ویترین

موسسات کاریابی در آلبانی

موسسات کاریابی در آلبانی

مهاجرانی که به دنبال اشتغال هستند می توانند در موسسات کاریابی در آلبانی یا با درخواست مستقیم به شرکت ها، شغل های موجود را ارزیابی کنند. در اکثر اوقات در آلبانی فرصت های شغلی برای مهاجران محدود بوده است اما به تدریج در حال افزایش است. انگلیسی به طور گسترده صحبت نمی شود، بنابراین اگر افراد قصد مهاجرت به آلبانی را دارند، ارزش یادگیری آلبانیایی را دارد. اگر افراد صلاحیت تدریس انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی را داشته باشند، احتمالاً می توانند در آلبانی کار پیدا کنند. حقوق عموماً برای تدریس پایین است، اما هزینه زندگی نیز در مقایسه با بسیاری از نقاط اروپا پایین است. معمولاً برای مهاجرانی که در پروژه های سرمایه گذاری خارجی کار می کنند یا برای شرکت های حسابداری و مشاوره بین المللی مانند KPMG، حقوق بالاتری ارائه می شود.

سطح بیکاری در آلبانی به 11% تا 13% می رسد و در بین جوانان این رقم در منطقه 22% است. در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل درباره شرایط کاریابی و موسسات کاریابی در آلبانی ارائه می دهند.

شرایط کار در آلبانی

بسیاری از آلبانیایی ها برای کسب درآمد در کشورهای همسایه مرفه تر، به ویژه در ایتالیا و یونان کار می کنند. حواله های خارج از کشور تا حدی باعث توسعه اقتصاد محلی می شود و محل های کار رایگان در بازار کار ایجاد می شود که خارجی ها می توانند ادعا کنند. برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، دانش زبان انگلیسی برای جستجوی موفقیت آمیز مشاغل خالی در آلبانی مزیت بزرگی نخواهد داشت. تنها استثناء مشاغل در شرکت های بین المللی یا در برخی از زمینه های صنعت گردشگری است. در بخش کشاورزی آلبانی هزاران نفر استخدام می شوند، عمدتاً در مناطق روستایی که درآمد برای بسیاری از خانواده ها است. با این حال، با توجه به این واقعیت که اقتصاد آلبانی بیشتر بر بخش خدمات متمرکز است تا بخش تولید، بازار کار در آلبانی تحت سلطه مشاغل خدمات مشتری است.

در حال حاضر 300 شرکت مرکز تماس وجود دارد که در حال حاضر حدود 20000 آلبانیایی را استخدام می کنند که اکثراً جوانان 18 تا 35 ساله هستند. اگرچه بخش خصوصی در 25 سال گذشته به سرعت توسعه یافته و افزایش یافته است، شرکت های دولتی همچنان بیشترین تعداد افراد را استخدام می کنند.

برخی از بزرگترین شرکت های دولتی آلبانی عبارتند از:

  • اپراتور توزیع و انتقال انرژی الکتریکی
  • خدمات پستی آلبانی
  • اداره عمومی

فرایند رسیدن به کار در آلمان

بخش های تولید پوشاک و روغن نیز تعداد زیادی از افراد را استخدام می کنند. تعداد مشاغل Remote در حوزه دیجیتال نیز به سرعت در حال افزایش است. بسیاری از شرکت های بین المللی با استخدام جوانانی که در زمینه توسعه وب، طراحی و کپی رایتینگ، تجزیه و تحلیل داده و سایر خدمات دانش دارند، شعبه های خود را در آلبانی افتتاح می کنند. مراکز زبان همچنین تقاضا برای معلمان زبان را افزایش می دهند که بیشتر برای زبان های انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی هستند.

شرایط کلی کار در آلبانی

درباره موسسات کاریابی در آلبانی

درست مانند گردشگری، بسیاری از بخش ها و صنایع دیگر وجود دارند که فرصت های زیادی را برای شهروندان آلبانیایی و بین المللی که می خواهند شغل خود را در آلبانی توسعه دهند، فراهم می کند. موسسات کاریابی در آلبانی از یک کارفرما که به کسی نیاز دارد، شرح شغلی را دریافت می کند. سپس آژانس کاریابی به دنبال فردی برای انجام آن کار می گردد. موسسات کاریابی در آلبانی به دنبال نیروهای ماهر متناسب با نقش شغلی موجود هستند مانند فردی که یک دارای تجربه و مهارت های لازم در یک بخش ویژه می باشد. به عنوان مثال می توان یک پرستار، یک حسابدار، یک آشپز، یک کارگر ساختمانی یا یک راننده کامیون باشد. موسسات کاریابی در آلبانی در بخش های خاصی تخصص دارند. اینها می توانند مراقبت، محاسبات، مهندسی، پرستاری، حسابداری، پذیرایی، ساخت و ساز یا سایر بخش ها باشند.

فرصت هایی برای مهندسان خارج از کشور برای کار در آلبانی وجود دارد، به عنوان مثال در پروژه هایی مانند بهبود زیرساخت های ریلی. مهندسان با تجربه در صنایع نفت و گاز نیز برای کار در آلبانی استخدام می شوند. سایت های تخصصی، مانند Rigzone، فهرست هایی برای موقعیت های شغلی در صنایع نفت و گاز دارند. جمعیت آلبانی در سال گذشته کمی بیش از 2.9 میلیون نفر است، نیروی کار حدود 1.3 میلیون نفر است.

در نمودار زیر به تعداد نیروی کار در آلبانی به طور دقیق اشاره شده است:

تعداد نیروی کار در آلبانی

بر اساس گزارش موسسه آمار آلبانی INSTAT، نرخ مشارکت نیروی کار افراد 15 تا 64 ساله در سه ماهه دوم سال 2022، 66.8% بوده است. این در حالی است که نرخ بیکاری در مدت مشابه 11.9% بوده است. علاوه بر این، داده ‌های رسمی تأیید می‌کند که شکاف دستمزد جنسیتی کاهش یافته و درصد زنان در نقش ‌های مدیریتی به آرامی در حال رشد است.

شرایط کار در دانمارک

آشنایی با شرایط کاریابی در آلبانی

متقاضیان می توانند برای کاریابی در آلبانی به دنبال آژانس های استخدام یا آژانس های کاریابی در این کشور باشند و همچنین می توانند در گروه های فیس بوک در آلبانی به دنبال شغل بگردند. هنگامی که افراد شغلی پیدا کردند، ممکن است به مجوز کار نیاز داشته باشند. متقاضیان می توانند این کار را از خارج از کشور یا آلبانی انجام دهند. شهروندان آلبانیایی برای یافتن شغل نیازی به مجوز کار ندارند. در بیشتر موارد، هر ملیت دیگری نیاز به درخواست مجوز کار دارد و  افراد می توانند این کار را با کارفرمای جدید یا آژانس کاریابی انجام دهند. متقاضیان می توانند با جستجوی آنلاین برای فرصت های شغلی در آلبانی شغلی در این کشور پیدا کنند. به طورکلی، در آلبانی، متقاضیان جویای کار می توانند در یک شرکت یا با آژانس کاریابی یا از طریق آژانس کاریابی کار پیدا کنند.

در جدول زیر به برجسته ترین موسسات کاریابی در آلبانی اشاره شده است:

نام موسسات کاریابی در آلبانیتاریخ تاسیس
Careerjet2001
Dua Pune2015
Learn4Good2006
NjoftimeFalas2017
Gjirafa2016

متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت هموطنان عزیز هستند تا اطلاعات و خدمات بی نظیر حقوقی و مهاجرتی جهت مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا ارائه دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *