ویزای تحصیلی

رشته گوارش در تاجیکستان

رشته گوارش در تاجیکستان

تحصیل در رشته گوارش در تاجیکستان را نمی توان با توجه به جایگاه علمی دانشگاه های این کشور به هیچ عنوان به علاقمندان به این رشته توصیه کرد. زمانی که به جایگاه علمی دانشگاه های کشور تاجیکستان در گروه پزشکی توجه شود، می توان به خوبی متوجه شد که هیچ یک از دانشگاه های این کشور در بین دانشگاه های تراز اول جهان قرار ندارند و به همین دلیل است که نمی توان به علاقمندان به تحصیل در این رشته توصیه کرد تا تاجیکستان را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل در این رشته انتخاب کنند.

افرادی که در تاجیکستان تحصیل می کنند، معمولا گزینه های مهاجرتی خود را به شدت محدود می کنند چراکه دانشگاه های این کشور نه تنها در رشته های گروه پزشکی بلکه در سایر رشته های تحصیلی نیز دارای رتبه های مناسب نیستند و همین مسئله می تواند دریافت پذیرش از دانشگاه های برتر جهان یا پیشنهاد کاری از شرکت های بزرگ را به یک چالش اساسی تبدیل کند. در چنین شرایطی، به متقاضیان توصیه می شود تا کشوری را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند که اگر تمایلی به ادامه زندگی در آن نداشتند، بتوانند در مسیر مجدد مهاجرت قرار بگیرند. با وجود این مسئله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در رابطه با تحصیل رشته گوارش در تاجیکستان، توضیحات تکمیلی را برای علاقمندان ارائه خواهند کرد.

  • فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های تاجیکستان در رشته گوارش چیست؟
  • آیا می توان تاجیکستان را مقصدی مناسب برای تحصیل معرفی کرد؟
  • هزینه تحصیل رشته گوارش در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار در کشور تاجیکستان به کار طبابت پرداخت؟

شرایط تحصیل رشته گوارش در تاجیکستان

علاقمندان به تحصیل در رشته گوارش باید در نظر داشته باشند که این رشته تحصیلی در دسته رشته های تخصص پزشکی قرار دارد و به همین دلیل، متقاضیان ابتدای امر باید مدرک پزشکی خود را دریافت کنند و پس از آن، اقدامات لازم برای دریافت پذیرش در رشته گوارش را آغاز کنند. فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های تاجیکستان در رشته گوارش دشوار است اما دلیل اصلی این امر نه تنها کیفیت بالای دانشگاه های این کشور نیست، بلکه اتفاقا در دسترس نبودن گزینه های کافی برای دریافت پذیرش در این کشور است.

دانشجویان برای این که بتوانند در رشته گوارش پذیرش نهایی دریافت کنند، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارند؛

مراحل اخذ پذیرش رشته گوارش در تاجیکستان

تا چندی پیش، دانشجویان ایرانی می توانستند بدون نیاز به مدرک زبان و به زبان فارسی در تاجیکستان به ادامه تحصیل مشغول شوند اما در حال حاضر شرایط تحصیل در تاجیکستان متفاوت تر از قبل است و دانشجویان ایرانی نیز برای تحصیل در این کشور به مدرک زبان نیاز خواهند داشت چراکه رسم الخط موجود در تاجیکستان به زبان روسی است و نمی توان با زبان نوشتار فارسی در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت.

هزینه تحصیل رشته گوارش در تاجیکستان

باید به این نکته اشاره داشت که هزینه های زندگی در کشور تاجیکستان شباهت های نسبی با روسیه دارد و به همین دلیل نمی توان این کشور را در دسته کشورهای ارزان قیمت برای زندگی معرفی کرد. به طور متوسط دانشجویان در این کشور چندان با چالش های مالی روبرو نمی شوند اما باید در نظر داشت که به نسبت کیفیت تحصیل در این کشور، هزینه ها نسبتا زیاد است.

یک دانشجوی خارجی در تاجیکستان برای تحصیل در رشته گوارش به طور متوسط به 3600$ تا 6200$ (دلار) در سال نیاز خواهد داشت و این مبلغی است که برای تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی نیز کفایت می کند. از طرف دیگر نمی توان انتظار داشت که با توجه به شرایط اقتصادی موجود در این کشور، دانشجویان توان دریافت بورسیه های تحصیلی را داشته باشند.

دانشجویان علاوه بر هزینه های تحصیل، باید هزینه زندگی خود را نیز در نظر داشته باشند. خوشبختانه تاجیکستان از کشورهای ارزان قیمت برای زندگی است و با 350$ (دلار) در ماه نیز می توان هزینه های زندگی خود در این کشور را برای یک زندگی دانشجویی پرداخت کرد. به طور معمول دانشجویان در تاجیکستان نمی توانند کار ضمن تحصیل را تجربه کنند اما می توان گفت که در صورت مجوز دانشگاه می توانند به کار نیز مشغول شوند.

هزینه تحصیل رشته گوارش در تاجیکستان

شرایط کار پس از تحصیل پزشکان در تاجیکستان

همه کشورهای جهان، برای صدور مجوز کار به پزشکان محدودیت هایی را در نظر گرفته اند و تاجیکستان نیز از این قاعده جدا نیست. پزشکانی که دوره تحصیلی خود را در تاجیکستان به پایان رسانده باشند، می توانند به راحتی وارد بازار کار شوند و این همان چیزی است که برخی از فارسی زبان ها به دنبال آن هستند.

پزشکان در تاجیکستان نیز درآمدی بالاتر از متوسط درآمد عمومی در این کشور را به دست می آورند و متوسط درآمد یک پزشک متخصص گوارش در این کشور در حدود 31000TJS (سامانی) در ماه است که برای گذران زندگی لاکچری در این کشور کفایت می کند. با همه این اوصاف، تاجیکستان کشوری نیست که بتوان در آن سطح زندگی خود را به صورت قابل توجهی ارتقا داد. در صورتی که به دنبال زندگی در کشورهای بزرگ و مطرح جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *