هزینه زندگی

شخصیت های مشهور برزیل

شخصیت های مشهور برزیل

برزیل بزرگترین کشور در آمریکای جنوبی است، بنابراین قابل درک است که شخصیت های مشهور برزیل زیاد هستند و تهیه فهرست کامل آن ها دشوار است. با این حال، در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی کرده اند تا مشهورترین برزیلی ‌ها را انتخاب کنند که دارای مشاغل بین ‌المللی یا شناخته شده در سراسر جهان هستند. شایان ذکر است که انتخاب مشهورترین سلبریتی های برزیلی دوران کنونی دشوار است. بدیهی است که اگر توسط افرادی با سنین، زمینه های فرهنگی، مکان ها و غیره متفاوت نوشته شود، رتبه بندی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، مایسا سیلوا، بازیگر نوجوان برزیلی و مجری تلویزیون، پر دنبال‌کننده ‌ترین نوجوان جهان در اینستاگرام در سال 2018 بود. با این حال، اگر از یک فرد مسن بپرسید، ممکن است بگویند او نمی‌تواند مشهورتر از خواننده روبرتو کارلوس باشد.

معرفی شخصیت های مشهور برزیل

جمهوری فدرال برزیل بزرگترین کشور در آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین می باشد که جمعیت بیش از 211 میلیون نفر آن این کشور را در منطقه ای به وسعت 8.5 میلیون کیلومتر مربع خانه می دانند. یکی دیگر از چیزهای معروف در مورد برزیل مردم آن است. آنها به خاطر کارناوال های رنگارنگ، فوتبال و موسیقی شان شناخته شده اند. نام هایی مانند نیمار، پله، رونالدینیو گائوچو به سرعت فوتبال را به ذهن متبادر می کنند. اینها برخی از افرادی هستند که باعث افتخار برزیل هستند. در این بخش قصد داریم به معرفی شخصیت های مشهور برزیل بپردازیم و قبل از بررسی دقیق آنها، هموطنان عزیز را با این اشخاص آشنا سازیم.


شخصیت های مشهور برزیل عبارتند از:

نامزمینه فعالیت
پلهفوتبالیست بازنشسته
پائولو کوئیلونویسنده
نیمارفوتبالیست حرفه ای
آلیس براگابازیگر

برزیل زادگاه بسیاری از چهره‌ های سرشناس در عرصه ‌های مختلف است. علاوه بر افراد ذکر شده، گوستاوو کوئرتن، پائولو کوئلیو، اسکار اشمیت، رونالدو و رونالدینیو تنها تعدادی از برزیلی های مشهوری هستند که با کارهای استثنایی خود باعث افتخار جهان شدند. برزیل، بزرگترین کشور آمریکای جنوبی، بیشتر به دلیل تولید برخی از بزرگترین ورزشکاران جهان شناخته شده است. و نه فقط ورزش، برخی از مشهورترین نام ها در زمینه های مختلف از سرگرمی گرفته تا اصلاحات اجتماعی نیز برزیلی هستند. در برزیل، سلبریتی ها نه تنها افراد مشهوری هستند که به صنعت سرگرمی تعلق دارند، بلکه افرادی از صنعت سرگرمی، ورزش، موسیقی دانان و غیره هستند. در ادامه به بررسی دقیق تر شخصیت های مشهور برزیل که در جدول بالا به آنها اشاره شده است می پردازیم.

معرفی شخصیت های مشهور برزیل

آشنایی با پله اسطوره فوتبال برزیلی

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو که بیشتر با نام پله شناخته می شود، یکی از بهترین بازیکنان فوتبال تاریخ محسوب می شود. او یک فوتبالیست عالی در نظر گرفته می شد، زیرا کاملاً دو پا بود، در اتمام کار بسیار مثمر ثمر بود، در دریبل زدن و پاس دادن عالی بود، تکلگر بسیار خوبی برای مهاجمان بود. به عبارت دیگر، او از نظر فنی فوق ‌العاده بود و به سرعت برق آسا و قدرتش در توپ معروف بود. زمانی که در سال 1977 بازنشسته شد، بیش از هزار گل به ثمر رساند و سه جام جهانی (1958، 1962 و 1970) را به دست آورد. موفقیت پله آسان نبود. ادسون آرانتس دو ناسیمنتو در Tres Coracoes، برزیل در یک خانواده بسیار فقیر به دنیا آمد. پدرش، ژائو راموس دو ناسیمنتو نیز یک فوتبالیست بود تا اینکه پای او شکست و به دوران حرفه ای خود به عنوان یک بازیکن فوتبال پایان داد.

پله فوتبال را از سنین پایین شروع کرد. هنگامی که پله کودک بود، و خانواده او به بائورو در داخل ایالت سائو پائولو برزیل نقل مکان کردند، جایی که او یاد گرفت که در هنر فوتبال تسلط یابد. در 15 سالگی، او ساعت ها فوتبال پدرش را تماشا کرد، به این امید که روزی خودش یک بازیکن حرفه ای شود. او در سن 17 سالگی برای بازی در تیم ملی برزیل در جام جهانی 1958 سوئد انتخاب شد و با به ثمر رساندن بیشترین گل از جمله دو 2 در بازی قهرمانی جهان را شگفت زده کرد تا به برزیل برای اولین بار قهرمانی کمک کند. عنوان جام جهانی او فقط 17 سال داشت و قبلاً یک افسانه بود. شایان ذکر است که پله در سال 1978 جایزه صلح بین ‌المللی را دریافت کرد.

در نمودار زیر به تعداد گل های پله اشاره شده است:

تعداد گل های پله

شخصیت های مشهور برزیل و پائولو کوئیلو

نویسنده مشهور جهان چندین رمان پرفروش، پائولو کوئیلو رمان نویسی است که یکی از پرخواننده ترین نویسندگان جهان معاصر محسوب می شود. پائولو کوئیلو که یک نویسنده بسیار محبوب است، رکورد جهانی گینس را برای داشتن بیشترین کتاب ترجمه شده توسط یک نویسنده زنده دارد. نوشته ‌های او اغلب به دلیل نداشتن ظرافت و عمق ادبیات خوب مورد انتقاد قرار گرفته ‌اند، اما به نظر نمی‌ رسد این عامل به هیچ وجه از شهرت او به عنوان یک رمان‌ نویس کم کند. پائولو کوئیلو همیشه نویسندگی را دوست داشت و از کودکی آرزوی نویسنده شدن را داشت. با این حال، پدر و مادرش که می خواستند وکیل شود، دلسرد شد. مرد جوان پرشور پس از یک ترم از مدرسه حقوق دست کشید تا هیپی شود و درگیر سبک زندگی بی دغدغه ای شد که مشخصه آن مواد مخدر و راک بود.

در سفری به اسپانیا در 38 سالگی بود که کوئیلو یک بیداری معنوی را تجربه کرد و فهمید که وقت آن رسیده است که به شهود خود گوش دهد و رویای خود را برای نویسنده شدن دنبال کند. او مشاغل دیگر خود را رها کرد و به طور تمام وقت شروع به نوشتن کرد. امروزه او نه تنها در کشور خود، بلکه در سراسر جهان در بیش از 150 کشور دیگر به خاطر کتاب هایش بسیار محبوب است.

10 آثار برتر او عبارتند از:

  1. بایگانی جهنم
  2. کیمیاگر
  3. بریدا
  4. کوه پنجم
  5. کلمات اساسی
  6. مسیرهای احیا شده
  7. عشق
  8. سفرها
  9. ساحره پورتوبلو
  10. برنده تنهاست

نیمار از چهره های برجسته برزیل و جام جهانی فوتبال

نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور (متولد 5 فوریه 1992)، بازیکن فوتبال برزیلی می باشد که یکی از پرکارترین گلزنان تاریخ فوتبال کشور خود شناخته می شود. نیمار با دارایی خالص تقریباً 200 میلیون دلار در سال 2024 مشهورترین بازیکن فوتبال است. نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال، در تیم هایی مانند بارسلونا، سانتوس و پاری سن ژرمن بازی کرده است. او قراردادی پنج ساله با پاری سن ژرمن امضا کرد که به ثروتمندترین بازیکن جهان تبدیل شد. او نه تنها از حرفه فوتبالی خود درآمد کسب می کند، بلکه از تاییدیه ها و پاداش ها نیز کسب درآمد می کند. علاوه بر فوتبال حرفه‌ ای خود که در باشگاه‌ های متعدد بازی می ‌کند، دوران حرفه ‌ای او همچنین شامل دستاوردهای زیادی به عنوان بخشی از تیم ملی برزیل است.

شرایط کلی جمعیت برزیل

علاوه بر این، در سال 2010، او به عضویت تیم بزرگسالان برزیل انتخاب شد و او قراردادهای زیادی با شرکت های معروف امضا کرد. نیمار به عنوان پردرآمدترین بازیکنی است که در زندگی خود شهرت زیادی کسب کرده است.

در جدول زیر به جوایز کسب شده توسط نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور اشاره شده است:

جوایزتاریخ کسب
بهترین بازیکن جوان سال فوتبال جهان2011
بهترین گلزن لیگ قهرمانان یوفا2015
FIFA FIFPro world XI2017
جایزه انتخابی بچه های نیکلودئون برزیل برای ورزشکار مورد علاقه2015 و 2017
بهترین بازیکن سال لیگ 12018

به درستی گفته شده است که نیمار یکی از تاثیرگذارترین و موفق ترین فوتبالیست هایی است که در لیست شخصیت های مشهور برزیل قرار دارد. با توجه به تجربه و استعدادی که دارد، امروز به سطح بالایی رسیده و به تنهایی درآمد هنگفتی به دست می آورد. شکی نیست که ارزش خالص و حرفه نیمار در آینده به شکوفایی ادامه خواهد داد.

آلیس براگا بازیگر و تهیه کننده محبوب برزیلی

آلیس براگا هنرپیشه برزیلی است که به دلیل کار در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی برزیلی و آمریکایی شناخته شده است. او که از خانواده ای بازیگر بود، طبیعی بود که در سنین پایین به این حرفه بپیوندد. او اولین بار در کودکی در یک آگهی بازرگانی ظاهر شد و بعدها برای بازی در فیلم جنایی برزیلی شهر خدا که در سال 2002 منتشر شد مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. براگا سپس در فیلم انگلیسی زبان سفر به انتهای شب (2006) ظاهر شد. او با همکاری با ویل اسمیت در فیلم ترسناک علمی تخیلی پسا آخرالزمانی من افسانه هستم (2007) شهرت بین ‌المللی به دست آورد. از آن زمان، او در تعدادی از فیلم‌های هالیوود از جمله مردان رپو (2010) و غارتگران (2010)، بازی کرده است.

مردم آلیس براگا را برای نقش‌ هایی در فیلم‌ های I Am Legend، Crossing Over، Predators و چندین فیلم برزیلی می ‌شناسند. بازی صمیمانه او مطمئناً تمامی بینندگان را متحیر خواهد کرد. آلیس براگا بازیگر سعی نمی کند با استفاده از معمولی های فوق العاده خود را مشهور کند و فقط به کار سخت و استعداد خود متکی است. متقاضیان در صورت تمایل می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و انجام امور حقوقی و مهاجرتی که خود را به کارشناسان با تجربه ما بسپارند.

سوال های در مورد شخصیت های برجسته برزیلی

برخی از مهم ترین پرسش ها در این رابطه عبارتند از:

  • برجسته ترین شخصیت برزیلی کیست؟ بدون شک هر شهروند برزیلی برای این پرسش یک پاسخ مشخص دارد و آن نیز پله اسطوره فوتبال این کشور است.
  • مشهورترین شخصیت های برزیلی در چه زمینه هایی فعالیت می کنند؟ فوتبالیست های برزیلی در جهان بیش از همگان شهرت یافته اند و می توان ده ها فوتبالیست را در این کشور معرفی کرد که شهرت جهانی دارند.
  • مشهورترین شخصیت های غیر فوتبالی این کشور کیست؟ پائولو کوئیلو رمان نویسی برجسته و شناخته شده در سطح جهان نیز ملیتی برزیلی دارد.
  • مشهورترین شخصیت برزیلی فعال در عصر حاضر کیست؟ شاید بتوان نیمار جونیور را به عنوان یکی از مشهورترین برزیلی های حال حاضر جهان معرفی کرد. او امروزه در یکی از باشگاه های عربستانی بازی می کند و یکی از پردرآمدترین ها نیز به حساب می آید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *