ویزای تحصیلی

رشته گوارش در بلاورس

رشته گوارش در بلاورس

تحصیل رشته گوارش در بلاورس از آن جهت حائز اهمیت گشته است که بسیاری از شهروندان ایرانی در تلاش برای ورود به این کشور اروپای شرقی هستند. دانشگاه های بلاروس در رشته های مختلف پزشکی نتوانسته اند جایگاه مناسبی را به دست آورند و به همین دلیل است که تمایل به تحصیل در این کشور برای دانشجویان با رزومه های قوی بسیار محدود است و کمتر کسی را می توان یافت که این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود در نظر داشته باشد. برخی از افراد از این جهت این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند که بتوانند در مرحله دوم مهاجرت خود، در یکی از کشورهای با کیفیت بالاتر در اروپا به کار مشغول شوند.

دانشگاه های این کشور از نظر علمی به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت در ایران نیستند و این مسئله ای است که باید به آن توجه داشت. شرایط کار در بلاروس نیز به نوعی در سطح ضعیفی قرار دارد و به همین دلیل است که نمی توان به راحتی توجیه کرد که چرا بلاروس می تواند مقصد مناسبی برای تحصیل آن هم در رشته حساسی مانند تخصص پزشکی باشد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل رشته گوارش در بلاروس را مورد بررسی قرار دهند و آخرین اطلاعات را در اختیار علاقمندان قرار دهند.

  • چه دانشگاه هایی برای تحصیل رشته گوارش در بلاروس مناسب است؟
  • شرایط ورود به دانشگاه های بلاروس برای تحصیل در رشته گوارش چیست؟
  • آیا بلاروس مقصد گران قیمتی برای تحصیل در رشته های تخصص پزشکی است؟
  • بهترین مسیر برای کار در بلاروس به عنوان متخصص چیست؟

شرایط تحصیل رشته گوارش در بلاروس

با جستجوی دقیق در میان کشورهای ارائه کننده رشته گوارش، می توان دریافت که بلاروس می تواند یکی از آخرین گزینه های در دسترس علاقمندان در قاره اروپا باشد. افرادی که بلاروس را به عنوان مقصد نهایی تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا رزومه قدرتمندی در اختیار ندارند و توانایی پذیرش برای آن ها در دانشگاه های مطرح جهان نیز وجود ندارد. در چنین شرایطی می توان گفت که انتخاب بلاروس برای دارندگان رزومه تحصیلی قوی یک اشتباه بزرگ است.

افرادی که قصد تحصیل رشته گوارش در بلاورس را دارند، باید در مرحله اول تلاش کنند تا مدرک تحصیلی خود را معادلسازی کرده و شرایطی را فراهم آورند که به کمک آن بتوانند در دانشگاه های بلاروس به ادامه تحصیل بپردازند. همه دانشجویان خارجی برای ورود به دانشگاه های پزشکی، باید در آزمون ورودی شرکت کنند و توانمدی های علمی خود را به اثبات برسانند.

دانشگاه پزشکی بلاروس در شهر مینسک به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته گوارش شناخته می شود و در رتبه 2630 جهان در این رشته قرار گرفته است که نشان از ضعف علمی این دانشگاه در این زمینه دارد. در رتبه دوم بهترین های این کشور نیز دانشگاه دولتی بلاروس قرار دارد که توانسته است رتبه 2912 را به دست آورده است.

برخی از مزایای تحصیل پزشکی در بلاروس عبارتند از:

برخی از مزایای تحصیل پزشکی در بلاروس

بررسی بودجه مورد نیاز رشته گوارش در بلاورس

انتخاب بلاروس از آن جهات می تواند ارزشمند باشد که فرد نیازی به پرداخت هزینه های سنگین ندارد. در حقیقت می توان تحصیل پزشکی در بلاروس را به عنوان یکی از ارزان ترین انتخاب های در دسترس برای علاقمندان دانست. دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته گوارش در این کشور باید سالیانه بودجه ای در حدود 2200$ تا 4000$ (دلار) را در اختیار داشته باشند. در شرایط عادی می توان گفت که دانشجویان شانسی برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور نخواهند داشت.

از سوی دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و بسیاری از دانشجویان حتی بدون کار نیز می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. به طور متوسط می توان گفت که در اختیار داشتن 2500$ (دلار) در سال برای تامین هزینه های زندگی در این کشور کفایت می کند. البته که دانشجویان می توانند در این کشور کار کنند و درآمد مناسبی نیز داشته باشند.

بررسی بودجه مورد نیاز رشته گوارش در بلاورس

فرآیند رسیدن به کار متخصصین پزشکی در بلاروس

با دریافت مدرک تخصص گوارش در بلاروس که به انضمام دوره تحصیل پزشکی در این کشور حدود 12 سال به طول می انجامد، فرد قادر خواهد بود تا فعالیت رسمی خود به عنوان پزشک گوارش، فعالیت خود را آغاز کند و بتواند شرایط اقامت این کشور از طریق کار را نیز به دست آورند.

در رابطه با کار در بلاروس به عنوان پزشک گوارش باید به این نکته توجه داشت که پزشکان می توانند به صورت تمام وقت در بیمارستان های این کشور کار کنند و از این طریق به درآمدی در حدود 7000BYN (روبل بلاروس) داشته باشند و این مقداری است که می تواند کیفیت عالی زندگی را به ارمغان آورد. در چنین شرایطی نیز می توان گفت که تحصیل پزشکی در بلاروس ارزشمند نیست و می تواند معایب فراوانی را به همراه داشته باشد. در صورتی که به جستجوی بهترین کشورهای جهان برای تحصیل و زندگی تمایل دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *