ویزای تحصیلی

رشته گوارش در تایلند

رشته گوارش در تایلند

تحصیل رشته گوارش در تایلند در شرایطی خاص می تواند یک امتیاز برای دانشجویان با رزومه تحصیلی عالی به حساب بیاید اما عموما گزینه ای نامناسب است. افرادی که به زندگی در آسیای شرقی علاقه دارند، ممکن است تایلند را نیز در جمع گزینه های خود برای تحصیل قرار دهند اما باید در نظر داشت که تایلند کیفیت کافی برای زندگی را ارائه نمی دهد و این مسئله ای است که شدت باید به آن توجه داشت. به زبان ساده تر می توان گفت که کیفیت زندگی در تایلند، با کشورهایی نظیر کره جنوبی، ژاپن، چین و حتی سنگاپور تفاوت های بسیار زیادی دارد.

دانشگاه های تایلند در سال های گذشته توانسته اند در راستای تحولات صورت گرفته در آسیای شرقی شرایط بهتری را برای خود ایجاد کنند اما باید در نظر داشت که همچنان فاصله بسیار زیادی میان کیفیت تحصیل در این کشور و سایر کشورهای برگزیده این منطقه وجود دارد و نمی توان از تایلند به عنوان مقصد مهمی برای تحصیل یاد کرد. همه این تعاریف در شرایطی است که هزینه های تحصیل در تایلند در اکثر مواقع از کشورهای پیشرفته شرق آسیا بیشتر است و این خود می تواند یک چالش بزرگ برای متقاضیان ایرانی با توجه به نوسانات قیمت ارز باشد. با این حال، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا نگاهی اجمالی به شرایط تحصیل رشته گوارش در تایلند داشته باشند.

  • بهترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل در رشته گوارش کدامند؟
  • محدودیت های تحصیل دوره تخصص در تایلند چیست؟
  • دانشجویان چه مبالغی را باید به عنوان شهریه خود پرداخت کنند؟
  • آیا می توان به عنوان متخصص گوارش در تایلند کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته گوارش در تایلند

باید در نظر داشت که شرایط تحصیل در کشور تایلند کمی متفاوت از برخی از کشورهای پیشرفته هان است اما اصول کلی تحصیل در این کشور برای ورود به رشته گوارش یکسان با دیگر مناطق جهان است. این بدان معنا است که دانشجویان برای تحصیل در رشته گوارش در کشور تایلند، در ابتدا باید مدرک پزشکی خود را دریافت کنند، سپس وارد حوزه حرفه ای کار شوند و پس از آن برای تحصیل در رشته گوارش اقدامات لازم را انجام دهند. در تایلند یک دانشگاه با کیفیت جهانی برای علاقمندان به رشته گوارش وجود دارد و این مسئله می تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته گوارش در تایلند

هر فرد بسته به شرایط خود می تواند یکی از دانشگاه های فوق الذکر را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کند اما باید در نظر داشت که دانشگاه های بیشتری نیز در این کشور وجود دارد که می توان با انتخاب آن ها شرایط تحصیل در این رشته را پیدا کرد. مهم ترین چالیش که تحصیل در رشته های تخصص پزشکی در تایلند ایجاد می کند، لزوم فراگیری زبان تای است که در سایر کشورهای جهان کاربردی ندارد و محدود به مرزهای داخلی این کشور است. در حقیقت مسیر مهاجرت دوباره با یادگیر این زبان سخت تر از قبل خواهد شد.

هزینه تحصیل رشته گوارش در تایلند

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، هزینه تحصیل رشته گوارش در تایلند نسبتا زیاد است و در مقایسه با سایر کشورهای منطقه شرق آسیا نیز گران به نظر می رسد. به طور متوسط می توان گفت که یک دانشجوی خارجی برای پرداخت شهریه خود در رشته گوارش در این کشور، باید شهریه ای در حدود 18000$ تا 27000$ (دلار) را بسته به نوع دانشگاهی که در آن پذیرش دریافت کرده است پرداخت کند. از آن جا که بسیاری از افراد برای تصحیل خود به بورسیه تحصیلی نیاز دارند، باید گفت که در تایلند بورسیه های بسیار اندکی وجود دارد.

هزینه زندگی در تایلند اما بسیار مقرون به صرفه تر از کشورهای پیشرفته شرق آسیا است تا جایی که برای پرداخت این هزینه ها می توان 450$ تا 750$ (دلار) را بسته به شهر محل زندگی فرد در نظر گرفت اما باید توجه داشت که در این کشور امکان کار دانشجویی وجود ندارد و این مسئله ای است که می تواند چالش های مالی تحصیل در تایلند را دو چندان کند.

هزینه تحصیل رشته گوارش در تایلند

شرایط اقامت پس از تحصیل متخصصان پزشکی در کشور تایلند

شرایط کار در تایلند برای متخصصان پزشکی که در این کشور تحصیلات خود را به پایان رسانده اند بسیار مناسب است و همین مسئله برای متخصصین گوارش نیز حکمفرما است. افرادی که مدرک تحصیلی خود را در تایلند دریافت کرده باشند، به راحتی می توانند وارد بازار کار این کشور شوند و از این طریق به درآمد بالا نیز دسترسی پیدا کنند. این ادعا زمانی اثبات می شود که بدانیم یک متخصص گوارش در این کشور به طور متوسط 281000THB (بات) در ماه درآمد دارد و این مبلغ 3 برابر متوسط درآمد در این کشور است.

با این حال باید در نظر داشت که با توجه به کیفیت آموزش در این کشور، نمی توان تایلند را به عنوان کشوری مناسب برای تحصیل معرفی کرد و مهاجران باید کشوری را برای زندگی خود انتخاب کنند که بالاترین کیفیت زندگی را داشته باشد. در صورتی که چنین مسیری را برای آینده زندگی خود در نظر گرفته اید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *