هزینه زندگی

شخصیت های مشهور سوئد

شخصیت های مشهور سوئد

شخصیت های مشهور سوئد که در این کشور بی نظیر زاده شده اند، در طول تاریخ همواره آماده خدمت به مردم خود و همچنین تمامی مردم دنیا بوده اند. سوئد ممکن است یکی از کشورهایی باشد که کمترین جمعیت را دارد. اما با کمال تعجب، علیرغم جمعیت کم خود، یکی از بهترین کشورهای کره زمین و در بسیاری از موارد پیشرو در جهان است. سوئد نه تنها بهترین مکان برای بازنشستگی، سومین کشور برتر برای مادر شدن و دومین کشور برتر برای جوانان، بلکه پنجمین کشور شاد، چهارمین مقصد برتر سفر و بهترین کشور انگلیسی زبان در جهان است. نه فقط این، بلکه یکی از اولین کشورهایی است که ضرب و شتم کودکان را ممنوع کرده، 16 ماه مرخصی طولانی پدری می دهد و قانون ضد تبعیض علیه همجنس گرایان و همچنین شایان ذکر است که از بهترین مراقبت های بهداشتی در جهان نیز برخوردار است.

سوئد با بسیاری از بهترین چیزها که کفه ترازو را به نفع خود می کند، به عنوان یکی از آرزومندترین کشورهای جهان ایستاده است. همه اینها به لطف شهروندان دلسوز و مترقی آن است. سوئد عظمت خود را مدیون مجموعه مردان و زنان با استعداد خود است که سخت تلاش کرده اند تا کشور را به آنچه امروز هست تبدیل کنند. جمعیت سوئد کمتر از 10 میلیون نفر است اما این امر مانع نشده است تا مردم آن اثری پاک نشدنی در جهان بر جای بگذارند. سوئد یکی از 10 کشور برتری بوده است که بیشترین تعداد مدال را در بازی های المپیک داشته است. سوئد به عنوان چهارمین کشور دارای بالاترین نسبت مدال به جمعیت در جهان رتبه بندی شده است. در ادامه با همراهی متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان می توانند با شخصیت های مشهور سوئد که در زمینه های مختلف فعال بوده اند، آشنا شوند.

هنرمندان محبوب سوئدی در فهرست شخصیت های مشهور سوئد

اگر سوئدی ها به یک چیز معروف هستند، جایگاه آنها در صحنه موسیقی پاپ است. بارها سوئد به خاطر تعداد زیادی از نوازندگان مشهور جهانی که از آنجا آمده اند، مورد تایید قرار گرفته است. گفته می‌شود سوئدی‌ها بسیار مهربان هستند، مخصوصاً با بازدیدکنندگان. وقتی این موضوع با فرهنگ و استعداد مخلوط می شود، جای تعجب نیست که این کشور نام های بزرگی را در صنعت موسیقی تولید کرده است. کشور سوئد دارای تاریخی است که به اوایل قرن دوازدهم باز می گردد. هنر در این بخش از شمال اروپا مدت طولانی تری تولید شده است. هنر سوئدی از قرون وسطی به شدت تحت تأثیر سایر جنبش های هنری در اروپا قرار گرفت. این بدان معنی است که بیشتر از تزئینات کلیسا تشکیل شده است. آنچه در مورد هنر قرون وسطایی سوئد قابل توجه است این است که نسبت به سایر نقاط اروپا به خوبی حفظ شده است.


هنرمندان سوئدی مدت‌ ها است که شهرت بالایی در داخل و خارج از کشور داشته ‌اند و صدای قدرتمند آنها جایگاه‌ های شایسته ‌ای را در تاریخ به دست آورده است. هنر سوئد شامل همه چیز از مناظر زیبا گرفته تا مدرنیسم شدید است و تأثیر آن بر دنیای هنر بین ‌المللی در طول اعصار احساس شده است.

در جدول زیر به معرفی هنرمندان سوئدی و آثار آنها می پردازیم:

نام هنرمندانهنر
جوان یوسفنقاش و هنرمند در هنرهای پلاستیکی
کلاس اولدنبوریهنرمند، مجسمه ساز، نقاش و گرافیست
لارس ویلکسهنرمند و فعال تجسمی
آندرس زورننقاش حرفه ای پرتره در پایان قرن نوزدهم)
جان بائرنقاش و تصویرگر
کارل لارشوننقاش
آلیس هربستمدل و نقاش

سیاستمداران مشهور سوئدی در سطح بین المللی

نماد قدرت در سوئد پادشاهی است و حکومت سلطنتی در این کشور حاکم است و نخست وزیر سوئد ریاست دولت را بر عهده دارد و مسئولیت اجرایی را بر عهده دارد. روند انتخابات مجلس از طریق نظام چند حزبی انجام می شود. آنها با همکاری دولت قدرت قانونگذاری را در کشور دارند. سیستم قضایی به دستگاه قضایی اجازه می دهد تا با استقلال عمل کند. اما اعضایی که در قوه قضاییه خدمت می کنند منصوبان دولتی هستند. انتخاب شدگان تا زمان بازنشستگی در دستگاه قضایی خدمت می کنند. در تاریخ سوئد، افراد مشهور زیادی بوده اند که فعالیت های بسیار مهمی در زمینه های سیاسی داشته اند و تاثیر آنها برای کشور خود و همچنین سایر کشورهای دنیا برجسته بوده است.

سیاستمداران مشهور سوئدی در سطح بین المللی

در لیست زیر به برخی از برجسته ترین افرادی که در لیست سیاستمداران مشهور سوئدی قرار می گیرند اشاره کرده ایم:

  • اولاف پالمه (نخست وزیر سوئد از 1969 تا 1976 و 1982 تا 1986)
  • استفان لوون (نخست وزیر سابق سوئد (2014 تا 2021)
  • زیگیسموند سوم واسا (پادشاه سوئد)
  • کارل بیلت (نخست وزیر سوئد از 1991 تا 1994)
  • توماس هندریک ایلوس (سیاستمدار، روزنامه نگار، دیپلمات)
  • هانس بلیکس (دیپلمات، سیاستمدار سوئدی)
  • هانس بلیکس (وزیر امور خارجه سابق سوئد)
  • نوشی دادگستر (رئیس حزب چپ)

شخصیت های مشهور سوئد در بخش ورزشی

کشوری با زیبایی ارجمند و با کالیبر ورزشی فوق العاده که واقعاً در انبوه ورزشکارانی که تا به حال رنگ های معتبر سوئد را به تن کرده اند منعکس شده است. افرادی که در این بخش معرفی می کنیم، بهترین ورزشکاران تاریخ هستند که تا به حال نماینده سوئد به عنوان برخی از برجسته ترین ورزشکاران جهان شناخته شده اند. مسلماً قابل ‌توجه ‌ترین ورزشکار سوئدی برای تعدادی از تماشاگران ورزشی از سراسر جهان، زلاتان ابراهیموویچ مهاجم بلند قامتی است که به عنوان یکی از مشهورترین ستاره‌ های محبوب ‌ترین ورزش جهان باقی مانده است.

در نمودار زیر به تعداد گل های ابراهیموویچ در تیم های مخلتف اشاره شده است:

تعداد گل های ابراهیمویچ در تیم های مختلف

بیورن بوری تنیس باز حرفه ای سوئدی که همیشه به خاطر تسلط بی عیب و نقص خود بر صحنه تنیس در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 در کتاب های تاریخ ثبت شده است، شکی نیست که شایسته حضور در لیست شخصیت های مشهور سوئد می باشد. بورگ در دوران اوج تسلط محض خود شش تنیس اوپن فرانسه و پنج عنوان قهرمانی را در ویمبلدون به دست آورد و به عنوان یکی از موفق ترین و افسانه ای ترین تنیسورهایی که تا به حال زندگی کرده است شناخته می شود.

علاوه بر بوری و ابراهیموویچ، برخی دیگر از ورزشکاران محبوب سوئدی عبارتند از:

  • الکساندر گوستافسون
  • اینگمار یوهانسون
  • هنریک لارشون
  • پیتر فورسبرگ
  • استفان ادبری

متقاضیان می توانند با بهره مندی از خدمات مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بهترین نقاط دنیا سفر کنند و یا اقامت بهترین کشورهای دنیا را از روش های مختلف اخذ کنند.

چند پرسش در مورد مشاهیر سوئدی

مهم ترین سوال هایی که در رابطه با این موضوع مطرح می شود عبارتند از:

  • مشهورترین شخصیت های سوئدی چه کسانی هستند؟ آلفرد نوبل مشهورترین شهروند سوئدی است.
  • در بین شناخته شده ترین شخصیت های سوئدی در عصر حاضر، نام چه کسانی دیده می شود؟ زلاتان ایبراهیمویچ مشهورترین شخص سوئدی در عصر حاضر است که نام او به فرهنگ لغات سوئدی نیز وارد شده است.
  • در میان زنان مشهور سوئد چه کسانی را می توان معرفی کرد؟ گرتا تونبرگ از مشهورترین شخصیت های سوئدی در عصر کنونی است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *