ویزای تحصیلی

رشته گوارش در آمریکا

رشته گوارش در آمریکا

رشته گوارش در آمریکا بسیار پرطرفدار و پرهزینه است چراکه آمریکا در کنار استرالیا، انگلیس و کانادا دارای بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش است که بالاترین سطح شهریه را نیز در دنیا دریافت می نمایند. با بیش از 4000 دانشگاه و کالج در ایالات متحده آمریکا، گزینه های زیادی برای تحصیلات عالی خود خواهید داشت. در این میان دانشگاه های مقرون به صرفه ای هستند که با این وجود آموزش با کیفیت بالا ارائه می دهند؛ به علاوه همراه با بورسیه تحصیلی، می توانید به صورت رایگان در آمریکا تحصیل کنید. کلاس‌ها معمولاً از نظر آکادمیک چالش برانگیز هستند و تکالیف زیادی دارند و بسیاری از دانش‌آموزان برای کمک به پرداخت هزینه‌های تحصیل خود، درمشاغل پاره وقت کار می‌کنند. در 2024 بسیاری از دانشگاه های آمریکا امکانات شگفت انگیزی هم برای ورزش و هم برای دانشگاه ها دارند.

ایالات متحده آمریکا (ایالات متحده آمریکا) میزبان بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی در جهان است؛ آموزش با کیفیت، برنامه درسی منحصر به فرد، محیط چندفرهنگی و فرصت های فراوان تنها برخی از دلایلی است که باعث می شود بسیاری از دانشجویان بین المللی در ایالات متحده تحصیل کنند. هیچ وقت برای مطالعه دیر نیست، هر زمان که برای شروع فرآیند تحصیل خود راحت هستید، می توانید به راحتی در هر سنی به دانشگاه های ایالات متحده بپیوندید. سازمان های تحصیل در خارج از کشور به شما در دستیابی به اهداف خود در هر سنی کمک می کنند، مشروط بر اینکه واجد شرایط تحصیل در برنامه مورد نظر باشید، البته اگرچه اخذ پذیرش ممکن است، دریافت ویزا در سنین بالا تقریبا غیر ممکن است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه تحصیل رشته گوارش در آمریکا چقدر است؟
  • مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

درآمد رشته گوارش در آمریکا

کار در آمریکا تقریبا برای تمامی افراد حتی کسانی که تخصص خاصی ندارند و پیک موتوری می شوند، فراوان است. به همین دلیل است که سال ها است آمریکا بین تمامی مردم دنیا، خصوصا علاقمندان به مهاجرت از کشورهای در حال توسعه، به سرزمین فرصت ها معروف شده است. پزشکان که در آمریکا جایگاه بسیار ویژه ای هم دارند، یعنی علاوه بر داشتن موقعیت های شغلی زیاد بعد از فارغ التحصیلی، سطح درآمد خیلی خوبی هم دارند. خصوصا پزشکانی که تخصص هم داشته باشند و از جمله تخصص های پولساز و معروف در آمریکا می توان به قلب و عروق، گوارش، مغز و اعصاب، پاتولوژی و غیره اشاره نمود. البته کار در آمریکا برای پزشکان و متخصصین مستلزم قبولی و فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور می باشد.

سطح درآمد بالای رشته گوارش در آمریکا را می توان با مشاهده نمودار ذیل متوجه شد:

بررسی سطح درآمد بالای رشته گوارش در آمریکا

 

برای تبدیل شدن به یک متخصص گوارش ابتدا 4 سال دانشکده پزشکی و سپس 3 سال رزیدنتی داخلی و سپس 3 سال فلوشیپ گوارش را می گذرانید. این در مجموع 6 سال دوره تحصیلات تکمیلی بعد از دانشکده پزشکی است. سوال اینجاست که در سال 2024 چگونه تحصیلات خود را برای تبدیل شدن به یک متخصص گوارش شروع کنید؟ داوطلب باید امتحان 10+2 را در رشته های فیزیک، شیمی و زیست گذرانده باشد. شما می توانید برای آزمون سطح ملی، یعنی NEET 2024، JIPMER 2024، AIIMS 2024، و غیره شرکت کنید.

هزینه تحصیل رشته گوارش در آمریکا

تحصیل در آمریکا خیلی گران است، خصوصا برای رشته هایی مثل پزشکی و تخصص های مختلف آن از جمله گوارش. به طور کلی می توان گفت که میزان دقیق شهریه دانشگاه در هر کشوری از جمله آمریکا به نوع رشته، مقطع تحصیلی و قوانین هر دانشگاه بستگی دارد، با این حال آمریکا گران ترین دانشگاه ها را دارد. برای تحصیل رشته گوارش در دانشگاه های آمریکا معمولا باید سالانه 17000$ تا 32000$ (دلار آمریکا) پرداخت نمود ولی برخی دانشگاه ها ممکن است کمی ارزان تر یا حتی گران تر باشند. هزینه زندگی در آمریکا را نیز باید به این رقم اضافه نمود که در نیویورک معمولا ماهانه 1200$ تا 1800$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه زندگی در شهرهای دیگر آمریکا هم معمولا برای دانشجویان ماهانه بین 900$ تا 1100$ (دلار آمریکا) می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در آمریکا

کار در آمریکا برای کسانی که از دانشگاه بهتری فارغ التحصیل شده اند ساده تر است، البته رشته هایی مثل گوارش به راحتی در این کشور کار پیدا می کنند. متخصص گوارش جراحی انجام نمی دهد. کار او به تشخیص و درمان پزشکی محدود می شود؛ با این حال، تحت طبقه بندی گسترده جراحی، متخصصان گوارش، روش هایی مانند بیوپسی کبد و معاینات آندوسکوپی (“محدوده”) مری، معده، روده کوچک و بزرگ را انجام می دهند.

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته گوارش در سال 2024 عبارت هستند از:

  • Harvard University
  • New York University (Grossman)
  • Duke University
  • Columbia University
  • Stanford University
  • University of California–San Francisco
  • Johns Hopkins University
  • University of Washington

ارزان ترین دانشگاه های آمریکا نیز عبارت هستند از:

  • University of the People
  • The City University of New York
  • California State University, Long Beach
  • Alcorn State University in Mississippi
  • Minot State University in North Dakota
  • South Texas College
  • Cooper Union for the Advancement of Science and Art in New York

بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در آمریکا

کار ضمن تحصیل دانشجویان گوارش در آمریکا

برای تامین بخشی از هزینه زندگی در آمریکا خوشبختانه دانشجویان اجازه کار پاره وقت دارند. ویزای دانشجویی ایالات متحده شما به شما امکان می دهد تا 20 ساعت در هفته در دانشگاه و در طول دوره های تعطیلی مدرسه به طور تمام وقت (حداکثر 40 ساعت در هفته) در دانشگاه کار کنید. استخدام در محوطه دانشگاه به عنوان کاری تعریف می شود که در محوطه دانشگاه یا در مکانی خارج از دانشگاه که وابسته به مدرسه است انجام می شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در آمریکا، رشته گوارش در آمریکا و غیره توضیحاتی ارائه گردید. البته امکان تحصیل رشته گوارش با هزینه های کم تر از آمریکا در کشورهایی مثل ایتالیا، مجارستان، ترکیه، فرانسه، اتریش، آلمان، نروژ و غیره وجود دارد که تمامی آن ها کشورهای توسعه یافته و قدرتمندی هستند و اخذ اقامت آن ها ارزشمند می باشد.

سوالات متداول در خصوص رشته گوارش در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته گوارش در آمریکا، پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • هزینه تحصیل رشته گوارش در آمریکا به چه صورت است؟ تحصیل در آمریکا خیلی گران است، خصوصا برای رشته هایی مثل پزشکی و تخصص های مختلف آن از جمله گوارش. به طور کلی می توان گفت که میزان دقیق شهریه دانشگاه در هر کشوری از جمله آمریکا به نوع رشته، مقطع تحصیلی و قوانین هر دانشگاه بستگی دارد، با این حال آمریکا گران ترین دانشگاه ها را دارد. برای تحصیل رشته گوارش در دانشگاه های آمریکا معمولا باید سالانه 17000$ تا 32000$ (دلار آمریکا) پرداخت نمود ولی برخی دانشگاه ها ممکن است کمی ارزان تر یا حتی گران تر باشند. هزینه زندگی در آمریکا را نیز باید به این رقم اضافه نمود که در نیویورک معمولا ماهانه 1200$ تا 1800$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه زندگی در شهرهای دیگر آمریکا هم معمولا برای دانشجویان ماهانه بین 900$ تا 1100$ (دلار آمریکا) می باشد.
  • کار ضمن تحصیل دانشجویان گوارش در آمریکا چگونه است؟ برای تامین بخشی از هزینه زندگی در آمریکا خوشبختانه دانشجویان اجازه کار پاره وقت دارند. ویزای دانشجویی ایالات متحده شما به شما امکان می دهد تا 20 ساعت در هفته در دانشگاه و در طول دوره های تعطیلی مدرسه به طور تمام وقت (حداکثر 40 ساعت در هفته) در دانشگاه کار کنید. استخدام در محوطه دانشگاه به عنوان کاری تعریف می شود که در محوطه دانشگاه یا در مکانی خارج از دانشگاه که وابسته به مدرسه است انجام می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *