هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در آرژانتین

سوپرمارکت های حلال در آرژانتین

آرژانتین یکی از کشورهای پیشرفته آمریکای لاتین است و بالاترین جمعیت مسلمان را در میان این کشورها در اختیار دارد. بالا بودن جمعیت مسلمانان در شهر بوینس آیرس سبب شده است تا تعدادی از سوپرمارکت های حلال در آرژانتین در این شهر احداث شوند. با توجه به این که این افراد به خوراکی های مجاز در دین اسلام برای تامین زنجیره غذایی خود نیاز خواهند داشت، می توان انتظار داشت که سوپرمارکت های حلال در این کشور نیز مورد توجه واقع شود.

در سال های نه چندان دور جمعیت مسلمان از آسیای غربی به این کشور وارد شده و ایجاد یک جامعه مستقل را سبب شده اند. این افراد برای تامین نیازهای روزمره خود نیاز به فروشگاه های ویژه ای دارند. در کشور آرژانتین تعداد مسلمانان محدود است و به همین دلیل است که دسترسی به سوپرمارکت های حلال در این کشور نیز محدود شده است. با توجه به درخواست متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار به برخی از مهم ترین پرسش ها در این رابطه پاسخ خواهند داد.

  • آیا فروشگاه های حلال در کشور آرژانتین در دسترس هستند؟
  • آیا می توان فروشگاه حلال در آرژانتین راه اندازی کرد و از سود بالایی بهره برد؟
  • آیا جمعیت مسلمانان در آرژانتین بالا است؟

جمعیت مسلمان آرژانتین و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

آرژانتین بزرگ ترین جمعیت مسلمانان در آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده است و بر اساس سرشماری های صورت گرفته در سال های اخیر حدود 1% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. به طور کلی تعداد مهاجران مسلمانی که در این کشور زندگی می کنند به حدود 0.5 میلیون نفر می رسد.

در آغاز قرن 20 میلادی، مهاجرت بسیار زیادی از لبنان و سوریه به آرژانتین مهاجرت کردند که امروزه به عنوان جامعه تورکوس که برگرفته از نژاد ترک است شناخته می شوند. جمعیت قالب مهاجران از این دو کشور را مسیحیان و یهودیان تشکیل می داند به طوری که حدود 3.5 میلیون نفر در همان سال های نخست هزاره جدید خود را به آرژانتین رساندند.

توزیع جمعیت آرژانتین بر اساس دین

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که بسیاری از جمعیت کشور آرژانتین محدودیتی از بابت خوراک خود در کشور آرژانتین نخواهند داشت و تنها 1% از جمعیت این کشور بسته به سطح اعتقادات خود ممکن است به سوپرمارکت های حلال برای تامین مایحتاج خود نیاز پیدا کنند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت حلال در آرژانتین

مطابق با آنچه در بخش قبل گفته شد، تنها 1% از جمعیت آرژانتین را شهروندان مسلمان تشکیل می دهند و به همین دلیل می توان گفت که جمعیت بسیار کمی در این کشور مسلمان هستند و طبیعتا به صورت پراکنده در این کشور زندگی می کنند. از همین روست که مخاطبان یک مغازه حلال به صورت مشخص می توانند بسیار محدود باشند. از همین رو در صورتی که فردی صرفا برای تامین مایحتاج مسلمانان اقدام به ایجاد یک سوپرمارکت حلال کند، ممکن است با شکست اقتصادی روبرو شود. با این حال در صورتی که بتواند در کنار محصولات حلال، محصولات دیگر را که به صورت روزمره توسط شهروندان آرژانتینی مصرف می شوند را نیز ارائه کند، می تواند به سود مناسبی در این رابطه دست پیدا کند و همچون یک فروشنده سود نسبتا مناسبی را در این کشور به دست آورد.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت حلال در آرژانتین

دلایل استفاده از سوپرمارکت های حلال در آرژانتین

همواره اتباع کشورهای مسلمان از سراسر جهان، به دلایل گوناگونی از سوپرمارکت های حلال در آرژانتین خرید می کنند. زیرا این فروشگاه ها مزیت های ویژه ای به نسب سایر فروشگاه ها جهت مهاجرت به آرژانتین را دارند.

برخی از مهمترین دلایل استفاده از سوپرمارکت های حلال در آرژانتین عبارت اند از:

دلایل استفاده از سوپرمارکت های حلال در آرژانتینتوضیحات
اخلاقی بودنبه طور کلی کشتن حیوانی که بیمار است در سوپرمارکت های حلال در آرژانتین مجاز نیست. بنابراین حیوانات در این فروشگاه ها در شرایط طبیعی و تمیز نگهداری می شوند.
در معرض آلودگی گوشت نبودنکشتن اسلامی اصرار دارد که خون حیوانات به طور کامل از لاشه پاک شود.
مقرون به صرفه بودنیکی از مهمترین دلایل استفاده از سوپرمارکت های حلال در آرژانتین مقرون به صرفه بودن تمامی اجناس در این فروشگاه ها می باشد.

برای آشنایی بیشتر با دیگر دلایل استفاده از سوپرمارکت های حلال در آرژانتین به تصویر زیر توجه فرمایید:

دلایل استفاده از سوپرمارکت های حلال در آرژانتین

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در آرژانتین

محصولات ویژه ای وجود دارد که مسلمانان در مصرف آن ها دچار محدودیت هستند و تنها نوع خاصی از آن را می توانند مورد استفاده قرار دهند. قیمت برخی از مهم ترین محصولات حلال در کشور آرژانتین را می توان در جدول زیر مشاهده کرد.

نوع کالاقیمت به دلار
یک لیتر شیر0.77$
یک کیلوگرم پنیر محلی1.06$
فیله مرغ (یک کیلوگرم)3.64$
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)6.71$
نوشیدنی حلال1.15$
یک وعده غذا در رستوران6.93$

همانگونه که از جدول فوق مشخص است، هزینه های زندگی در آرژانتین برای مسلمانان نیز به نسبت بسیاری از کشورهای خارجی دیگر مقرون به صرفه است و افراد حتی با زندگی دانشجویی در این کشور نیز می توانند مایحتاج خود را با روندی نسبتا مثبت تامین کنند. به طور کلی مهاجرت به آرژانتین و زندگی در این کشور را نمی توان به همه افراد توصیه کرد چرا که زندگی آن ها در شرایطی خاص و با فرهنگی متفاوت از بسیاری از نقاط جهان انجام می شود. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی زندگی و مهاجرت به آرژانتین، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات مهم در زمینه سوپرمارکت های حلال در آرژانتین

با توجه به سوالات متعدد شما عزیزان در خصوص سوپرمارکت های حلال در آرژانتین، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از کلیدی ترین آنها پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • شرایط دسترسی به سوپرمارکت های حلال در آرژانتین چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای آمریکایی مدرن، شرایط دسترسی به سوپرمارکت های حلال در آرژانتین بسیار ساده است، زیرا این سوپرمارکت ها در نقاط مختلف آرژانتین پراکنده شده اند.
  • آیا هزینه خرید از سوپرمارکت های حلال در آرژانتین بالا است؟ بر خلاف اغلب فروشگاه های زنجیره ای پیشرفته در آرژانتین، هزینه خرید از سوپرمارکت های حلال این کشور بسیار مقرون به صرفه تر است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *