هزینه زندگی

شخصیت های مشهور انگلستان

شخصیت های مشهور انگلستان

با گذشته ای غنی و داستانی، جای تعجب نیست که صفحات تاریخ با نام شخصیت های مشهور انگلستان و افرادی از بریتانیای کبیر پر شده است. استیون هاوکینگ، ویلیام شکسپیر، پل مک کارتنی و جی کی رولینگ و خانواده سلطنتی از جمله ملکه الیزابت دوم ، شاهزاده ویلیام ، کیت میدلتون و پرنسس دایانا همه بخشی از میراث غنی بریتانیای کبیر هستند. به عنوان حاکمان امپراتوری جهان که چندین کشور دیگر را در سراسر قاره ‌ها در تلاش برای برقراری روابط تجاری برده و کنترل کرده بودند، بریتانیایی ‌ها نیز کسانی هستند که به جهان شکل دموکراتیک حکومت دادند، مفهومی که از سلطنت مشروطه تکامل یافته است. شکل حکومت در بریتانیای کبیر کشوری است که برخی از افسانه های ادبیات و شعر در آن متولد شدند. تصور کنید اگر بارد آوون، ویلیام شکسپیر، یا چارلز دیکنز و میلتون نبودند، دنیای ادبی قطعا به شکل دیگری بود.

بریتانیا گذشته ‌ای غنی دارد که توسط مردان و زنان بزرگ انگلیسی ممکن شد. بریتانیایی ها همچنان در دنیای کنونی نفوذ زیادی داشته اند. در دنیای کنونی، اتباع بریتانیایی هستند که نامی برای خود ساخته اند و نیرویی هستند که باید با آنها حساب کرد. این افراد در صنعت فیلم، موسیقی، ورزش یا سیاست موفق شده اند. تنها با ذکر نام آنها، می توان نام آنها را به سرعت به حرفه خود و کشور آنها، بریتانیای کبیر، ربط داد. در این نوشتار اطلاعات کاملی توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره شخصیت های مشهور انگلستان که زندگی بسیاری را تحت تاثیر قرار داده و شکل داده اند آورده شده است.

ملکه الیزابت دوم از مهمترین شخصیت های انگلستان

ملکه الیزابت دوم ملکه بریتانیا و دیگر قلمروهای مشترک المنافع بود. وی به مدت 70 سال و 7 ماه سلطنت کرد که طولانی‌ ترین سلطنت هر پادشاهی بریتانیا در تاریخ است. به دلیل زیرکی اداری و همدلی بی چون و چرا با همه جناح های جامعه مورد احترام رعایا بود. این واقعیت که او تنها زن سلطنتی بود که به خدمات نظامی پیوست و در جنگ جهانی دوم در ارتش خدمت کرد، گواهی بر وفاداری و فداکاری او نسبت به کشور و هموطنان خود است. پس از مرحله پرآشوب جنگ جهانی دوم، الیزابت انگلستان را وارد عصر امید و شکوفایی کرد. حامی سازمان های خیریه بی شماری، الیزابت دوم نیز در معرض جنجال های مختلفی قرار گرفته است. ملکه الیزابت دوم پس از شکست ازدواج فرزندان خود و مرگ عروس سابقش دایانا، شاهزاده ولز، با انتقاد رسانه ها مواجه شد.


اطلاعات دقیق تر درباره ملکه الیزابت دوم شامل موارد زیر است:

مواردجزئیات
دوران سلطنت6 فوریه 1952 تا 8 سپتامبر 2022
تاریخ تاج گذاری2 ژوئن 1953
تاریخ تولد21 آوریل 1926
نام کاملالیزابت الکساندرا مری وینزر
خانداندودمان وینزر
جانشینچارلز سوم
تاریخ مرگ8 سپتامبر 2022

دوران سلطنت ملکه الیزابت دوم تغییرات اساسی قانون اساسی در بریتانیا را شاهد بوده است و این شامل واگذاری اختیارات به دولت های منطقه ای در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی، تغییر وضعیت کانادا، استعمارزدایی از آفریقا و ادامه تکامل مشترک المنافع است که او رئیس آن است. همان که در جدول بالا به تاریخ مرگ ملکه الیزابت دوم اشاره شده است، ملکه الیزابت دوم در 8 سپتامبر 2022 در خلوتگاه Balmoral خود در ارتفاعات اسکاتلند درگذشت. او 96 ساله بود و پسرش چارلز سوم جانشین او شد.

آشنایی با جمعیت انگلستان

استیون هاوکینگ یکی از شخصیت های مشهور انگلستان

استیون ویلیام هاوکینگ فیزیکدان نظری، کیهان شناس، نویسنده و مدیر تحقیقات مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود. کاوش کلیدی او در زمینه‌ های کیهان‌ شناسی نظری بود، با تمرکز بر تکامل جهان که توسط قوانین نسبیت عام اداره می ‌شود. او برای کارهای خود در زمینه مطالعه سیاهچاله ها شناخته شده است. با پیش ‌بینی نظری که سیاهچاله ‌ها تشعشع می ‌کنند، نظریه ‌ای به نام تابش هاوکینگ، او اولین کسی بود که کیهان ‌شناسی را ارائه کرد که با اتحاد نظریه نسبیت عام و مکانیک کوانتومی توضیح داده می‌شد. هاوکینگ از یک بیماری نادر و تهدید کننده حیات از بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک رنج می برد، وضعیتی که در تمام دوران بزرگسالی خود از آن رنج می برد. این بیماری زمانی شروع شد که او 21 ساله بود و دکترای خود را از دانشگاه کمبریج دنبال می کرد.

استیون هاوکینگ یکی از شخصیت های مشهور انگلستان

در بخش عمده ای از زندگی بعدی خود، او تقریباً به طور کامل فلج بود و از طریق یک دستگاه تولید کننده گفتار ارتباط برقرار می کرد. هاوکینگ تسلیم ناامیدی این بیماری نشد، تمام زندگی خود را وقف کار و تحقیقات خود کرد. او برای حدود 3 دهه استاد ریاضیات دانشگاه کمبریج و عضو افتخاری انجمن سلطنتی هنر بود. وی به دلیل مشارکت در مطالعه جهان و کار پیشگامانه خود در کیهان شناسی، به عنوان فرمانده فرمان امپراتوری بریتانیا انتخاب شد. او برای حدود 3 دهه استاد ریاضیات دانشگاه کمبریج و عضو افتخاری انجمن سلطنتی هنر بود.

کتاب های برجسته استیون هاوکینگ عبارتند از:

  • تاریخ مختصر زمان
  • پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ
  • تئوری همه چیز
  • طرح بزرگ

شخصیت های مشهور انگلستان در دوران ویکتوریا

انگلستان دوره ویکتوریا زمان تغییرات و پیشرفت بزرگ بود. بسیاری از افراد مشهور و مهم در این دوره به دنیا آمدند یا زندگی کردند. در این بخش به برخی از مشهورترین ویکتوریایی های انگلیسی می پردازیم. این افراد کمک های قابل توجهی به جامعه کردند و میراث ماندگاری از خود بر جای گذاشتند. یکی از برجسته ترین شخصیت های مهشور انگلستان در دوران ویکتوریا، ملکه ویکتوریا می باشد که در دوران ویکتوریا پادشاه انگلستان بود. در سال 1837 ملکه ویکتوریا پس از مرگ عمویش ویلیام چهارم به سلطنت رسید. ملکه ویکتوریا شخصیتی قدرتمند و تأثیرگذار بود و دوران سلطنت او پیشرفت و تحول بزرگی را شاهد بود. شایان ذکر است که ملکه ویکتوریا از مدافعان قوی حقوق زنان بود و نقش مهمی در ارتقای جایگاه زنان در جامعه داشت. ملکه ویکتوریا همچنین از هنرها دفاع کرد و کمک کرد تا انگلستان به یک نیروی فرهنگی پیشرو در جهان تبدیل شود.

یکی دیگر از افرادی که قصد داریم در این بخش معرفی کنیم، چارلز داروین می باشد. چارلز دیکنز یکی از مشهورترین و محبوب ترین نویسندگان عصر ویکتوریا بود. او رمان ‌ها و داستان ‌های کوتاهی نوشت که جوهر زندگی در انگلستان ویکتوریایی را به تصویر می‌ کشید و آثار او هنوز هم لذت بخش هستند و امروزه خوانده می‌ شوند. دیکنز در کلام مکتوب استاد بود و داستان های او سرشار از طنز، ترحم و تفسیر اجتماعی است. چارلز دیکنز را یکی از بزرگترین رمان نویسان انگلیسی تمام دوران می دانند. این طبیعت‌ گرای بریتانیایی که با نمایش تکامل با انتخاب طبیعی، علم زیست ‌شناسی را متحول کرد. کتاب داروین در مورد منشاء گونه ها از طریق انتخاب طبیعی، یا حفظ نژادهای مورد علاقه در مبارزه زندگی، در 24 نوامبر 1859 منتشر شد و بلافاصله فروخته شد و پس از آن 5 نسخه دیگر در زمان حیات او منتشر شد.

روآن اتکینسون از برجسته ترین شخصیت های مشهور انگلستان

روآن اتکینسون در 6 ژانویه 1955 در خانواده اریک اتکینسون و الا می در شهرستان دورهام انگلستان به دنیا آمد. اتکینسون کوچکترین از چهار فرزندی است که این زوج به دنیا آمدند و به عنوان یک آنگلیکان سرسخت بزرگ شد. او بازیگر و نویسنده مشهور طنز است که بیشتر برای بازی در نقش مستر بین شناخته شده است و در مجموعه تلویزیونی موفق و 2 فیلم بلند به همین نام نقش اصلی داشته است. اتکینسون مردی است با چهره ای انعطاف پذیر، که می تواند در عرض چند ثانیه نگاه خود را از یک ابله تمام عیار به یک ابله فضول تبدیل کند. او با حضور در دانشگاه آکسفورد از استعداد خود در کمدی یاد گرفت و از آن زمان دیگر هیچ نگاهی به گذشته نداشته است. ستاره سریال کمدی مستر بین با بازی در سریال The Black Adder مخاطبان را به خود جلب کرده است.

مجوز مهاجرت به انگلستان، اولین قدم برای پیشرفت

در نمودار زیر به ثروت و درآمد روآن اتکینسون اشاره شده است:

ثروت و درآمد روان اتکینسون

روآن اتکینسون اغلب به خاطر طنز سیاه و استعداد خود در کمدی فیزیکی تحسین می شود. در سال ‌های اولیه ‌فعالیت، او با فیلمنامه ‌نویس آینده خود، ریچارد کورتیس، آشنا شد، که با او لمپن ‌های کمدی را در تئاتر آکسفورد و بعداً در فرینج ادینبورگ نوشت و اجرا کرد. نقش او به عنوان آقای بین (مستر بین) در سریال Mr. Bean که در سال 1995 شروع شد، یکی از کارهای بزرگ او محسوب می شود، زیرا اعتقاد بر این است که او این شخصیت را زمانی که در کالج بود خلق کرد و همیشه می خواست چنین شخصیتی را به تصویر بکشد. هموطنان محترم می توانند با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل از موضوعات حقوقی و مهاجرتی مربوط به کشورهای مختلف کسب کنند.

سوالاتی درباره شخصیت های مشهور انگلستان

ممکن است چند پرسش در این رابطه در ذهن مخاطبان ایجاد شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • مشهورترین شخصیت انگلستان کیست؟ افراد بسیار زیادی را می توان معرف کرد که اصالت انگلستانی دارند و بسیاری از افراد آن ها را می شناسند. از دیوید بکهام در ورزش تا ملکه الیزابت در سیاست و بازیگران فیلم هری پاتر در عرصه هنر.
  • مشهورترین شخصیت هایی که از انگلستان در اذهان مانده است مربوط به کدام حوزه هستند؟ خاندان سلطنتی انگلستان در جهان بسیار شناخته شده هستند و بسیاری از افراد جهان نیز اخبار مربوط به آن ها را پیگیری می کنند.
  • در زمینه ورزش کدام فرد انگلستانی مشهورتر است؟ دیوید بکهام که امروز یک باشگاه ورزشی را در آمریکا در اختیار دارد، از شناخته شده ترین ورزشکاران تاریخ این کشور است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *