هزینه زندگی

شخصیت های مشهور اسکاتلند

چهره‌ های مشهور تاریخی اسکاتلند

شخصیت های مشهور اسکاتلند تعداد زیادی از افراد شناخته شده را در تمام صنایع از جمله فلسفه، فیلم و علم می باشند. افراد مشهور اسکاتلندی تقریباً در هر حرفه و فعالیتی که می توان تصور کرد ظاهر می شوند. با توجه به اینکه اسکاتلند چقدر کوچک است، ممکن است کمی افراد تعجب کنند که ببینند اسکاتلندی ‌های مشهور چقدر نقش ‌های مهم تاریخی بازی کرده ‌اند. اسکاتلندی‌ های معروف بسیاری از با دوام ‌ترین و محبوب ‌ترین اشیا  و محصولاتی را که ما هر روز استفاده می ‌کنیم، اختراع کرده ‌اند یا در توسعه آنها نقش داشته ‌اند. آنها همچنین در دنیای موسیقی، شعر، سیاست، ورزش، نمایش (انواع بازیگری) و خیلی چیزهای دیگر برجسته و شناخته شده بوده اند. در این صفحه فهرستی از افراد مشهور اسکاتلندی در بخش های مختلف توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معرفی شده اند.

چهره‌ های مشهور تاریخی اسکاتلند

افراد مشهور اسکاتلندی در طول تاریخ آنقدر زیاد هستند که البته فهرست کردن همه آنها قطعا غیر ممکن است. در عوض در این بخش ما تعداد انگشت شماری اسکاتلندی معروف را انتخاب کرده ایم که نقش های مهمی در گذشته اسکاتلند داشته اند. اولین فردی که قصد داریم معرفی کنیم، چارلز ادوارد استوارت می باشد. نوه پادشاه جیمز هفتم و از نوادگان مستقیم رابرت بروس، همچنین به عنوان شعار جوان شناخته می شود. او شورشی علیه انگلیسی ها را رهبری کرد که در نبرد کولودن در سال 1746 شکست خورد. چارلی با کمک فلورا مک دونالد به فرانسه گریخت. یکی دیگر از چهره های مشهور تاریخی اسکاتلند، مری، ملکه اسکاتلند می باشد که در کاخ Linlithgow متولد شد. این ملکه اسکاتلند در سال 1643 تاج گذاری کرد و آخرین پادشاه کاتولیک اسکاتلند بود. مری یک ملکه تراژیک، دختر پادشاه جیمز پنجم و پسر عموی ملکه الیزابت اول انگلستان بود.


مری که سه بار ازدواج کرد تقریباً یکی از همسران هنری هشتم پادشاه انگلستان شد و شایان ذکر است که او در سال 1567 از تاج و تخت کناره‌ گیری کرد و سپس توسط ملکه الیزابت اول به زندان افتاد و به جرم خیانت در سال 1587 اعدام شد. فرد مشهور بعدی در تاریخ اسکاتلند، سنت کولومبا است. سنت کولومبا اگرچه در واقع ایرلندی است (اما در ایرلند به دنیا آمد)، به عنوان دومین قدیس حامی اسکاتلند (پس از سنت اندرو) دیده می شود. او یک فرد مذهبی بود و در سال 563 یک صومعه در جزیره آیونا تأسیس کرد و سعی کرد پیکت های بومی را به مسیحیت تبدیل کند. صومعه و جامعه ای که در جزیره آیونا تأسیس شده است، هنوز هم وجود دارد.

سیاست و شخصیت های مشهور اسکاتلند در این بخش

اولین فردی که قصد داریم به آن اشاره کنیم، کی هاردی می باشد. کی هاردی بنیانگذار حزب کارگر و یک چهره سیاسی هنوز پرطرفدار که به عنوان پایه و چهره نمادین در یک رشته از فلسفه سیاسی جناح چپ اسکاتلند دیده می شود. در 15 اوت 1856 در هالی تاون، دهکده ای کوچک بین ایردری و همیلتون متولد شد. کی هاردی در خانواده ای فقیر به دنیا آمد، اما میل شدیدی به خودسازی و آموزش داشت. او به معدنچی و سوسیالیست تبدیل شد که به شدت برای حقوق بسیاری از گروه های سوسیالیست مبارزه کرد. او سرانجام به یکی از اعضای موسس حزب کارگر بریتانیا تبدیل شد و در سال 1906 به عنوان رهبر آنها انتخاب شد.

در جدول زیر به اطلاعات جزئی کی هاردی اشاره شده است:

مواردجزئیات
تاریخ تولد15 اوت 1856
تاریخ مرگ26 سپتامبر 1915
نام کاملجیمز کی هاردی
ملیتپادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند
حزب سیاسیحزب کارگر
مدت زمان رهبری حزب کارگر بریتانیا1906 تا 1908

آرتور بالفور یکی دیگر از نام های برجسته می باشد که در لیست شخصیت های مشهور اسکاتلند در بخش سیاسی قرار می گیرد که در شرق لوتیان متولد شد. آرتور بالفور یکی از اعضای حزب محافظه کار بود و چندین سمت سیاسی داشت و در سال 1902 به عنوان نخست وزیر بریتانیا انتخاب شد و فعالیت خود را تا 4 سال بعدی ادامه داد.

سیاست و شخصیت های مشهور اسکاتلند در این بخش

به گفته رابرت انسور، که در سال 1936 نوشته است، بالفور در پنج زمینه مهم نقش داشته است:

  • قانون آموزش
  • قانون خرید زمین 1903
  • قانون مجوز 1904
  • در سیاست نظامی، ایجاد کمیته دفاع امپراتوری (1904) و حمایت از اصلاحات دریایی سر جان فیشر
  • در سیاست خارجی، کنوانسیون انگلیسی فرانسوی (1904)

شخصیت های مشهور اسکاتلند در بخش ورزشی

در لیست شخصیت های مشهور اسکاتلند در بخش ورزشی، افراد زیادی قرار دارند که در سطح بین المللی معروف هستند. با ورزش هایی مانند دو و میدانی، اسنوکر، تنیس و دوچرخه سواری، تشخیص اینکه چه کسی بهترین ورزشکار اسکاتلندی در تمام دوران است دشوار است. در اینجا لیستی از چند اسطوره اسکاتلندی در صنعت ورزش گردآوری شده است. اسکاتلند تعداد زیادی از ستارگان ورزشی را تولید کرده است که بارها با پیروزی ها و دستاوردهای خود باعث افتخار کشور شده اند. جالب اینجا است که ورزش در اسکاتلند بسیار محبوب و متنوع است. از دو و میدانی گرفته تا فوتبال، گلف تا اسنوکر، دوچرخه سواری تا بوکس و مسابقه تا راگبی، مردم اسکاتلند به انواع ورزش ها تن می دهند. درحالیکه لیست ورزشکاران اسکاتلند بسیار بزرگ و گسترده است، تعداد معدودی قابل توجه هستند که با سبک بازی، تکنیک و دستاوردهای خود جایگاه ویژه ای برای خود ایجاد کرده اند.

آشنایی با جمعیت اسکاتلند

افراد معروف در ورزش اسکاتلند که در بین شخصیت های مشهور اسکاتلند قرار می گیرند عبارتند از:

  • الکس فرگوسن (یکی از بهترین مدیران فوتبال در تمام دوران)
  • اندی ماری (یکی از بهترین تنیس بازان جهان)
  • دیوید کولتارد (راننده ماشین مسابقه ای)
  • اندرو رابرتسون (بازیکن فوتبال)
  • اسکات آرفیلد (بازیکن فوتبال)

همچنین در نمودار زیر به ثروت افراد معروف در ورزش اسکاتلند که در لیست بالا ذکر شده است، اشاره کرده ایم:

ثروت افراد معروف در ورزش اسکاتلند

هموطنان محترمی که مایل به مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا هستند و قصد دارند اقامت کشورهایی مانند آلمان، انگلستان، کانادا و غیره را دریافت کنند، می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، نه تنها از شرایط و هزینه های امور مربوطه، بله از مراحل و قوانین امور حقوقی و مهاجرتی مختلف اطلاعات کامل کسب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *