هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در سوئد

پیدا کردن سوپرمارکت های حلال در سوئد به خصوص در شهرهای بزرگ کار چندان دشواری نیست و شهروندان مسلمان نیاز به نگرانی در این رابطه ندارند. در سال های اخیر جمعیت نسبتا زیادی از مسلمانان به عنوان مهاجر وارد این کشور شده اند و این افراد نیز مانند همه مسلمانان در سراسر جهان برای تامین نیازهای اولیه خود در بخش خوراک به غذاهای حلال نیاز خواهند داشت و فروشگاه های حلال در این کشور وظیفه تامین نیازهای آن ها را برعهده دارند.

تعداد مسلمانان در کشور سوئد در گذشته بیشتر از حال بود چراکه این کشور پیشتر شرایط مناسبی را برای پذیرش پناهجویان طراحی کرده بود و اکنون این شرایط کاملا متفاوت است و جمعیت بسیار اندکی می توانند از طریق پناهندگی خود را به این کشور برسانند و یکی از بحران های جدی ایجاد شده در کشورهای اروپایی نیز عدم پذیرش پناهجویان در سوئد بوده است. با این وجود همچنان بزرگترین جامعه مذهبی غیر مسیحی در کشور سوئد مسلمانان هستند و این موضوع مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بر آن داشته است تا به بررسی جایگاه سوپرمارکت های حلال در سوئد بپردازند.

  • آیا کشور سوئد جایگاه مناسبی برای زندگی مسلمانان است؟
  • شرایط تهیه محصولات حلال در کشور سوئد چگونه است؟
  • آیا افتتاح یک فروشگاه محصولات حلال در سوئد سودآور است؟

جمعیت مسلمان سوئد و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

مسیحیان بزرگ ترین جامعه مذهبی در کشور سوئد هستند و 64.3% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. 57.7% از مسیحیان این کشور پیرو کلیسای سوئد هستند و سایرین به مذاهب شناخته شده در دین مسیحیت باور دارند. در ادیان مختلف دیگر نیز مسلمانان بزرگ ترین جامعه را در اختیار دارند. 190477 مسلمان در این کشور زندگی می کنند که در نتیجه 1.9% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. در حدود 33.5% از جمعیت این کشور نیز پیرو هیچ دین و مذهبی نیستند.

با همه این تفاسیر، جمعیت مسلمانان در کشور سوئد خود بر آن شده است تا نیاز خود در این رابطه را برطرف سازد و اقدام به افتتاح رستوران ها و همچنین فروشگاه های حلال در این کشور کرده است. این خود یک گام مثبت روبه جلو از طرف مسلمانان در این کشور بوده است. شهرهای جنوبی سوئد میزبان جمعیت بیشتری از مسلمانان بوده است و این موضوع سبب شده است تا تراکم سوپرمارکت های حلال در این منطقه نیز بش تر باشد.

تراکم سوپر مارکت های حلال در سوئد

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در سوئد

کارافرینی در سوئد و همچنین ایجاد شرکت در این کشور مورد حمایت دولت است چراکه بخشی از وظایف دولت که ایجاد شغل برای شهروندان سوئدی است از مسئولیت آن ها خارج می شود. سوئد نیز مانند سایر کشورهای جهان از سرمایه گذاری های خارجی حمایت می کند و البته استارت آپ سوئد نیز روش بسیار ایمن و خوبی برای مهاجرت به این کشور همراه با خانواده است. در صورتی که ایده ای جذاب در رابطه با ذبح اسلامی، دامپروری و یا مرغداری در سر داشته باشید به راحتی می توانید از طریق خود را به سوئد برسانید.

فروشگاه های حلال در کشور سوئد کاملا شناخته شده هستند و این موضوعی است که می تواند به فرد کمک کند تا کسب و کار خود را در این رابطه با سرعت بیشتری رونق دهد و به اهداف تجاری خود در این رابطه دست پیدا کند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در سوئد

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در سوئد

سوئد یکی از کشورهای گران قیمت اروپایی است که در منطقه اسکاندیناوی نیز واقع شده است و این موضوع برای همگان روشن است که برای زندگی در این منطقه به سرمایه ای نسبتا زیاد نیاز خواهد بود. در جدول زیر بخشی از هزینه های کلی که مسلمانان برای خرید محصولات حلال با آن روبرو خواهند شد ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به کرون سوئد
یک لیتر شیر11.43kr
یک کیلوگرم پنیر محلی84.33kr
فیله مرغ (یک کیلوگرم)87.31kr
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)163.89kr
نوشیدنی حلال19.38kr
یک وعده غذا در رستوران100kr

هزینه زندگی در کشور سوئد به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا بیش تر است اما باید در نظر داشت که میزان درآمد در این کشور نیز به همان نسبت بیشتر است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر تجربه خود در سال های اخیر، سوئد را کشوری مناسب برای مهاجرت برمی شماریم و آماده ایم تا در مسیر مهاجرت به این کشور و اسیر کشورهای پیشرفته جهان اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار داده و شما را یاری کنیم.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *