هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در کلمبیا

سوپرمارکت های حلال در کلمبیا

بررسی ها نشان می دهد سوپرمارکت های حلال در کلمبیا وجود ندارد اما مسلمانان می توانند در اندک رستوران های گیاهی و دریایی غذاهای حلال صرف کنند. اکثر مردم کلمبیا یعنی حدود 90% از جمعیت این کشور را مسیحیان تشکیل می دهند که اکثریت آن ها نیز کاتولیک رومی هستند در حالی که اقلیت قابل توجهی به پروتستانیسم پایبندند. همچنین برخی از مردم این کشور ملحد یا اگنوسیست هستند، در حالی که برخی دیگر نیز ادعا می کنند که به خدا ایمان دارند اما دین خاصی را دنبال نمی کنند. درصد اندکی نیز به ادیان و آیین های دیگری مانند یهودیت، اسلام، آیین بهائی، بودیسم، هندوئسیم، ادیان بومی و غیره اعتقاد دارند. قانون اساسی کلمبیا آزادی مذهبی را تضمین می کند و کلیه آیین ها در برابر قانون به یک اندازه آزاد هستند.

مسلمانان حدود 0.20% از جمعیت کلمبیا را تشکیل می دهند. مهم ترین جوامع اسلامی در کلمبیا در بوگوتا، مایکائو و بوئناونتورا قرار دارند. در سن آندرس، ناریانو، سانتا مرتا و کارتاژنا نیز مراکز اسلامی وجود دارد. همچنین مدارس ابتدایی و متوسطه اسلامی در بوگوتا و مایکائو وجود دارد. مایکائو میزبان سومین مسجد بزرگ قاره یعنی مسجد عمر بن الخطاب است. مسلمانان کلمبیایی آفریقایی تبار در شهر بندری Buenaventura نیز طی سال های گذشته از آموزه های امت اسلامی – چه سنی و چه شیعه – استقبال کرده اند. در حال حاضر، در بوگوتا که بیش ترین جمعیت مسلمان در کلمبیا را دارد سه مسجد وجود دارد که نماز جمعه برگزار می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان مهاجرت به کلمبیا یا سرمایه گذاری در این کشور به شرح زیر تهیه نموده است.

درباره کلمبیا و جمعیت مسلمانان آن

جمهوری کلمبیا کشوری در آمریکای جنوبی است که از شمال به دریای کارائیب، از شمال غربی به پاناما، از جنوب به اکوادور و پرو، از شرق به ونزوئلا، از جنوب شرقی به برزیل و از غرب به اقیانوس آرام محدود می شود. بوگوتا پایتخت و بزرگ ترین شهر کلمبیا است. میراث فرهنگی غنی کلمبیا منعکس کننده تاثیرات تمدن های مختلف آمریکایی، استقرار اروپایی ها، کار اجباری آفریقایی ها و مهاجرت از اروپا و خاورمیانه است. اسپانیایی زبان رسمی این کشور است؛ علاوه بر آن، در این کشور به بیش از 70 زبان صحبت می شود. کلمبیا دومین سطح بالای تنوع زیستی در جهان را دارد. قلمرو این کشور شامل جنگل های بارانی آمازون، مناطق مرتفع، علفزارها و بیابان ها است و تنها کشور آمریکای جنوبی است که دارای سواحل و جزایر در امتداد اقیانوس های اطلس و آرام است.

کلمبیا عضو سازمان های بزرگ جهانی و منطقه ای از جمله سازمان ملل، OAS، OECD، WTO و جامعه آند است. اقتصاد متنوع این کشور، با ثبات اقتصاد کلانی و چشم انداز رشد بلند مدت مطلوب، سومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی است. نمودار زیر پراکندگی گروه های قومی در کلمبیا بر اساس سرشماری 2018 را نشان می دهد:

پراکندگی گروه های قومی در کلمبیا

نمودار زیر نیز پراکندگی ادیان در کلمبیا بر اساس سرشماری فوق را نمایش می دهد:

پراکندگی ادیان در کلمبیا

در حال حاضر (2021)، جمعیت کلمبیا 51265844 نفر است که 96337 نفر آن مسلمان هستند؛ یعنی 0.20% از جمعیت این کشور. بیش تر مسلمانان کلمبیا از فرزندان مهاجران عرب از کشورهای سوریه، لبنان و فلسطین هستند که در اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم به این کشور وارد شدند. تعدادی جامعه اسلامی در کلمبیا وجود دارد که مهم ترین آن ها با توجه به اندازه در بوگوتا، مایکائو و بوئناونتورا هستند.

وضعیت رستوران ها و سوپرمارکت های حلال در کلمبیا

کلمبیا مانند بسیاری دیگر از کشورهای غیر مسلمان تعداد اندکی مسلمان را در خود جای داده است و بنابراین این که هیچ سوپرمارکت حلالی در این کشور وجود ندارد چیز عجیبی نیست. آن چه که مشخص است این است که در این کشور مسلمانان و گردشگران مسلمان به سوپرمارکت حلال دسترسی ندارند اما در برخی از سوپرمارکت های معمول این کشور می توانند مواد غذایی حلال پیدا کنند. همچنین، در بوگوتا پایتخت کلمبیا دو رستوران حلال با نام El Khalifa Shawarma به آدرس Avenida Jimenez # 4-45 Bogota D.C., Bogota, Colombia (La Candelaria) و با شماره تلفن +57 310 7804799 و با نام Iqra-Comida Pakistani Restaurant به آدرس Calle 114A No. 45-32, Local 19, Centro Comercial Alhambra, Bogota D.E, Bogota D.C. وجود دارد. این رستوران ها گزینه های خوبی برای صرف غذا ارائه می دهند.

وضعیت رستوران ها و سوپرمارکت های حلال در کلمبیا

به علاوه، مسلمانان می توانند در رستوران های گیاهی و غذاهای دریایی غذای حلال صرف کنند. برخی از رستوران های گیاهی در این شهر نیز عبارتند از:

  • Sana que Sana در Calle 95 No. 11A-18, Bogota, Colombia
  • Quinua y Amaranto در Calle 11 # 2-95 La Candelaria, Bogota, Colombia
  • Naturalmente Vegan Food در Centro Internacional Bogota | Cra 6 30 20, Bogota 123, Colombia
  • Kefir در Calle 122, #7a – 50 | Usaquen, Bogota, Colombia
  • Dhaba در AV Calle 28 # 24-27 Local 2 | Teusaquillo, Bogota 111111, Colombia

هیچ محله خاصی با اکثریت جمعیت مسلمان در شهر بوگوتا وجود ندارد. اما می توان در اطراف مساجد این شهر چند مسلمان را یافت که در آن جا زندگی می کنند. مساجد بوگوتا عبارتند از:

  • Masjid Istanbul در calle 45a Nº 14-81, Bogota 111311
  • Masjid of Bogota در Centro Calle 80 NO 30-20, Bogota
  • Islamic Association of Bogota در Carrera 9A #11-65, Bogota, Cundinamarca

آینده رستوران ها و سوپرمارکت های حلال در کلمبیا

با توجه به جمعیت بسیار اندک مسلمانان در کلمبیا که تنها 0.20% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و تعداد بسیار اندک گردشگران مسلمان این کشور تاسیس سوپرمارکت حلال در این کشور ایده خوب و سودآوری به نظر نمی رسد و عزیزانی که به دنبال دریافت اقامت و تابعیت در کلمبیا از طریق سرمایه گذاری در این کشور هستند می توانند به ایده های مناسب و سودآور دیگری بیاندیشند. همچنین، افتتاح رستوران حلال در این کشور نیز ایده خوبی به نظر نمی رسد مگر این که علاقه مندان رستورانی را افتتاح نموده و در آن جا علاوه بر غذاهای دیگر، غذاهای حلال نیز عرضه کنند. جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره سوپرمارکت های حلال در کلمبیا و نیز مهاجرت به کلمبیا یا سرمایه گذاری در کلمبیا با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *