هزینه زندگی

شخصیت های مشهور ایتالیا

شخصیت های مشهور ایتالیا و به طور کلی مردم این کشور از فریبنده ترین و فداکارترین افراد روی کره زمین به حساب می آیند. ایتالیا ممکن است با توجه به منطقه و جمعیت خود یک کشور کوچک باشد اما در مورد تعهدات خود در قبال جهان و خویشاوندان خود بسیار بهتر از کشورهای مختلف عمل می کنند. رم، برای مدت قابل توجهی یکی از جوامع شهری مهم در تمدن غرب بوده است. کسب ‌و کار خصوصی امروزی در ایتالیای قرون وسطی آغاز شد و کشور در دوران رنسانس در بهترین حالت اجتماعی بود. در آن زمان بود که صنعتگران و دانشمندانی مانند داوینچی، گالیله و میکل آنژ رشد کردند. اسراف فرهنگ ایتالیایی قرون وسطایی باورنکردنی است. در حالی که متخصصان در حال ترسیم افسون خود بر روی بوم بودند، مسافرانی مانند کریستف کلمب، پولو و آمریگو وسپوچی در حال کاوش در دوره های فعلی بیشتر در دنیای جدید بودند.

وقتی مردم به ایتالیایی ها فکر می کنند، مارکوپولو و کریستف کلمب اغلب اولین کسانی هستند که به ذهن آنها خطور می کند. اما بسیاری از ایتالیایی های بزرگ دیگر وجود دارند که باید آنها را شناخت و از شخصیت های مشهور ایتالیا اطلاعات بیشتری کسب کرد که در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آنها اشاره خواهند کرد. در این راهنما، کارشناسان ما قصد دارند چند نابغه، هنرمندان و کاشفان ایتالیایی دیگر را به هموطنان عزیز معرفی کنند و جای تعجب نیست که این ایتالیایی ‌ها در سرتاسر جهان شناخته شده، تجلیل و ارزشمند هستند. ایتالیا به دلیل تاریخ طولانی و بزرگ خود زادگاه بسیاری از افراد مهم بوده است که بر روند تاریخ تأثیر گذاشتند، در مقاطعی نسبتاً حیاتی.

بررسی تاریخ مردم ایتالیا

ایتالیایی ها شهروندان و اتباع ایتالیا و گروه قومی عمدتاً یونانی زبان بومی منطقه جغرافیایی ایتالیا و مناطق جزیره ای مجاور آن هستند. ایتالیایی ها فرهنگ، تاریخ، اصل و نسب و زبان مشترک دارند.


شهروندان ایتالیایی وارثان سه تمدن مهم باستانی هستند:

  • یونانیان باستان ساکن Magna Graecia (جنوب ایتالیا)
  • اتروسک های شمال ایتالیا
  • رومی ها (که دو تمدن قبلی را جذب کردند).

از نظر قانونی، اتباع ایتالیایی بدون توجه به اصل و نسب یا ملت محل سکونت، شهروندان ایتالیا هستند، اما در واقع، ملیت ایتالیایی عمدتاً مبتنی بر jus sanguinis است و ممکن است از ایتالیایی ‌های قومی به طور کلی یا از افراد ایتالیایی تبار بدون تابعیت ایتالیایی متمایز شوند. ایتالیایی ‌های قومی که در سرزمین ‌های مجاور شبه جزیره ایتالیا زندگی می ‌کنند و تابعیت ایتالیایی ندارند و معادل لاتین واژه ایتالیایی از دوران باستان برای بومیان منطقه جغرافیایی استفاده می شد. اکثر اتباع ایتالیایی دارای زبان رسمی این کشور، ایتالیایی، یا انواع دیگری از آن، یعنی ایتالیایی منطقه ‌ای هستند. با این حال، بسیاری از آنها همچنین به یک زبان منطقه ای یا اقلیت بومی ایتالیا صحبت می کنند که وجود آن پیش از زبان ملی است.

در نمودار زیر به ترکیب قومی زبانی ایتالیا اشاره شده است:

ترکیب قومی زبانی ایتالیا

اگرچه بر سر تعداد کل اختلاف نظر وجود دارد، طبق یونسکو ، تقریباً 30 زبان بومی ایتالیا وجود دارد، اگرچه بسیاری از آنها اغلب به طور گمراه کننده به عنوان  گویش های ایتالیایی نامیده می شوند. ساکنان امروزی کنونی ایتالیا به طور کلی سبک های زندگی و زبان های مخلتفی دارند. ایتالیا ممکن است به دیگ ذوب سبک های زندگی و فرهنگ های مختلف تبدیل شده باشد، اما چندین ویژگی (مانند رفتار دوستانه و احترام به خانواده) همچنان یک بسته هویتی مشترک است که اکثر ایتالیایی ها را در سراسر شهرها، شهرستان ها و روستاهای کشور متحد می کند.

آشنایی با شخصیت های مشهور ایتالیا

ایتالیایی ها کمک های مهمی به بشر کرده اند، به ویژه در زمینه های علوم، ریاضیات، فلسفه، مهندسی، اقتصاد، سیاست بین الملل، پزشکی، ادبیات  هنرهای تجسمی و موسیقی. در اروپای قرون وسطی بسیاری از اولین زنان دانشمند و پزشک ایتالیایی بودند. ایتالیا خانه بسیاری از چهره های مشهور مختلف بوده است. در واقع نام های معروف ایتالیا از معروف ترین نام های تاریخ دنیای غرب هستند. از هنر گرفته تا ادبیات و سیاست، موسیقی و همچنین مد و سینما، فرهنگ ایتالیایی نام ‌های بزرگ مختلفی را پرورش داده است که مطمئناً اکثر مردم دنیا نام آنها را شنیده اند. لیست شخصیت های معروف ایتالیا تقریباً بی پایان است. ایتالیا به دلیل تاریخ طولانی خود همواره دارای هنرمندان و شخصیت های تاثیرگذاری برای ارائه در بسیاری از زمینه ها مانند نقاشی، موسیقی، علم و مد بوده است. در ایتالیا، همه چیز پیتزا، پاستا و کیانتی نیست.

آشنایی با شخصیت های مشهور ایتالیا

ایتالیا سرزمین قدرت مغز و نبوغ خلاق است و از دانشمندان گرفته تا اقتصاد دانان، بازیگران، معماران و خوانندگان، برخی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین افراد جهان امروز در ایتالیا متولد و پرورش یافته اند. دسته ای از مردم ایتالیا هستند که گذشته را تغییر دادند، دنیای مدرن را شکل دادند و آینده را ساختند. آنها بزرگترین دستاوردها و تأثیرگذارترین افراد در سراسر جهان هستند. بسیاری از مشاهیر ایتالیایی، نویسندگان و فیلسوفان، خوانندگان و بازیگران، آهنگسازان مشهور جهان، سیاستمداران، که سهم بزرگی در توسعه تمدن ما داشته اند وجود دارد. در میان شخصیت های مشهور ایتالیا بسیاری از دانشمندان، کاشفان، سیاستمداران، ورزشکاران و هنرمندان به ویژه وجود دارند و این دلیل کافی برای نگاهی دقیق تر به برخی از مشهورترین ایتالیایی ها است.

در بخش های بعدی شخصیت های مشهور ایتالیا در زمینه های ذکر شده بررسی خواهند شد:

  • سیاستمداران
  • دانشمندان و کاشفان
  • هنرمندان

معرفی سیاستمداران مهم ایتالیایی

ایتالیا تا زمان اتحاد آن در سال 1946 توسط سلطنت رهبری می شد و سرانجام پس از یک همه پرسی ملی، دولت جمهوری پارلمانی را به تصویب رساند. درست مانند هر کشور دیگری که از نوع حکومت جمهوری پارلمانی پیروی می کند، ایتالیا نیز توسط رئیس جمهور که به عنوان رئیس دولت و نخست وزیر که دارای تمام اختیارات اجرایی است، اداره می شود. رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت، نماینده وحدت ملت است و بسیاری از وظایفی را که قبلاً توسط پادشاه ایتالیا انجام می شد، بر عهده دارد. نخست وزیر به عنوان رئیس شورای وزیران فعالیت می کند که به نوبه خود دارای اختیارات اجرایی مؤثر است. برخلاف دیگر نظام ‌های پارلمانی، رهبر دولت ایتالیا مجاز به درخواست انحلال پارلمان یا عزل وزرای منصوب شده توسط خود نیست. ایتالیا از زمان استقلال خود از سلطنت، دارای برخی از مشهورترین و مشهورترین رهبران سیاسی بوده است.

این رهبران با اراده قوی و پویا از جبهه با خیال راحت رفاه، پیشرفت و توسعه ملت را تامین کرده اند. در این بخش، متقاضیان می توانند با برخی از پرکارترین رهبران و سیاستمداران ایتالیایی آشنا شوند.

5 سیاستمداران مهم ایتالیایی براساس رتبه بندی عبارتند از:

رتبه بندینام سیاستمداران
1Julius Caesar
2Benito Mussolini
3Giulio Andreotti
4Silvio Berlusconi
5Matteo Renzi
6Giorgio Almirante
7Giuseppe Mazzini

دانشمندان و کاشفان معروف در لیست شخصیت های مشهور ایتالیا

احتمالاً مشهورترین کاوشگر زمان ما، کریستف کلمب که از سال 1451 تا 1506 زندگی می کرد، تاجری بود که در جنوآمتولد شد و در سال 1492 آمریکا را کشف کرد و از این رو تاریخ را ساخت. علاوه بر کریستف کلمب، آمریگو وسپوچی که در سال 1454 به دنیا آمد و در سال 1512 درگذشت، یکی دیگر از افرادی می باشد که از کاشفان بزرگ ایتالیایی به شمار می رود. قبل از کریستف کلمب و آمریگو وسپوچی، مارکو پولو که در سال 1254 تا اوایل قرن سیزدهم زندگی می کرد، اولین سفر بزرگ خود به چین نوآوری های بسیاری را به اروپا آورد. وقتی صحبت از دانشمندان می شود، باید گالیله (1564 تا 1642) را نام برد که اکتشافات پیشگامانه ای در زمینه های مختلف علوم طبیعی انجام داد.

بررسی شرایط مهاجرت به ایتالیا

ریاضیدانان اوانجلیستا توریچلی (1608 تا 1647) و لئوناردو فیبوناچی (1175 تا 1250) که اعداد فیبوناچی را کشف کردند، به اندازه کاشفان ایتالیایی که ذکر شد، مهم هستند. در نهایت، باید به آلساندرو ولتا (1745 تا 1827) نیز اشاره کرد که به عنوان کاشف برق شناخته می شود.

شخصیت های مشهور ایتالیا و هنرمندان معروف این کشور

در میان هنرمندان ایتالیایی، تعدادی نام آشنا هستند که آثارشان هنوز در سرتاسر ایتالیا قابل تحسین است. لئوناردو داوینچی (1452 تا 1519)، میکل آنژ (1475 تا 1564)، کاراواجو (1573 تا 1610)، رافائلو سانتسیو (1483 تا 1520)، تیتیان (1488 تا )، فرانچسکو بورومینی (1599 تا 1667) و جان لورنتسو برنینی تنها تعدادی از هنرمندان مهمی هستند که در لیست شخصیت های مشهور ایتالیا قرار می گیرند. همچنین لوچانو پاواروتی خواننده و تنور ایتالیایی (1935 تا 2007)، رهبر ارکستر ریکاردو موتی و آهنگساز معروف جوزپه وردی (1813 تا 1901) نیز قابل ذکر است. به طور کلی، موسیقی ایتالیایی برای قرن ها نقش مهمی در تاریخ فرهنگی اروپا داشته است. آهنگسازان مشهوری مانند، جاکومو پوچینی و آنتونیو ویوالدی و بسیاری دیگر، تاریخ موسیقی ایتالیا را شکل داده اند.

شرایط کلی جمعیت ایتالیا

همچنین سینمای ایتالیا نیز چندین بازیگر شگفت انگیز دارد که به دلیل استعداد بازیگری و کمدی خود شهرت جهانی دارند. به عنوان مثال، باد اسپنسر و ترنس هیل، کمدین هایی که در کمدی های ماجراجویی و وسترن متعدد مخاطب خود را به خنده واداشتند. سوفیا لورن زیبا که در سال 1934 در رم به دنیا آمد، از فیلم هایی مانند غرور و اشتیاق وLa ciociara نیز لذت برد که حتی برای آنها جایزه اسکار را نیز دریافت کرد. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ایتالیا، شرایط مهاجرت و اقامت در این کشور هستید، می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و اطلاعات کامل در زمینه های مرتبط کسب کنید.

پرسش های مهم درباره شخصیت های برجسته تاریخ ایتالیا

برخی از پرسش هایی که در این رابطه پیش می آید عبارتند از:

  • مهم ترین مشاهیر ایتالیا چه کسانی هستند؟ در هر عرصه ای که بتوان نگاه کرد، ایتالیا مشاهیر بسیار زیادی دارد و نام بردن از یک فرد بسیار سخت است. ژولیو سزار و لئوناردو داوینچی از مشاهیر بسیار برجسته تاریخ ایتالیا هستند.
  • مشهورترین سیاست مداران ایتالیایی چه کسانی هستند؟ سیلویو برلوسکونی در عصر کنونی و ژولیو سزار پادشاه قدیمی روم، مشهورترین ایتالیایی های تاریخ سیاست در کنار موسولینی هستند
  • مشهورترین هنرمندان ایتالیایی چه کسانی هستند؟ مونیکا بلوچی، سوفیا لورن، آندره بوکتی، پاواروتی بخشی از مشاهیر معاصر ایتالیایی در این زمینه هستند.
  • مهم ترین مشاهیر ایتالیایی در زمینه ورزش چه کسانی هستند؟ امروزه والیبالیست ها و فوتبالیست های ایتالیایی در زمینه ورزش، بالاترین شهرت را دارند. پائولو مالدینی، فرانچسکو توتی، الکس دلپیرو و بسیاری دیگر در جمع مشاهیر ایتالیایی قرار دارند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *