هنگام محاسبه معدل کل (GPA) استفاده می شود.
  • زبان آموزش در دانشگاه های بلغارستان چیست؟ بلغاری، انگلیسی، فرانسه یا آلمانی.
  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند در بلغارستان به زبان بلغاری تحصیل کنند؟ بله. این دسته از دانشجویان باید یک دوره مقدماتی یک ساله را دنبال کنند. این دوره ها برای دانشجویانی طراحی شده است که به دانش بیش تری از زبان آموزشی برنامه تحصیلی مورد نظر نیاز دارند و یا نیاز به مرور مباحث علوم پایه برای تحصیلات دانشگاهی دارند. شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس که مایل به دریافت کمک مالی از دولت بلغارستان هستند باید زبان بلغاری یاد بگیرند.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در بلغارستان 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه هزینه تحصیل در بلغارستان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *