هزینه زندگی

شخصیت های مشهور بلژیک

شخصیت های مشهور بلژیک

غرب اروپا خانه شخصیت های مشهور بلژیک است که با دستاوردهای چشمگیر خود تفاوت های زیادی در دنیای امروزی ایجاد کردند. افرادی که در این نوشتار توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معرفی خواهند شد، نشان خود را در صحنه های داخلی و بین المللی گذاشتند. آنها تنها تعدادی از بسیاری از بلژیکی های مشهوری هستند که نام بلژیک را در سرتاسر جهان بلند کرده اند و در دنیای ما تغییر ایجاد کرده اند. ممکن است این کشور کوچک و نسبتاً جوانی باشد، اما بلژیک در تولید تغییر دهندگان بازی و بازیکنان در صحنه جهانی، از حاکمان تاریخی گرفته تا ستاره های نقره ای و برندگان جایزه نوبل، در سطح بین المللی بسیار برجسته می باشد. بلژیک از افراد مشهور در حوزه های فرهنگی، اجتماعی یا سیاسی برخوردار است. این کشور دارای حاکمان برجسته تاریخی، روشنفکران برجسته، ستارگان سینما و برندگان نجیب بوده است.

بیشتر مردم ممکن است با این افراد مشهور و رهبران آشنا باشند اما بلژیکی بودن آنها را ندانند. وقتی از بلژیک نام برده می شود، برخی از چیزهایی که ممکن است افراد به یاد بیاورند شکلات تلخ، نوشیدنی ها و صدف های خوشمزه این کشور می باشد. به غیر از مردم، این کشور دارای هنرهای جالب، سایت های میراث جهانی یونسکو و جشن های کارناوال است. بازیگران مشهور هالیوود آدری هپبورن و ژان کلود ون دام از جمله بلژیکی های معروف هستند اما تعداد این افراد بسیار بیشتر می باشد. بلژیک به عنوان یک کشور کوچک دارای سهم عادلانه ای از قهرمانان مهم تاریخی و مدرن از هنرمندان گرفته تا ورزشکاران، مخترعان تا بازیگران است. بلژیکی ها در بسیاری از زمینه ها جهان را شکل داده اند. برای مثال جایزه نوبل صلح را بلژیکی ها سه بار دریافت کرده اند.

شخصیت های مشهور بلژیکی و هنرمندان محبوب این کشور

تعدادی از مشهورترین و تأثیرگذارترین هنرمندان تاریخ در بلژیک امروزی متولد شدند. از جمله کسانی مانند یان ون ایک (1390 تا 1441)، هنرمند رنسانس که انقلابی در نقاشی رنگ روغن ایجاد کرد، و پیتر پل روبنس (1577 تا 1640)، هنرمند برجسته باروک زمان خود. همین را می توان در مورد پیتر بروگل بزرگ (1525 تا 1569)، یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان اروپای شمالی در قرن 16 و آنتونی فان دایک (1599 تا 1641)، مردی که نقاش دربار در انگلستان شد، گفت. یکی دیگر از هنرمندان محبوب بلژیکی، رنه ماگریت می باشد. رنه ماگریت (1898 تا 1967) نه تنها یکی از مشهورترین هنرمندان بلژیکی در تاریخ است، بلکه برخی از شناخته شده ترین آثار هنری تاریخ را نیز تولید کرده است. رنه ماگریت یک هنرمند سورئالیست بود که توانست اشیاء نسبتاً معمولی را به شیوه ای قابل تامل به تصویر بکشد.


لوک تویمانز از دیگر شخصیت های مشهور بلژیکی می باشد که در این بخش قصد داریم او را معرفی کنیم. لوک تویمانز (متولد 1958) هنرمند معاصر بلژیکی است و یکی از چهره های کلیدی نسل جدید نقاشان فیگوراتیو اروپایی به شمار می رود. از این جنبش هنری به عنوان نقاشی جدید اروپایی نیز یاد می شود. بسیاری از آثار او حول موضوع خیر و شر می چرخد ​​و از عناصر عکاسی یا سینمایی به عنوان الهام بخش استفاده می کند. نقاشی ‌های او فاقد رنگ‌ های زیادی هستند که به عمد انجام شده ‌اند و همچنین این واقعیت که بسیاری از آنها به نظر خارج از تمرکز هستند.

در جدول زیر به برخی از آثار برجسته لوک تویمانز اشاره شده است:

نام اثرتاریخ
Gas Chamber1986
The Time1988
Easter2006
Parachutists1998
Epcot2007
The Parc2005
Five Years2004

ورزشکاران مشهور در بلژیک

در جامعه ای متکثر مانند بلژیک، یک عامل اصلی وجود دارد که متحد می شود و آن هم ورزش می باشد. ورزشکاران نخبه ای که الهام بخش و برانگیخته کشور خود هستند به همان اندازه مهم هستند. برای چنین کشور کوچکی، بلژیک شخصیت های ورزشی بسیار خوبی دارد که می تواند به آنها افتخار کند. ورزشکاران و افرادی که در این بخش به آنها اشاره می شود، به راحتی در لیست برجسته ترین شخصیت های مشهور بلژیک قرار می گیرند. بلژیک در حالی که اغلب به دلیل فقدان افتخارات مهم بین المللی مورد قدردانی قرار نمی گیرد، هنوز به دلیل استعدادهایی که به طور منظم تولید می کند، شهرت زیادی دارد. بلژیکی ها با وجود کمبود افتخارات بین المللی تمایل دارند در مسابقات بزرگ عملکرد خوبی داشته باشند.

ورزشکاران مشهور در بلژیک

برخی از برترین ورزشکاران در لیست شخصیت های مشهور بلژیک عبارتند از:

  • مکس ورشتاپن (موفق ترین راننده مسابقات اتومبیلرانی و قهرمان فرمول یک جهان در سال 2021)
  • ادن هازارد (فوتبالیست حرفه ای بلژیکی که در پست وینگر یا هافبک تهاجمی بازی می کند).
  • روملو لوکاکو (بازیکن فوتبال حرفه ای بلژیکی که به عنوان مهاجم بازی می کند).
  • کوین دی بروینه (بازیکن فوتبال)
  • لنس استرول (مسابقه موتوراسپرت کانادایی بلژیکی که برای کانادا در فرمول یک رقابت می کند).
  • ژوستین انه هاردن (اسطوره تنیس بازنشسته بلژیکی که در انفرادی شماره 1 جهان بود).
  • ادی مرکس (دوچرخه سواری حرفه ای سابق بلژیکی در جاده و پیست)

ثروتمندان بلژیکی در لیست شخصیت های مشهور این کشور

با ثروت خالص تخمینی 10 میلیارد دلار، بر اساس فهرست فهرست ثروتمندان برزیل در مجله CEOWORLD، اریک ویتوک ثروتمندترین فرد در بلژیک می باشد. رتبه دوم بلژیک توسط تاجر بلژیکی ازبکی، پاتوخ چودیف با ثروت خالص 2.3 میلیارد دلار، اشغال شده است. لوک تاک، مدیر کل گروه پیکانول، سومین فرد ثروتمند در کشور است. دارایی خالص او 1.5 میلیارد دلار است. گروه پیکانول در توسعه، تولید و فروش ماشین‌ های خیاطی و فناوری صنعت نساجی تخصص دارد. طبق فهرست سالانه این نشریه مالی، در سال 2022، مجموع ثروت 3 فرد ثروتمند برتر بلژیک به رکورد جدید بیش از 12 میلیارد دلار رسید. به عبارت دیگر، ثروت سه نفر از ثروتمندترین افراد بلژیک 2.24% از تولید ناخالص داخلی بلژیک را تشکیل می دهد. برای شناسایی ثروتمندترین افراد در بلژیک، مجله CEOWORLD گزارش های متعدد رسانه های ملی و بین المللی را بررسی کرد.

شرایط جمعیتی در بلژیک

اطلاعات بیشتر در مورد میلیاردرها از شاخص جهانی فوربس، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، فهرست ثروتمندان مجله CEOWORLD، فهرست ثروتمندان Hurun و تمام ارقام دارایی خالص برآورد شده به دلار آمریکا به دست آمده است. فهرست ثروتمندان بلژیک با استفاده از اطلاعات سهام و مالی که از گزارش ‌های رسانه ‌ها و افراد، تحلیلگران، بورس ‌ها و آژانس ‌های نظارتی به ‌دست آمده بود، تهیه شد. این فهرست شامل ثروت های خانوادگی، از جمله ثروت های مشترک در میان خانواده های بزرگ از چندین نسل است و حداقل مبلغی که برای قرار گرفتن در این لیست وجود داشت یک میلیارد دلار بود.

همچنین در نمودار زیر به ثروتمندترین خانواده های بلژیکی اشاره شده است:

ثروتمندترین خانواده های بلژیکی

هموطنان محترم می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر روش های مهاجرت به بلژیک، از روش ها و هزینه های مهاجرت به سایر کشورهای دنیا نیز مطلع شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *